Bensinpriser...
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-06-08 19:26

Hej gutter!

Hvad vil listeprisen på bensin blive hvis en tønde råolie når 200$ pr. tønde?

Nogen der har en idé om det?

Og tillægsspørgsmål: Hvad vil det koste at tanke en BMW E39 528i fuldt op? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 19:44

On Tue, 17 Jun 2008 20:25:48 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Hej gutter!
>
>Hvad vil listeprisen på bensin blive hvis en tønde råolie når 200$ pr. tønde?
>
>Nogen der har en idé om det?

ca 15 kr/l

>Og tillægsspørgsmål: Hvad vil det koste at tanke en BMW E39 528i fuldt op? :)

den har vel en 70L tank - 1050 kr ?
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-06-08 19:54

Hej!

Ivan Madsen wrote:

> ca 15 kr/l

Yrk :(

> den har vel en 70L tank - 1050 kr ?

Sikkert noget i den stil.... Er kommet ret så meget i tvivl mht. min næste bil.
Men det har du jo nok gættet ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 17-06-08 20:01

> Er kommet ret så meget i tvivl mht. min næste bil.

Dét forstår man godt - trenden går mod økonomiske biler, og dér er BMW jo
med helt fremme !

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-06-08 20:06

Hej!

Mogens wrote:
> Dét forstår man godt - trenden går mod økonomiske biler, og dér er BMW jo
> med helt fremme !

Erhmm :)

Problemet med mange af de økonomiske biler er bare, at de er så hamrende kedelige :(

Men ok, ender sgu nok i en Aygo diesel hvis dieselprisen stiger tilstrækkeligt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 17-06-08 20:23

> Erhmm :)
> Problemet med mange af de økonomiske biler er bare, at de er så hamrende
> kedelige :(

Det afhænger lidt af, hvor økonomiske de skal være. BMW er generelt ikke SÅ
kedelige :)

> Men ok, ender sgu nok i en Aygo diesel hvis dieselprisen stiger
> tilstrækkeligt

Diesel? - så meget kører du vel ikke?
www.hvorlangtpaaliteren.dk
www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel/

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 18:48

> Diesel? - så meget kører du vel ikke?
> www.hvorlangtpaaliteren.dk
> www.fdm.dk/public/biler/okonomi/benzindiesel/

Aygo Diesel Plus 134000
Aygo Benzin Plus 115000
Diesel pris 11.5
Benzin pris 11.7 (statoil listepriser d.d.)

Benzin og dieselforbrug iht normem for landevej 24,4 / 29,4
Udregneren siger at det går lige op ved ca 41500 km !

Benzin og dieselforbrug iht normem for blandet kørsel 21,7/24.4
Udregneren siger at det går lige op ved ca 54000 km !

- og nu bliver det sjovt:

Benzin og dieselforbrug iht normem for bykørsel 18,2 / 18,9
Udregneren siger at det går lige op ved ca 107.000 km !

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-06-08 08:17

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Det afhænger lidt af, hvor økonomiske de skal være. BMW er generelt ikke
> SÅ kedelige :)

Selv en 320i som min kan gå 17 km/l på et tankfuld blandet kørsel... (!) Og
10 når den får kniven for alvor.

> Diesel? - så meget kører du vel ikke?

Er også ret sikker på at en Aygo benzin klarer de flestes by-behov.

-M
'05 BMW 320i E90 - økonomisk men halv sløv potte.
'86 Ford Sierra RS Cosworth - Økonomisk i uhyggelig grad. For Shell....
'97 VW Polo 1,6 - Sparegrisen

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 21:00

On Tue, 17 Jun 2008 20:53:42 +0200, Kim Voss Schrader
> [...]

>Yrk :(

>Sikkert noget i den stil.... Er kommet ret så meget i tvivl mht. min næste bil.

Ja, det er jeg også. Xsara'en strammer gevaldigt, og man ømmer sig
over priserne på brændstof - men på den anden side set, kan en V70 2.5
T eller en Omega 3.0 V6 stc eller tilsvarende erhverves for fornuftige
penge, så må en del af de "unødvendige" km flyttes over i Puntoen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-06-08 21:15

Hej!

Ivan Madsen wrote:
> [...]
> T eller en Omega 3.0 V6 stc eller tilsvarende erhverves for fornuftige
> penge, så må en del af de "unødvendige" km flyttes over i Puntoen

Tjo. Men man vil jo også gerne køre i primærbilen når der skal rejses... Jeg vil
ihvertfald.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mogens

Dato : 17-06-08 20:00

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> ca 15 kr/l
> den har vel en 70L tank - 1050 kr ?

Ja, det er godt, man har firmabil nu, hvor de heller ikke vil hæve
kørselsfradraget...

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 20:19

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er godt, man har firmabil nu, hvor de heller ikke vil hæve
> kørselsfradraget...

Ja! De holdt jo møde idag og blev enige om at holde sig til at
kørselsfradraget kun reguleres en gang årligt ved udgangen af året..... Kæft
det skal altså have et pænt spark opad for at man ikke tænker at det er ren
forretning for staten!

--
HB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-06-08 20:34

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kørselsfradraget kun reguleres en gang årligt ved udgangen af året.....
> Kæft det skal altså have et pænt spark opad for at man ikke tænker at det

De ændrede kun prisen hvis der var sket nogle drastiske ændringer - eller en
gang om året.

Men er fradraget ikke det samme som sidste år?

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 20:49

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen

> De ændrede kun prisen hvis der var sket nogle drastiske ændringer - eller
> en gang om året.

Konklusionen var at de kun regulerer ved årets udgang... Noget som de valgte
at holde fast i..

> