/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Værste oplevelse i trafiken?
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 26-06-08 14:10

Hejsa

Fik lige een på "opleveren" i trafiken i dag :(

E45 sydgående retning kort før afkørsel 64 (Kolding) er der en lastbil der
der blinker ud for at overhale en række lastbiler, fred være med det tænker
jeg og afpasser hastigheden
Føreren af lastbilen opdager så at han egentlig skal mod Esbjerg og trækker
ind til højre, han er ikke forbi den første lastbil endnu og afstanden til
det næste køretøj er ikke eksisterende (så vidt jeg kan se)
Jeg sænker hastigheden så jeg er godt fri af manageriet og heldigvis sker
der ikke det store, lastbilen i indersporet bremser ned og trækker delvist
ind i nødsporet og fjolset når lige afkørslen uden at smadre ind i
autoværnet

Er det den sorte klap der var gået ned, eller er det normalt?
Hvis jeg kører forkert tager jeg sgu bare en omvej eller evt vender bilen et
passende sted

- Peter



 
 
Mikael (26-06-2008)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 26-06-08 07:26

On 26 Jun., 15:10, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> Hejsa
>
> Fik lige een på "opleveren" i trafiken i dag :(
>
> E45 sydgående retning kort før afkørsel 64 (Kolding) er der en lastbil der
> der blinker ud for at overhale en række lastbiler, fred være med det tænker
> jeg og afpasser hastigheden
> Føreren af lastbilen opdager så at han egentlig skal mod Esbjerg og trækker
> ind til højre, han er ikke forbi den første lastbil endnu og afstanden til
> det næste køretøj er ikke eksisterende (så vidt jeg kan se)
> Jeg sænker hastigheden så jeg er godt fri af manageriet og heldigvis sker
> der ikke det store, lastbilen i indersporet bremser ned og trækker delvist
> ind i nødsporet og fjolset når lige afkørslen uden at smadre ind i
> autoværnet
>
> Er det den sorte klap der var gået ned, eller er det normalt?
> Hvis jeg kører forkert tager jeg sgu bare en omvej eller evt vender bilen et
> passende sted

Det sker desværre tit. Prøv til vinter at lægge mærke til hvor kort
tid der skal have ligget sne før der er hjulspor der krydser
spærrefladerne inden at motorvejen dele sig.

Jeg forstår heller ikke disse panikreaktioner istedet for at ta den
næste afkørsel og vende om. Det burde være et meget lille problem i
disse tider hvor så mange har en GPS.

Mikael

Per Beer Hansen (26-06-2008)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 26-06-08 14:43

Peter Lykkegaard wrote:
> Hejsa
>
> Fik lige een på "opleveren" i trafiken i dag :(

Min værtse oplevelse i trafikken, den ligger tilbage i sommeren '78.
Vi var en flok unge gutter, der skulle til stranden.
Ham jeg skulle køre med, havde dagen forinden bestået sin køreprøve og
samtidigt købt en Volvo Amazone. Bagved kørte en af mine brødre i sin
Mercedes og så fik den ellers ikke for lidt.
På et tidspunkt kommer vi til et ganske let venstre sving (måske 20-25
grader eller deromkring)
Eskebjerg Strandvej mod Vesterlyng, sidste sving inden lyngen (der hvor
"Skæghuset" det lå, for de lokal kendte )
http://maps.google.dk/maps?f=q&hl=da&geocode=&q=eskebjerg+strandvej+4593+eskebjerg&sll=55.869147,11.228027&sspn=5.897014,13.535156&ie=UTF8&ll=55.730131,11.296853&spn=0.002888,0.006609&t=h&z=17
Vi ligger nok på de 140-150 km/t da vi kommer til svinget og jeg kan se (fra
bagsædet), at chaufføren går totalt i panik. Han drejer overhovedet ikke på
rattet og vi ryger ned i grøften, hvorefter vi ramte en telefonpæl og
derefter slog et par kolbøtter og til sidst landede vi, med hjulene opad,
nede i grøften.
Ingen af os (vi var 3 i bilen) kom noget særligt til (jeg fik hjernerystelse
og forstuvede en arm, de andre 2 slap uden noget). Jeg var gået ud som et
lys og blev trukket ud gennem bagruden, hvorefter jeg kom til mig selv igen.
Alt på bilen var smadret, vi forsøgte at finde bare én hel stump, men det
lykkedes ikke.
Min bror, som sad på forreste passager sæde, havde smadret bilens radio og
instrumentbord, med sit ben, men benet var der ikke sket noget med
Men alt i alt gik det jo godt (ingen videre personskade) og det på trods af,
at ingen af os havde sele på.
Men en grimmer oplevelse, det var det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Ukendt (26-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-06-08 16:06


