Vand i stedet for benzin?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 09:49

Følger ikke med herinde så jeg ved ikke om det har været bragt før, men
er der nogen der har set det her:

http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=16179&Id=1370585

Er det fup eller fakta?

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-06-08 10:10

>Følger ikke med herinde

Er det noget nyt eller forveksler jeg dig med en anden?

>http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=16179&Id=1370585
>
>Er det fup eller fakta?

Den skulle vist være "god nok". SPændende er det ihvertfald.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 10:32

Martin Johansen [6000] skrev

> Er det noget nyt eller forveksler jeg dig med en anden?

LOL

> Den skulle vist være "god nok". SPændende er det ihvertfald.

Jup!

Fra : Jakob_K

Dato : 19-06-08 03:26

On 19 Jun., 10:49, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Følger ikke med herinde så jeg ved ikke om det har været bragt før, men
> [...]

Der skal jo også bruges noget energi til at separere hydrogenen fra
vandet, og hvor DEN lige kommer fra, er jo et godt spørgsmål..

Mere om den sag her: http://blog.wired.com/cars/2006/12/vehicles_make_h.html

mvh
JAKOB

Fra : alexbo

Dato : 19-06-08 10:45

"Hans Paulin (6310)" skrev

> http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=16179&Id=1370585
>
> Er det fup eller fakta?

Vands kemiske sammensætning er H2O, en H (hydrogen) og to O (Oxygen).
1 brint og 2 ilt, en tilsyneladende fantastisk brændbar sammensætning, brint
indeholder mere energi end bensin og ilt er den bedste næring for
forbrænding.

Det mærkelige er at vand ikke kan brænde, brinten og ilten er bundet sammen
på en måde så de nærmest ophæver hinanden.
At skille dem ad har indtil nu været mere energikrævende end den energi der
blev frigjort.

Det er muligt det er lykkedes, det ville i så fald være en sensation der med
et slag kunne løse verdens energiproblemer.
Bilerne er i den sammenhæng nærmest ligegyldige, men eftersom forbrænding af
brint giver vand, kunne man bare stikke udstødningen ned i tanken og køre
evigt, det lyder for godt til at være sandt.

For et par år siden ombyggede folkecentret en bil til brint.

http://www.folkecenter.net/dk/teknologitransfer/14269/brintbiler/

mvh
Alex Christensen

Fra : TJ

Dato : 19-06-08 10:57

On Thu, 19 Jun 2008 11:45:18 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Hans Paulin (6310)" skrev

>Vands kemiske sammensætning er H2O, en H (hydrogen) og to O (Oxygen).
>1 brint og 2 ilt...

Er det ikke 2 brint og 1 ilt?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 11:07

On Thu, 19 Jun 2008 11:56:48 +0200, TJ <pomanden@hotmail.com> wrote:

>Er det ikke 2 brint og 1 ilt?

>--

Det var det, dengang jeg havde fysik i skolen, men det er sikkert
lavet om siden.

Alexbo har engang kaldt mig en dårlig bilist, og med det klarsyn er
det ikke utænkeligt at han har ret.........igen. .o)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 19-06-08 11:42

"Folmer Rasmussen" skrev i

> Alexbo har engang kaldt mig en dårlig bilist, og med det klarsyn er
> det ikke utænkeligt at han har ret.........igen. .o)

Du skrev jo så tilbage at jeg ikke skulle tage dig alt for alvorligt, og det
vil jeg så undlade.
For du tager jo fejl igen, jeg har ikke ret.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 11:53

alexbo skrev

> For du tager jo fejl igen, jeg har ikke ret.

LOL

Ta dén, Folmer!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 12:04

On Thu, 19 Jun 2008 12:53:06 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>alexbo skrev

>LOL
>
>Ta dén, Folmer!

>--

Har jeg gjort.

Det er fanneme efterhånden nemmere at få ret hos hustruen, end i dette
forum.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 12:11

Folmer Rasmussen skrev

> Det er fanneme efterhånden nemmere at få ret hos hustruen, end i dette
> forum.

Har hun en søster?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 12:13

On Thu, 19 Jun 2008 13:10:56 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev

>Har hun en søster?

