Mikrovibration i rat / pedal i ny dieselbi~
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 22-06-08 08:48

Hej

Jeg har lige købt en Hyundai i30 med 90 hk CRDi dieselmotor. Jeg har
tidligere kørt benzinbil og har derfor et spørgsmål.

Er det normalt/forventeligt at en dieselbil har en smule rysten i
pedaler, rat / karosseri når motoren accellererer? Jeg synes aldrig jeg
har oplevet det med benzinbiler, men jeg kan tydeligt mærke det i
dieselbilen. Det er meget tydeligt at det kommer når motoren tager fat
og især i 4. og 5. gear ved hastigheder over 80km/t er det der.

Hvis det ikke er normalt, hvar kan det så være?

Hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 08:51

Prøv en anden hos en anden forhandler og se om den gør det samme

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-06-08 16:32

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote in

> [...]
> og især i 4. og 5. gear ved hastigheder over 80km/t er det der.

> Hvis det ikke er normalt, hvar kan det så være?

Det lyder ikke normalt, en ny bil skal ikke ryste i rat og pedaler. Prøv at
høre forhandlerens værksted hvad der kan være galt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-06-08 13:05

Jesper Mehlsen wrote:

> Hvis det ikke er normalt, hvar kan det så være?

Det er det dieselelskere kalder "moment" "bundstræk" eller "potent"

--
vh
Torben

Fra : KASO

Dato : 24-06-08 05:36

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er det dieselelskere kalder "moment" "bundstræk" eller "potent"

Misundelse er en grim ting.....

Men jeg har nu ingen rysten ved acceleration i min dieselbil (men masser af
bundtræk ) - så det lyder som om der er noget, der måske skal chekkes,
men sammenlign først med en model magen til, som andre foreslår.

Fra : Per Thomsen

Dato : 24-06-08 14:25

> Jeg har lige købt en Hyundai i30 med 90 hk CRDi dieselmotor. Jeg har
> tidligere kørt benzinbil og har derfor et spørgsmål.

Er du ellers glad for bilen? Jeg overvejer nemlig at købe 115 hk udgaven.

Per

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-06-08 08:12

Per Thomsen skrev:

> Er du ellers glad for bilen? Jeg overvejer nemlig at købe 115 hk udgaven.
>
> Per

JA, den kører rigtig fint og med en fantastisk diesel økonomi. Var på en
landevejstur fra Esbjerg til Tønder og derefter Kruså, hvor den
indbyggede TRIP tæller sagde 25 km/L. Pladsen indvendigt er god,
inventaret har ikke præg af billig plastic, sådan som jeg synes
eksempelvis Fiat Punto og Hyundai Getz har og så virker bilen til at
ligge godt på vejen i forhold til den C3 vi havde før, der var noget
sidevindfølsom.

Vi prøvede både 90 hk og 115 hk udgaven, men synes ikke vi kunne den
store forskel. Da vi aldrig kører med anhænger, så var prisforskellen
for os, for stor. Endvidere opnåede vi en rabat på 21500 på den bil vi
købte ved at ringe rundt til forskellige forhandlere og presse i pris.

Hilsen Jesper

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-06-08 08:36

> [...]
> for stor. Endvidere opnåede vi en rabat på 21500 på den bil vi købte ved
> at ringe rundt til forskellige forhandlere og presse i pris.

Mange tak for indsparket.
Jeg tror ligeledes jeg vil prøve begge modeller. Men nu var det mest fordi
115'eren er med partikkelfilter.

Per

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 26-06-08 13:56

Per Thomsen skrev:

> Mange tak for indsparket.
> Jeg tror ligeledes jeg vil prøve begge modeller. Men nu var det mest fordi
> 115'eren er med partikkelfilter.
>
> Per

Hej Per

Jeg ved ikke om det har været anderledes tidligere, men den 90 hk vi
købte har partikelfilter.

Hilsen Jesper

Fra : Per Thomsen

Dato : 27-06-08 07:44

> Hej Per
>
> Jeg ved ikke om det har været anderledes tidligere, men den 90 hk vi købte
> har partikelfilter.
>
> Hilsen Jesper

Efter forhandlerens udsagn var det kun på 115'eren. Men det vil jeg tjekke
op på.

Per