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
news:48639cda$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Lykkegaard wrote:
>> Hejsa
>>
>> Fik lige een på "opleveren" i trafiken i dag :(
>
> Min værtse oplevelse i trafikken, den ligger tilbage i sommeren '78.
> Vi var en flok unge gutter, der skulle til stranden.
> Ham jeg skulle køre med, havde dagen forinden bestået sin køreprøve og
> samtidigt købt en Volvo Amazone. Bagved kørte en af mine brødre i sin
> Mercedes og så fik den ellers ikke for lidt.
> På et tidspunkt kommer vi til et ganske let venstre sving (måske 20-25
> grader eller deromkring)
> Eskebjerg Strandvej mod Vesterlyng, sidste sving inden lyngen (der hvor
> "Skæghuset" det lå, for de lokal kendte )
> http://maps.google.dk/maps?f=q&hl=da&geocode=&q=eskebjerg+strandvej+4593+eskebjerg&sll=55.869147,11.228027&sspn=5.897014,13.535156&ie=UTF8&ll=55.730131,11.296853&spn=0.002888,0.006609&t=h&z=17
> Vi ligger nok på de 140-150 km/t da vi kommer til svinget og jeg kan se
> (fra bagsædet), at chaufføren går totalt i panik. Han drejer overhovedet
> ikke på rattet og vi ryger ned i grøften, hvorefter vi ramte en telefonpæl
> og derefter slog et par kolbøtter og til sidst landede vi, med hjulene
> opad, nede i grøften.
> Ingen af os (vi var 3 i bilen) kom noget særligt til (jeg fik
> hjernerystelse og forstuvede en arm, de andre 2 slap uden noget). Jeg var
> gået ud som et lys og blev trukket ud gennem bagruden, hvorefter jeg kom
> til mig selv igen. Alt på bilen var smadret, vi forsøgte at finde bare én
> hel stump, men det lykkedes ikke.
> Min bror, som sad på forreste passager sæde, havde smadret bilens radio og
> instrumentbord, med sit ben, men benet var der ikke sket noget med
> Men alt i alt gik det jo godt (ingen videre personskade) og det på trods
> af, at ingen af os havde sele på.
> Men en grimmer oplevelse, det var det
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer

Føj da - det kunne have gået helt galt. Godt I alle slap fra det.

--
/HB


Per O. (26-06-2008)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 26-06-08 18:10

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48639541$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Fik lige een på "opleveren" i trafiken i dag :(
>
> E45 sydgående retning kort før afkørsel 64 (Kolding) er der en lastbil der
> der blinker ud for at overhale en række lastbiler, fred være med det
> tænker jeg og afpasser hastigheden
> Føreren af lastbilen opdager så at han egentlig skal mod Esbjerg og
> trækker ind til højre, han er ikke forbi den første lastbil endnu og
> afstanden til det næste køretøj er ikke eksisterende (så vidt jeg kan se)
> Jeg sænker hastigheden så jeg er godt fri af manageriet og heldigvis sker
> der ikke det store, lastbilen i indersporet bremser ned og trækker delvist
> ind i nødsporet og fjolset når lige afkørslen uden at smadre ind i
> autoværnet
>

