Salg af ældre gulplade-bil til Tyskland
Fra : Ramsing

Dato : 19-06-08 13:56

Hej,
jeg har mulighed for at sælge min 92´ gulplade vw bus til en køber i
Tyskland.
Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på her?
Jeg tænker på af få bilen afmeldt hos stat og forsikring osv.
Og skal jeg evt. gøre noget med pladerne, eller er det kun nyere
biler, hvor der evt. er noget at hente med moms/afgift?
Takker for indput

Ramsing

Fra : Jakob_K

Dato : 20-06-08 10:59

On 19 Jun., 21:55, Ramsing <bo.ramsi...@skolekom.dk> wrote:
> [...]
> Og skal jeg evt. gøre noget med pladerne, eller er det kun nyere
> biler, hvor der evt. er noget at hente med moms/afgift?

Når det er en 92'er er der nok ikke mange ører at hente i
eksportafgiftsrefusion. Den falder nok under petitessegrænsen.
Undersøg det på www.skat.dk

En tysker har jo egentlig ikke noget at bruge dine plader til, så
behold du bare dem og send dem ind til motorkontoret. Når de modtager
dem, afmelder de bilen og refunderer eventuel for meget betalt afgift.
Derefter får forsikringen besked, og så får du nok også en check fra
dem.

Får du en vældig god tysk pris for den forresten?
Synes der plejer at være god efterspørgsel på sånogen... Blev da kimet
ned i flere dage, da jeg ville afhænde min 91'er der endda var uden
plader og skulle synes.

mvh
JAKOB

Fra : Ramsing

Dato : 21-06-08 04:02

On 20 Jun., 18:58, Jakob_K <jakob...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Synes der plejer at være god efterspørgsel på sånogen... Blev da kimet
> ned i flere dage, da jeg ville afhænde min 91'er der endda var uden

Hej Jacob,
jeg se at jeg havde skrevt forkert - det er en 82ér og ikke en ´92.
Prisen villen han godt gi´, så det han prøver at finde ud af er, hvad
det koster at få den ind i systemet dernede.
I mellemtiden prøver jeg at sælge den heroppe. Væk skal den, da vi har
en bil for meget lige nu
Mvh
Ramsing

Fra : Bo

Dato : 21-06-08 05:43

On 19 Jun., 22:55, Ramsing <bo.ramsi...@skolekom.dk> wrote:
> [...]
> Og skal jeg evt. gøre noget med pladerne, eller er det kun nyere
> biler, hvor der evt. er noget at hente med moms/afgift?

Hvis bilen har alle sæderne i behold så ok, men jeg kunne ihvertfald
ikke få min Sportvan på gule plader ind i landet og på udl. nr.plader.
Det er kun Norge, Holland og Danmark der har Gul-pladebiler og
acceptere denne ordning, alle andre EU-lande kræver at bilen skal
bygges tilbage til personbil med alle sæder og sikkerhedsseler, samt
at bagsæde passager kan rulle sidevinduer ned. vh Bo