Trailer på 1/2 år gammel bil
Fra : Ivar

Dato : 20-06-08 16:28

Jeg har problemer med at tyde den nye type registreringsattest.

Hvor stor må trailer være, hvis der i registreringsattesten står:
G: Køreklar vægt 1118 kg
F1: Teknisk tilladt totalvægt 1535 kg
F2: Tilladt totalvægt 1535 kg

Det er de eneste vægtangivelser der står. Egenvægt og
akseltryk er ikke udfyldt.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : PMH

Dato : 20-06-08 18:27

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> F1: Teknisk tilladt totalvægt 1535 kg
> F2: Tilladt totalvægt 1535 kg
>
> Det er de eneste vægtangivelser der står. Egenvægt og

Hvis der er monteret træk på bilen, så skulle gerne stå på
bagsiden af reg attesten:

Påhængsvogns totalvægt m. bremser
Påhængsvogns totalvægt u. bremser.

Ellers må du på Google, og finde typegodkendelsen på din
bil model..

PMH

Fra : Ivar

Dato : 20-06-08 18:59

PMH skrev:

> Hvis der er monteret træk på bilen, så skulle gerne stå på
> bagsiden af reg attesten:

Ok, der er pt ikke træk på bilen, så det er forklaringen.
Jeg fandt nogle værdier i instruktionsbogen, de må jo
referere til typegodkendelsen.
Tak for hjælpen

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-08 19:44

Ivar skrev:

> Ok, der er pt ikke træk på bilen, så det er forklaringen.
> Jeg fandt nogle værdier i instruktionsbogen, de må jo
> referere til typegodkendelsen.

Ikke nødvendigvis. Men som anbefalet, find typegodkendelsesnummeret på
reg.attesten og slå det op på fstyr.dk. Så for du et svar det næsten
sikkert passer.

--
MVH

Ib Jakobsen