Min værste oplevelse ligger en del år tilbage i tiden. Jeg havde i længere
tid (cirka 10 kilometer) ligget bag en lasbil som brunger en vis læskedrik
ud (røde biler). Da vi så komer ind til Vejle, trækker såvel lastbil som jeg
ud i venstre spor, da vi kunne køre over for grønt i 4 lyskryds.. Kort efter
kunne man dreje såvel til højre som til venstre, men det er ikke noget
egentligt kryds, bare to sideveje som støder op til hovedvejen (ved Mercedes
på Horsensvej i Vejle) kører vi begge stadig i venstre vejbane ... det vil
sige det gjorde vi faktisk IKKE. Pludselig opdager jeg nemlig at lastbilen
nærmer sig meget hurtigere end jeg havde forventet. Det viste sig at tumpen
ikke rigtig vidste hvor han skulle hen, så han stoppede lige i venstre
vejbane og i stedet for at blinke eller holde foden på bremsen holdt han
bare helt stille midt i det hele, så et hurtigt blik viste at han stadig
køret fremad.
Jeg kunne selvfølgelig have set ordentligt efter, men jeg havde jo køre bag
bilen over en længere strækning, og forventede jo ikke at dette kunne ske,
så jeg var lige ved at overhale en bil i inderbanen, og mente lige at være
langt nok fremme til at smutte højre om lastbilen, og det gik da også fint,
men der var ikke rigtig nogen plads at give af. Heldigvis kunne ham i
inderbanen godt se problemet, så han vinkede pænt og kørte videre uden at
blive sur.
Men hold op hvor hjertet kørte i overgear efter den oplevelse.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk



Mogens (26-06-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-06-08 18:53

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48639541$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det den sorte klap der var gået ned, eller er det normalt?

Normalt

Min værste oplevelse har tidligere været omtalt:
For ca. 8 år siden var vi på vej til 3 ugers ferie i Spanien og i den
forbindelse millimeter fra en alvorlig ulykke på den tyske motorvej.
Situationen var en bus, som bragede ud foran mig på motorvejen
(overhaling) uden hensyn til noget som helst.

Kun min årvågenhed samt Volvo'ens fortræffelige køreegenskaber
gjorde, at vi ikke blev kvast mellem bus og autoværn - det var bare
SÅ tæt på. Chaufføren var fuld af undskyldning, men det hjælper
kraft-stejle-mig ikke en skid !!





Folmer Rasmussen (27-06-2008)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 27-06-08 11:05

On Thu, 26 Jun 2008 17:52:56 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:


>Kun min årvågenhed samt Volvo'ens fortræffelige køreegenskaber
>gjorde, at vi ikke blev kvast mellem bus og autoværn - det var bare
>SÅ tæt på. Chaufføren var fuld af undskyldning, men det hjælper
>kraft-stejle-mig ikke en skid !!

>--

Min værste oplevelse ligger nogen år tilbage.

Jeg var bagsædepassager hos en kendt skribent her fra gruppen, da vi
oplevede et forholdsvist harmløst uheld på M3.

Ikke skræmmende som sådan, men det var uhyggeligt hvor lang tid der
gik, fra uheldet skete, og til chaufføren opdagede det. *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Ukendt (26-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-06-08 19:50

On Thu, 26 Jun 2008 15:10:18 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Hejsa
>
>Fik lige een på "opleveren" i trafiken i dag :(
>
>E45 sydgående retning kort før afkørsel 64 (Kolding) er der en lastbil der
>der blinker ud for at overhale en række lastbiler, fred være med det tænker
>jeg og afpasser hastigheden
>Føreren af lastbilen opdager så at han egentlig skal mod Esbjerg og trækker
>ind til højre, han er ikke forbi den første lastbil endnu og afstanden til
>det næste køretøj er ikke eksisterende (så vidt jeg kan se)
>Jeg sænker hastigheden så jeg er godt fri af manageriet og heldigvis sker
>der ikke det store, lastbilen i indersporet bremser ned og trækker delvist
>ind i nødsporet og fjolset når lige afkørslen uden at smadre ind i
>autoværnet
>
>Er det den sorte klap der var gået ned, eller er det normalt?
>Hvis jeg kører forkert tager jeg sgu bare en omvej eller evt vender bilen et
>passende sted
>

Jow, da kan et par stykker. Men den værste var altså da jeg selv var
idioten. Jeg havde overvurderet det nyerhvervede køretøjs evne til
overhalinger så det endte med at blive en tæt barbering. Vi nåede alle
vores bestemmelsessted uskadte, men den oplevelse sidder stadig her
over 25 år senere.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Ukendt (26-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-06-08 20:30


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:48639541$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Fik lige een på "opleveren" i trafiken i dag :(

1987 et sted langt nede i Tyskland i nordgående retning på autobahn.