>--

Ville der i så fald være afsætningsmuligheder hos dig? ))

Eller har du så hatten passer, i forvejen?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 12:16

Folmer Rasmussen skrev

> Ville der i så fald være afsætningsmuligheder hos dig? ))
>
> Eller har du så hatten passer, i forvejen?

Jeg er velforsynet, tak!

....men har en enlig kammerat i Brøndby

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 12:27

Og ham kan du ikke li' mere?? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 12:35

Folmer Rasmussen skrev

> Og ham kan du ikke li' mere?? )

Hæ hæ

Jeg ville have gjort ham en tjeneste - men det bliver så ikke via dig, kan
jeg forstå!?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 12:46

On Thu, 19 Jun 2008 13:35:06 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>Hæ hæ
>
>Jeg ville have gjort ham en tjeneste - men det bliver så ikke via dig, kan

Det ville i så fald blive en bjørnetjeneste.

Jeg kan jo heller ikke have, at du + en ven skal være på nakken af mig
til evig tid.

Desuden kan jeg ikke levere. Men hun har en bror der er ledig på
markedet, hvis han skulle være til den slags, din ven.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 12:48

Folmer Rasmussen skrev

> hun har en bror der er ledig på
> markedet, hvis han skulle være til den slags, din ven.

Så go en ven er han heller ikke!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 13:02

On Thu, 19 Jun 2008 13:47:49 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Folmer Rasmussen skrev

>Så go en ven er han heller ikke!

>--

A tænkt' æ s'gu nok.

Jeg kunne også forestille mig at jeg ville få visse vanskeligheder med
min svoger.

Jeg håber du har set med velvilje på viljen, og set stort på evnerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 13:05

Folmer Rasmussen skrev

> Jeg håber du har set med velvilje på viljen, og set stort på evnerne.

"Det er tanken der tæller!", som manden sagde da han gav sin kone en
gennemsigtig natkjole...

Nå; jeg må ud og ta min tørn!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 12:02

On Thu, 19 Jun 2008 12:41:36 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>vil jeg så undlade.
>For du tager jo fejl igen, jeg har ikke ret.

Selv de bedste kan fejle.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 19-06-08 11:40

"TJ" <pomanden@hotmail.com> skrev

> Er det ikke 2 brint og 1 ilt?

Jo.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leo Havmøller

Dato : 19-06-08 11:23

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Følger ikke med herinde så jeg ved ikke om det har været bragt før,
> men er der nogen der har set det her:
>
> http://fpn.dk/web_tv/biler/?movieId=16179&Id=1370585
>
> Er det fup eller fakta?

Fup: http://ing.dk/artikel/89078

Leo Havmøller.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 11:56

Leo Havmøller skrev

> Fup: http://ing.dk/artikel/89078

Okay tak!

Så venter jeg lidt med at sælge Camryen!

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-06-08 14:54

> Leo Havmøller skrev

> Okay tak!
>
> Så venter jeg lidt med at sælge Camryen!

> [...]

Du kan jo istedet overveje at sætte en sådan motor i Camryen.

http://www.youtube.com/watch?v=efCelx7qe_M

Bjarne K.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-08 22:58

Bjarne K. skrev

> Du kan jo istedet overveje at sætte en sådan motor i Camryen.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=efCelx7qe_M

Hæ hæ ja

Der står osse en anden pertuum mobile i Schweich - det er noget med luftens
ioner - hvis man lukker vinduet til det rum den står i går den i stå

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-06-08 15:01

"Leo Havmøller" <rtxleh@nospam.nospam> skrev i meddelelsen

> Fup: http://ing.dk/artikel/89078

Projektet bliver ikke afsløret som fup i den artikel, men presseomtalen fra
Reuters er misvisende. Ingeniørens artikel nævner netop at den
japansksprogede pressemeddelelse siger at kun 2% af bilens energi kommer fra
brændselscellen.

Den japanske bil er altså en hybrid el-brintbil. I Danmark kører et lignende
projekt, som omtales anderledes positivt i Ingeniøren:

http://ing.dk/artikel/89110