BMW - de er da ikke for kloge.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-06-08 17:52

BMW kører i øjeblikket en reklamekampagne, hvor de vil sælge en 316
med 122 hk. til 370.000 kr!!

De må da have trådt i noget?

Hellere en lidt mindre motor, end forhjulstræk.

Jamen baghjulstræk er da skideskægt, men med kun 122 hk. kan det da
være ligemeget.

Når man så også tager i betragtning, at 3-serien er så lille
indvendigt, at man er nødt til at stå ud, hvis man vil skifte mening,
sååååee........

Er der virkelig nogen herinde der kunne finde på at kaste 370.000 kr.
efter sådan en øse?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 21:41

> Er der virkelig nogen herinde der kunne finde på at kaste 370.000 kr.
> efter sådan en øse?

Dit filter er indstillet forkert - du tænker ikke ret. Hvad siger du til
konen, når hun gerne vil besøge LV eller Gucci? At hun får det samme for
færre penge hos Bilka. Næppe

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-06-08 12:42

On Sat, 21 Jun 2008 20:41:22 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Dit filter er indstillet forkert - du tænker ikke ret. Hvad siger du til
>konen, når hun gerne vil besøge LV eller Gucci? At hun får det samme for
>færre penge hos Bilka. Næppe

>--

Jeg var slet ikke klar over at jeg havde et filter monteret. .o)) Så
må jeg hellere komme til service.

Her i huset har fruen handlet hos LV i rigtigt mange år, og herren
kører Hyundai.

Jeg synes stadig det er mange penge for en meget lille bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 21-06-08 22:22

Folmer Rasmussen skrev:
> BMW kører i øjeblikket en reklamekampagne, hvor de vil sælge en 316
> med 122 hk. til 370.000 kr!!
>
> De må da have trådt i noget?
>
> Hellere en lidt mindre motor, end forhjulstræk.

Og så markedsfører de en forhjulstrækker som verdens 8. vidunder: Mini.

> [...]
> sååååee........
>
> Er der virkelig nogen herinde der kunne finde på at kaste 370.000 kr.

Jow grønthandler-Ali
Eller
kokain-Muhammed.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-06-08 12:44

On Sat, 21 Jun 2008 23:22:08 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

>Jow grønthandler-Ali
>Eller
>kokain-Muhammed.

>--

Jeg tror, at begge d'herrer ville lide et voldsomt imagetab, hvis de
blev set i sådan en micro-bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 22-06-08 13:28

Folmer Rasmussen wrote:

> Er der virkelig nogen herinde der kunne finde på at kaste 370.000 kr.
> efter sådan en øse?

Jeg kunne ikke, om så jeg havde de 370.000 at købe bil for.

Skal det være en BMW, skal det sgu være den ægte vare, og ikke en der bare
smager lidt af det.

/Brian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-06-08 13:42

On Sun, 22 Jun 2008 14:27:41 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Jeg kunne ikke, om så jeg havde de 370.000 at købe bil for.
>
>Skal det være en BMW, skal det sgu være den ægte vare, og ikke en der bare
>smager lidt af det.

>--

Jeg er helt enig.

Ikke noget mindre end en femmer, og også hellere en brugt import mit
den ganzen molevitten.

De er iøvrigt heller ikke kedelige, hvad angår priserne på
"ekstraudstyr". 14.000 bare for metallic-lak!

Det er simpelthen for dyrt, men til gengæld har jeg heller ikke noget
jeg skal bevise over for nogen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo Jensen

Dato : 22-06-08 20:10

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sååååee........
>
> Er der virkelig nogen herinde der kunne finde på at kaste 370.000 kr.

Luksus er noget med at betale for noget der skiller sig ud. Folk ved at
BMW'en er dyr, derfor giver den prestige, uanset at det er en lille
undermotoriseret potte. Hvad er alternativet, hvis du vil have noget særligt
i den prisklasse ? Mini Cooper... ?

Jeg kunne da også pege på temmelig mange biler der var mere fornuftige,
bedre teknisk, havde bedre pladsforhold og var mere økonomiske end min gamle
Jaguar. Din Sonata kunne være et bud, men jeg har det rigtig godt med at
køre rundt i en bil, der bliver peget på og snakket om. Det er nok en form
for exhibishonisme, men det stempel kan jeg godt leve med...

En BMW 316 er nok ikke helt så god til det som en
Ferrarti/Porsche/Jaguar/osv., men i prisklassen er den fin. Og den fås nok
uden skilt til samme pris...

MVH Leo
Leo

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 03:02

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> sååååee........
>
> Er der virkelig nogen herinde der kunne finde på at kaste 370.000 kr.

Det er da imponerende med din alder, at du endnu ikke har opdaget at folk
har forskellig smag, og at du accepterer det. Hvis folk køber omtalte BMW,
så lad dem dog. Og hvis det gør dem glad eller ligefrem lykkelig, så fred
være med det. Alting kan jo ikke opgøres i fornuft, for så ville du vel også
ha fået en billig kone importeret fra korea sammen med bilen
Man kan ikke sige om 370.000 kr. er dyrt for den bil. For nogen vil det være
for dyrt, for andre passer bil og pris måske lige ind i deres økonomi og
lyst.
En BMW er teknisk dyrere end en VW eller Peugeot og de værner om deres
højstatus renomé og dumper ikke bare priserne for at sælge til et bredere
publikum.
Den dyreste 3-serie (M3) koster vel 1,4 mill., så jeg ved da ikke om 370.000
kr. er så dyrt endda for den billigste.

Olsen

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 15:06

> Er der virkelig nogen herinde der kunne finde på at kaste 370.000 kr.
> efter sådan en øse?

Sikkert ikke, men der er dælme en del på vejene !!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-09-08 15:40

On Sat, 13 Sep 2008 14:06:29 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>Sikkert ikke, men der er dælme en del på vejene !!

>--

Som mærke betragtet, så ja, men den der 1-serie???

De laver nogen fremragende køremaskiner, og det er ikke utænkeligt at
1-serien også kører fint. Jeg har ikke prøvet den.

Det sidste indtryk jeg kan erindre fra BMW, var for ganske nylig, da
der dukkede en 5-serie op for at køre mig hjem, da min balancenerve
var midlertidigt ude af focus.

Der er jo ingen plads i de biler!!

Der er kardan-tunneller så store som Alperne, og trangt alle vegne,
men køre det kan de s'gu, det må jeg medgive.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 13-09-08 15:49

> Som mærke betragtet, så ja, men den der 1-serie???

BMW 1-serien

> De laver nogen fremragende køremaskiner, og det er ikke utænkeligt at
> 1-serien også kører fint. Jeg har ikke prøvet den.

Det har jeg - 120d og 123d. Kanon-biler

> Der er jo ingen plads i de biler!!

Pjat

> Der er kardan-tunneller så store som Alperne, og trangt alle vegne,
> men køre det kan de s'gu, det må jeg medgive.

Der er fint plads bag rattet, hvor jég skal sidde.