Vi var afsted i en vw caravelle 8 personer i alt. Ligger i højre spor og
blinker ind på rasteplads. Da vi er på aflkørslen er der 6 - 8 biler længere
fremme af motorvejen der brager sammen - de flyver bogstavligtalt rundt
mellem hinanden, ser meget ødelæggende og brutalt ud.
Da vi stiger ud af minibussen inde på rastepladsen kan vi stadigvæk høre
biler/busser/lastbiler bremse op og høre metal og glas der bliver knust.
Det er lidt mærkeligt at stå der og tænke på hvad der sker derude....... og
hvad der var sket hvis vi ikke var kørt ind!..De biler der var involveret
fra starten lå sammen med os en del af vejen nordpå.
Vi kunne kun køre fra rastepladsen uden at vide mere, men med en tom
autobahn derefter

--
/HB


Ukendt (27-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-06-08 20:11

> Vi var afsted i en vw caravelle 8 personer i alt. Ligger i højre spor og
> blinker ind på rasteplads. Da vi er på aflkørslen er der 6 - 8 biler
> længere fremme af motorvejen der brager sammen - de flyver bogstavligtalt
> rundt mellem hinanden, ser meget ødelæggende og brutalt ud.
> Da vi stiger ud af minibussen inde på rastepladsen kan vi stadigvæk høre
> biler/busser/lastbiler bremse op og høre metal og glas der bliver knust.
> Det er lidt mærkeligt at stå der og tænke på hvad der sker derude.......
> og hvad der var sket hvis vi ikke var kørt ind!..De biler der var
> involveret fra starten lå sammen med os en del af vejen nordpå.
> Vi kunne kun køre fra rastepladsen uden at vide mere, men med en tom
> autobahn derefter
>
> --
> /HB

I hjalp vel de tilskadekomne, hvis der var mulighed for det?

Mvh Kim


Ukendt (28-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-06-08 08:03


"KimT" <detsortehul"snabela"hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48653b45$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> Vi var afsted i en vw caravelle 8 personer i alt. Ligger i højre spor og
>> blinker ind på rasteplads. Da vi er på aflkørslen er der 6 - 8 biler
>> længere fremme af motorvejen der brager sammen - de flyver bogstavligtalt
>> rundt mellem hinanden, ser meget ødelæggende og brutalt ud.
>> Da vi stiger ud af minibussen inde på rastepladsen kan vi stadigvæk høre
>> biler/busser/lastbiler bremse op og høre metal og glas der bliver knust.
>> Det er lidt mærkeligt at stå der og tænke på hvad der sker derude.......
>> og hvad der var sket hvis vi ikke var kørt ind!..De biler der var
>> involveret fra starten lå sammen med os en del af vejen nordpå.
>> Vi kunne kun køre fra rastepladsen uden at vide mere, men med en tom
>> autobahn derefter
>>
>> --
>> /HB
>
> I hjalp vel de tilskadekomne, hvis der var mulighed for det?
>

Vi kunne ikke komme derud.

--
/HB


Christian B. Andrese~ (27-06-2008)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-06-08 00:24

On Jun 26, 3:10 pm, "Peter Lykkegaard" <plykkega...@gmail.com> wrote:
> Er det den sorte klap der var gået ned, eller er det normalt?
> Hvis jeg kører forkert tager jeg sgu bare en omvej eller evt vender bilen et
> passende sted

Man oplever det tit når man kører med trailer. Af en aller anden grund
så er der mange billister som næsten ser rødt når de ser en bil med
trailer og absolut skal ud foran én eller lige overhale én inden en
frakørsel.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Finn Guldmann (27-06-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-06-08 10:31

Christian B. Andresen skrev:
>> Er det den sorte klap der var gået ned, eller er det normalt?
>> Hvis jeg kører forkert tager jeg sgu bare en omvej eller evt vender bilen et
>> passende sted
> Man oplever det tit når man kører med trailer. Af en aller anden grund
> så er der mange billister som næsten ser rødt når de ser en bil med
> trailer og absolut skal ud foran én eller lige overhale én inden en
> frakørsel.
>
Hvis du ændrer "tit" til "næsten altid" har du det som det ser ud for
lastbiler.

Er der bare lidt mere end lidt trafik er det ganske normalt at man kører
frem i 2. spor til kort før den afkørsel man skal af ved og så trækker
tæt ind foran den lastbil der kører i 1. spor.

