Vignette krævet til teltvogn?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-06-08 15:18

Hej

Er der nogen herinde, som ved om der kræves vignette til en teltvogn (tt
vægt 500kg), når man fræser rundt på de Schweiziske motorveje?

På forhånd tak

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 15:21

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen herinde, som ved om der kræves vignette til en teltvogn (tt
> vægt 500kg), når man fræser rundt på de Schweiziske motorveje?

Det er noget, du køber til den trækkende bil -
www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=67277#Schweiz Du kan få
min, hvis du selv kan fjerne den fra forruden

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-06-08 15:52

Hej

> Det er noget, du køber til den trækkende bil -
> www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=67277#Schweiz Du kan få
> min, hvis du selv kan fjerne den fra forruden

Jeg har skam et mærket i bilen, men kom bare i tvivl, da jeg ved at
campingvogne _skal_ have et mærkat selv!

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 16:11

> Jeg har skam et mærket i bilen, men kom bare i tvivl, da jeg ved at
> campingvogne _skal_ have et mærkat selv!

Kør ned til grænsen og tal med dem om det. Iflg. internettet skal du have
een på camping-/teltvognen også...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-06-08 16:21

Hej

> Kør ned til grænsen og tal med dem om det. Iflg. internettet skal du have
> een på camping-/teltvognen også...

Jeg har fundet den officielle hjemmeside omkring vignetter:
http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_privat/informationen/00421/index.html?lang=
de

Nu er jeg ikke lige så skarp til det tyske, men er det ikke noget med, at
hvis totalvægten overstiger 3,5t, så skal man?

Fra : KMH

Dato : 21-06-08 18:41

> [...]
>
> Nu er jeg ikke lige så skarp til det tyske, men er det ikke noget med, at
> hvis totalvægten overstiger 3,5t, så skal man?

Vist lige omvendt

Abgabepflicht
Abgabepflichtig sind alle Motorfahrzeuge und Anhänger bis zu einem
Gesamtgewicht von je 3,5 t, welche auf Nationalstrassen erster oder zweiter
Klasse verkehren.

[oversat]
Afgiftspligt
Afgiftspligtig er alle motorkøretøjer og anhængere op til en totalvægt på
hver især 3.5 t, som færdes på nationalveje af 1.ste eller 2. klasse
[/oversat]

Jeg regner ikke med at mit tyske er helt rustent endnu

Omvendt kan jeg ikke helt lure en enkelt af undtagelserne;

Ausnahmen
Die Abgabe muss nicht bezahlt werden für:
a.. Fahrzeuge mit Militärkontrollschildern

b.. Einsatzfahrzeuge (Feuerwehr, Polizei, Ambulanz,
Nationalstrassen-Unterhaltsdienste) und Fahrzeuge des Zivilschutzes, wenn
sie als solche gekennzeichnet sind

c.. Fahrzeuge von zwischenstaatlichen Organisationen mit Sitz in der
Schweiz und Sitzabkommen mit dem Bundesrat

d.. Fahrzeuge mit schweizerischen Händlerschildern auf Fahrten an
Werktagen

e.. Fahrzeuge ohne Kontrollschilder auf der Fahrt zu amtlichen
Fahrzeugprüfungen

f.. Fahrzeuge im Hilfseinsatz bei Bränden, Unfällen, Pannen usw.

g.. starre Anhänger gemäss gesetzlichen Bestimmungen

h.. leichte Sattelmotorfahrzeuge und leichte Sattelschlepper gemäss
gesetzlichen Übergangsbestimmungen

i.. Fahrzeuge auf Fahrten bei amtlichen Führerprüfungen

j.. ausländische Regierungsfahrzeuge in offizieller Mission

"starre Anhänger gemäss gesetzlichen Bestimmungen"
Menes der her anhænger uden affjedring???
starre Anhänger må jo være stiv anhænger...... og øhhhh.....jeg er faktisk
ikke 100% sikker

M.v.h.
Kim

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-06-08 18:45

Hej

> "starre Anhänger gemäss gesetzlichen Bestimmungen"
> Menes der her anhænger uden affjedring???
> starre Anhänger må jo være stiv anhænger...... og øhhhh.....jeg er faktisk
> ikke 100% sikker

Det er vidst bedst bare at spørge ved grænsen ;)

Fra : Mogens

Dato : 21-06-08 19:03

> Det er vidst bedst bare at spørge ved grænsen ;)

Jep, dét gjorde jeg tidligere på året, da vi var på ferie i Schweiz. Jeg
ønskede ikke at betale for eet år - og det synes medarbejderen ikke var
"sjåv"

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-06-08 19:11

> Jep, dét gjorde jeg tidligere på året, da vi var på ferie i Schweiz. Jeg
> ønskede ikke at betale for eet år - og det synes medarbejderen ikke var
> "sjåv"

Hehe de har ingen humor, og slet ikke tolderne dernede! De gange jeg har
været i Schweiz, er jeg blevet kontrolleret i hoved og røv, og nej jeg har
ikke armene overmalet, eller udseende som en rocker. På en måde er det jo
godt med sådan en kontrol....

Fra : Niels Pein

Dato : 21-06-08 23:27

"Hans Mouridsen" skrev ...

> [...]
> ikke armene overmalet, eller udseende som en rocker. På en måde er det jo

Jeg har været i Schweiz 6 gange på campingferie på motorcykel. Er ikke
blevet stoppet en eneste gang, og er altid kommet glat igennem tolden og
lignende steder, selvom vi har krydset frem og tilbage mellem Schweiz /
Østrig / Italien / Frankrig / Tyskland flere gange. Har kun mødt venlighed,
bortset fra en enkelt tosset campingfatter et sted i den franske del.
Flot land, men et noget broget folkefærd. Kører måske derned igen til
sommer. På mc forståes; det eneste rigtige køretøj når det gælder rigtige
bjergveje.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Mogens

Dato : 22-06-08 06:32

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse

> Flot land, men et noget broget folkefærd. Kører måske derned igen til
> sommer. På mc forståes; det eneste rigtige køretøj når det gælder rigtige
> [...]

Der er ikke noget at sige til, at du har den holdning, når man læser om din
bilpark. Det er da helt klart, at turen kan gøres MINDST ligeså spændende,
hvis man vælger den rette bil. Gosh

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-06-08 07:23

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen

> [...]
> Flot land, men et noget broget folkefærd. Kører måske derned igen til
> sommer. På mc forståes; det eneste rigtige køretøj når det gælder rigtige

Jeg har været dernede et antal gange de sidste 20+ år. Flest gange for at
besøge deres toldfrie stat Samnaun, som ligger i det allerøstligste Schweiz.
Dér er der kontrol i hoved og røv, når vi kører derfra.

En gang for nogle år siden, hvor jeg for en gangs skyld havde besluttet mig
for at besøge resten af Schweiz i stedet for blot at køre tilbage til
Østrig - og alligevel ikke havde besluttet mig for at købe en vignette, blev
bagagen hevet ud på vejen og grundig undersøgt. Ovenstående tur ind i
Schweiz har jeg prøvet 3 gange og blevet checket den ene.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse