"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:g430uo$rq2$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "frank" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4864fce1$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Her er 3 eksempler fra "dækonline":
>>
>> 1) Bridgestone Dueler 694, 225/70 R16, mærket M+S. Dækket betegnes
>> som et
>> SOMMERDÆK.
>>
>> 2) General Ameritrac SUV, 225/70 R16, mærket M+S. Dækket betegnes
>> som et
>> HELÅRSDÆK.
>>
>> 3) General XP2000 Winter, 225/70 R16, mærket M+S. Dækket betegnes
>> som et
>> VINTERDÆK.
>>
>> Jeg er stadig forvirret - men på et højere niveau.
>>
>> v.h. Frank.
>>
>
> Og alle de størrelser tyder på dæk til lidt større biler og 4WDer
> ... 95%
> (mindst) af dem er mærket M+S selv de lavprofil der sidder på
> fætters vitara
> er m+s mærket til trods for at det er sommer dæk
>
> Selv har jeg et par sæt stående alle m+s mærket .. et enkelt pat med
> snefung
> på
>
>
Efter at have fulgt lidt med i tråden. Kan jeg konstatere at mine nye
dæk General/grabber AT2
235/75-15 med bjerg og snefnug - Ikke er så ringe end da?
I øvrigt står der noget med 109S på dem. har vist noget med
hastighed/belastning at gøre?
Hvor kommer der fra AT "2", Altså to tallet ind henne?
Bilen er forøvrigt en Mitsubishi L300 GLX 2.5 D (med Turbo). Ikke at
det er en hurtigløber, eller økonomisk bil.
Kører ikke en dag over 7½-8 km.l. Men til gengæld - er den ligeglad om
den kører lodret eller vandret. Med, eller uden hænger.
? gik egentlig på dækkene
Mvh. Per.