At man umiddelbart efter man er trukket ind skal bremse kraftigt op for
ikke at køre ind i den sidste af de 2-3 andre, der har gjort det samme,
gør ikke noget. Det er jo lastbilen der skal sørge for at holde afstanden.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Hjemme)

Per Henneberg Kriste~ (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 30-06-08 14:44


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:4864b338$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Christian B. Andresen skrev:
>>> Er det den sorte klap der var gået ned, eller er det normalt?
>>> Hvis jeg kører forkert tager jeg sgu bare en omvej eller evt vender
>>> bilen et
>>> passende sted
>> Man oplever det tit når man kører med trailer. Af en aller anden grund
>> så er der mange billister som næsten ser rødt når de ser en bil med
>> trailer og absolut skal ud foran én eller lige overhale én inden en
>> frakørsel.
>>
> Hvis du ændrer "tit" til "næsten altid" har du det som det ser ud for
> lastbiler.
>
> Er der bare lidt mere end lidt trafik er det ganske normalt at man kører
> frem i 2. spor til kort før den afkørsel man skal af ved og så trækker tæt
> ind foran den lastbil der kører i 1. spor.
>
> At man umiddelbart efter man er trukket ind skal bremse kraftigt op for
> ikke at køre ind i den sidste af de 2-3 andre, der har gjort det samme,
> gør ikke noget. Det er jo lastbilen der skal sørge for at holde afstanden.

Du ser kun dem foran dig, Finn. Alle dem der kører som du gerne vil have
det, de bliver bag dig og du bemærker dem ikke fordi du har travlt med at se
ud af forreste rude.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte


Finn Guldmann (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 01-07-08 12:00

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Du ser kun dem foran dig, Finn. Alle dem der kører som du gerne vil have
> det, de bliver bag dig og du bemærker dem ikke fordi du har travlt med
> at se ud af forreste rude.
>
Hvor mange der bliver bagved er ikke rigtig relevant i forhold til dem
der fylder min sikkerhedsafstand op ved at trække ind foran mig så tæt
på at de står til bøde/klip.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Tranemo)

Per Henneberg Kriste~ (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-07-08 02:50


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
news:486a0e4f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>
>> Du ser kun dem foran dig, Finn. Alle dem der kører som du gerne vil have
>> det, de bliver bag dig og du bemærker dem ikke fordi du har travlt med at
>> se ud af forreste rude.
>>
> Hvor mange der bliver bagved er ikke rigtig relevant i forhold til dem der
> fylder min sikkerhedsafstand op ved at trække ind foran mig så tæt på at
> de står til bøde/klip.

Det er dig der får bøde og klip for at køre for tæt - med mindre du omgående
bringer orden i forholdet.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse
for at skrive direkte


Martin Mose Larsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 03-07-08 11:16

[Default] On Thu, 3 Jul 2008 03:50:27 +0200, "Per Henneberg
Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

>
>"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen
>news:486a0e4f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Per Henneberg Kristensen skrev:
>>
>>> Du ser kun dem foran dig, Finn. Alle dem der kører som du gerne vil have
>>> det, de bliver bag dig og du bemærker dem ikke fordi du har travlt med at
>>> se ud af forreste rude.
>>>
>> Hvor mange der bliver bagved er ikke rigtig relevant i forhold til dem der
>> fylder min sikkerhedsafstand op ved at trække ind foran mig så tæt på at
>> de står til bøde/klip.
>
>Det er dig der får bøde og klip for at køre for tæt - med mindre du omgående
>bringer orden i forholdet.

Men det er træls at man, når man holder passende afstand til den
forankørende, pludselig skal korrigere afstand til nogen, der mener at
de kan være i "hullet". Og hvis der så kører en bagved der ikke holder
afstand, så er det rigtigt festligt

sayonara
Martin Mose Larsen

Quiz: Hedder tavlen her
http://www.trafikken.dk/imageblob/image.asp?objno=/7972.gif
A: "Vognbaneforløb med sammenfletning" eller B: "Panik før lukketid"?

Uffe Bærentsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 03-07-08 16:08


"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> skrev i en
meddelelse news:5k8p64pmsofflrjte4im2rjldpj9961gvs@4ax.com...

> Quiz: Hedder tavlen her
> http://www.trafikken.dk/imageblob/image.asp?objno=/7972.gif
> A: "Vognbaneforløb med sammenfletning" eller B: "Panik før lukketid"?

