Ny auto-radio til corolla 96 - ledninger?
Fra : Billy the kid

Dato : 24-06-08 13:51

Hej,

Jeg kom til at købe en jvc bilradio i føtex på tilbud til ca. 580 kr, da
displayet på den nuværende ikke virker. Manden sagde at det var
forholdsvist let at skifte, så jeg håber på selv at gøre det.

Her er den gamle (mærke: xzound) pillet ud:

http://tinypic.com/view.php?pic=2eant05&s=3
http://img2.freeimagehosting.net/image.php?e14e07a81a.jpg
http://img2.freeimagehosting.net/uploads/1b2a773cb8.jpg

Men jeg satte radioen tilbage, da jeg ikke kunne finde ud af hvilken
farve der hørte til hvad. På den nye radio er der sådan et iso-stik, men
det er der vist ikke på den gamle tror jeg...

Hvad gør jeg?

Fra : alexbo

Dato : 24-06-08 13:59

"Billy the kid" skrev

> Men jeg satte radioen tilbage, da jeg ikke kunne finde ud af hvilken farve
> der hørte til hvad. På den nye radio er der sådan et iso-stik, men det er
> der vist ikke på den gamle tror jeg...

Jeg måtte opgive dine to sidste link, men jeg er næsten sikker på at
ledningen i din gamle radio ender i et stik, ikke et ISO men et Toyota.

I en bildelebutik køber du et mellemstik, nogenlunde som det viste.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1884989836&n=-1775703408&pn=-1774769078

mvh
Alex Christensen

Fra : Billy the kid

Dato : 24-06-08 14:18

alexbo wrote:
> "Billy the kid" skrev

> Jeg måtte opgive dine to sidste link, men jeg er næsten sikker på at
> ledningen i din gamle radio ender i et stik, ikke et ISO men et Toyota.

Jeg har vist også problemer med dem nu... Latterlig gratis image
hosting. Pyt, det sidste var ihvertfald ret dårligt og måske ikke
nødvendigt.

Men det der toyota-stik... Er det normalt for en årgang 96?

> I en bildelebutik køber du et mellemstik, nogenlunde som det viste.
>
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1884989836&n=-1775703408&pn=-1774769078

Aha... Jeg håber det er det, der skal til.

Men jeg har problemer med at nå helt ind... Jeg prøvede at hive, men
kunne ikke få den gamle autoradio ret meget længere ud end på billedet
så jeg ved ærligt talt ikke hvordan det ser ud ret meget længere.

Jeg frygtede at skulle have fat i et diagram eller en tabel der viste
hvad farve ledning der hørte til hvad. Hvad siger i andre?

Næste gang jeg kommer ned i bilen, prøver jeg at hive lidt mere...

Fra : alexbo

Dato : 24-06-08 14:44

"Billy the kid" skrev

> Næste gang jeg kommer ned i bilen, prøver jeg at hive lidt mere...

Du skal tage en lommelygte med og finde ud af hvad der forhindrer
ledningerne i at komme ud, selv om du får hevet radioen fri kan du ikke bare
smide mellemledningen ind og håbe på den kobler sig på stikket.
Så du skal have det originale stik frem i lyset.

mvh
Alex Christensen

Fra : Billy the kid

Dato : 24-06-08 22:11

alexbo wrote:
> [...]
> ledningerne i at komme ud, selv om du får hevet radioen fri kan du ikke bare
> smide mellemledningen ind og håbe på den kobler sig på stikket.

Hvorfor ikke?

> Så du skal have det originale stik frem i lyset.

Hvad så hvis jeg ikke kan få det frem?

Jeg kunne ikke få det frem sidst...

Fra : alexbo

Dato : 24-06-08 22:17

"Billy the kid" skrev

> Hvad så hvis jeg ikke kan få det frem?

Så må du enten opgive, få en anden til det, eller klippe ledningerne og
samle dem med et ISO stik.

Jeg vil foreslå nr. 2, det er langt det bedste at bruge det originale stik.

mvh
Alex Christensen

Fra : Billy the kid

Dato : 25-06-08 22:24

alexbo wrote:
> [...]
> samle dem med et ISO stik.
>
> Jeg vil foreslå nr. 2, det er langt det bedste at bruge det originale stik.

Nu har jeg ordnet det. Det var sgu' egentligt ret let. Skulle bare hive
noget voldsommere...

Fra : alexbo

Dato : 25-06-08 22:52

"Billy the kid" skrev

> Nu har jeg ordnet det. Det var sgu' egentligt ret let. Skulle bare hive
> noget voldsommere...

Det er godt det lykkedes, men ved at hive voldsommere kunne du ende i en
situation hvor du fik ødelagt noget i stedet for.
Man skal selvfølgelig ikke hive voldsomt i nogle ledninger.

mvh
Alex Christensen