Det kommer i høj grad an på hvem du spørger :-/

Som regel så tror jeg den bliver opfattet som:
Panik før lukketid, desværre




--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Tipo 1,6i



Finn Guldmann (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-07-08 19:41

Per Henneberg Kristensen skrev:
>>> Du ser kun dem foran dig, Finn. Alle dem der kører som du gerne vil
>>> have det, de bliver bag dig og du bemærker dem ikke fordi du har
>>> travlt med at se ud af forreste rude.
>> Hvor mange der bliver bagved er ikke rigtig relevant i forhold til dem
>> der fylder min sikkerhedsafstand op ved at trække ind foran mig så tæt
>> på at de står til bøde/klip.
> Det er dig der får bøde og klip for at køre for tæt - med mindre du
> omgående bringer orden i forholdet.
>
Jeg kan ikke 'omgående' bringe min afstand op på de ca. 80 m den helst
skal være. Det er simpelthen ikke mulig med 48 tons.

Men du kan være ganske rolig, jeg ER i gang med at bremse, for en
naturlig følge af at tre-fire biler trækker tæt ind foran en lastbil
kort før en afkørsel er at den forreste begynder at sætte farten ned
inden han er kørt væk fra vejen, med den følge at de øvrige også gør det.

Nej, det der skulle ske var at der blev malet fuld optrukken streg til
venstre og stiplet til højre imellem de to vognbaner, fra ca. 200 m før
afkørslen begynder og til det ikke mere er mulig at komme af over
spærreflader og rabatter.

En video opsat på broen, og et par betjente i afkørslen skal nok få lært
folket at trække til højre i tide.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Martin Mose Larsen (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Martin Mose Larsen


Dato : 03-07-08 20:41

[Default] On Thu, 03 Jul 2008 20:40:40 +0200, Finn Guldmann
<n@a.invalid> wrote:

>Per Henneberg Kristensen skrev:
>>>> Du ser kun dem foran dig, Finn. Alle dem der kører som du gerne vil
>>>> have det, de bliver bag dig og du bemærker dem ikke fordi du har
>>>> travlt med at se ud af forreste rude.
>>> Hvor mange der bliver bagved er ikke rigtig relevant i forhold til dem
>>> der fylder min sikkerhedsafstand op ved at trække ind foran mig så tæt
>>> på at de står til bøde/klip.
>> Det er dig der får bøde og klip for at køre for tæt - med mindre du
>> omgående bringer orden i forholdet.
>>
>Jeg kan ikke 'omgående' bringe min afstand op på de ca. 80 m den helst
>skal være. Det er simpelthen ikke mulig med 48 tons.
>
>Men du kan være ganske rolig, jeg ER i gang med at bremse, for en
>naturlig følge af at tre-fire biler trækker tæt ind foran en lastbil
>kort før en afkørsel er at den forreste begynder at sætte farten ned
>inden han er kørt væk fra vejen, med den følge at de øvrige også gør det.
>
>Nej, det der skulle ske var at der blev malet fuld optrukken streg til
>venstre og stiplet til højre imellem de to vognbaner, fra ca. 200 m før
>afkørslen begynder og til det ikke mere er mulig at komme af over
>spærreflader og rabatter.
>
>En video opsat på broen, og et par betjente i afkørslen skal nok få lært
>folket at trække til højre i tide.

Og så et hyggeligt lille tv-program lørdag aften i den bedste sendetid
- _uden_ "madpapir-filter"!

Nå, men morgendagens biler siger fra, når deres elektronik vurderer,
at det er ved at blive farligt.

Eller måske skulle der lægges en wire ned i asfalten i venstre
kørebane suppleret med en modtager i alle biler. Et system der sørger
for at man bliver i venstre kørebane på den kritiske strækning
medmindre man har valgt den højre i god tid.

Husquarna har haft noget lignende siden firserne. Altså virksomheden;
ikke byen

sayonara
Martin Mose Larsen

Ford Asimov - bringer dig sikkert frem når du ikke selv kan!

Finn Guldmann (03-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 03-07-08 22:14

Martin Mose Larsen skrev:
>> Nej, det der skulle ske var at der blev malet fuld optrukken streg til
>> venstre og stiplet til højre imellem de to vognbaner, fra ca. 200 m før
>> afkørslen begynder og til det ikke mere er mulig at komme af over
>> spærreflader og rabatter.
>> En video opsat på broen, og et par betjente i afkørslen skal nok få lært
>> folket at trække til højre i tide.
> Og så et hyggeligt lille tv-program lørdag aften i den bedste sendetid
> - _uden_ "madpapir-filter"!
> Nå, men morgendagens biler siger fra, når deres elektronik vurderer,
> at det er ved at blive farligt.
>
Hvis man gik så vidt at forsyne videoerne med navn på ejeren af de biler
der gjorde sig uheldig bemærket ville det blive et hit.

"Se far, du er i fjernsynet!"

> Eller måske skulle der lægges en wire ned i asfalten i venstre
> kørebane suppleret med en modtager i alle biler. Et system der sørger
> for at man bliver i venstre kørebane på den kritiske strækning
> medmindre man har valgt den højre i god tid.
>
En række af de der, ca. 10 cm høje, gule adskillelses dimser de bruger i
visse lande, på de ovennævnte 4-500 m, ville nok være lige så effektive.

Og så ville de være billigere.

Har i øvrigt ofte overvejet om ikke sådanne "dimser" skulle lægges på
alle tilkørsler, der hvor der er optrukken streg.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Per Hagemann (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Hagemann


Dato : 04-07-08 23:40


"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> skrev i meddelelsen
news:r68q641upcubqaeptpi6aeidrmaa21gejn@4ax.com...
> [Default] On Thu, 03 Jul 2008 20:40:40 +0200, Finn Guldmann
>>Men du kan være ganske rolig, jeg ER i gang med at bremse, for en
>>naturlig følge af at tre-fire biler trækker tæt ind foran en lastbil
>>kort før en afkørsel er at den forreste begynder at sætte farten ned
>>inden han er kørt væk fra vejen, med den følge at de øvrige også gør det.
>>

> Nå, men morgendagens biler siger fra, når deres elektronik vurderer,
> at det er ved at blive farligt.
>

Dagens elektronik i form af GPS kan godt være synderen i de nævnte
situationer. Stemmen giver først anvisninger få hundrede meter før
svingning, og så gælder det om hurtigt at få placeret sig i den rigtige
bane.



Peter Lykkegaard (05-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 05-07-08 07:27

"Per Hagemann" skrev

> Dagens elektronik i form af GPS kan godt være synderen i de nævnte
> situationer. Stemmen giver først anvisninger få hundrede meter før
> svingning, og så gælder det om hurtigt at få placeret sig i den rigtige
> bane.
Så bruger GPS'en den forkert
Man får at vide hvor langt man skal køre og der er vist i displayet hvilken
frakørsel man skal af

Det er almindelig uopmærksomhed der er årsag til problemet

- Peter


Jørgen L. (05-07-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 05-07-08 09:48

> Dagens elektronik i form af GPS kan godt være synderen i de nævnte
> situationer. Stemmen giver først anvisninger få hundrede meter før
> svingning, og så gælder det om hurtigt at få placeret sig i den rigtige
> bane.

Det er så ikke en Garmin (hvis den er sat normalt op) da den giver besked x
antal minuter/sekunder før man når svingnings stedet, så kører du 200 så får
du besked første gang 2-3 km før, eller kører du 30 så er det få hundrede
meter før.
Den gentager så beskeden et par gange, senest ligefør man drejer.


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk



Ebbe Kristensen (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 04-07-08 10:24

Finn Guldmann wrote:

> Nej, det der skulle ske var at der blev malet fuld optrukken streg til
> venstre og stiplet til højre imellem de to vognbaner, fra ca. 200 m
> før afkørslen begynder og til det ikke mere er mulig at komme af over
> spærreflader og rabatter.

Sådan er det faktisk i Norge SVJH.

Ebbe



Finn Guldmann (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 04-07-08 10:56

Ebbe Kristensen skrev:
>> Nej, det der skulle ske var at der blev malet fuld optrukken streg til
>> venstre og stiplet til højre imellem de to vognbaner, fra ca. 200 m
>> før afkørslen begynder og til det ikke mere er mulig at komme af over
>> spærreflader og rabatter.
> Sådan er det faktisk i Norge SVJH.
>
Enten er det kun en vejledning (stiplet) eller også er de ikke mere gode
til at overholde det end andre.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste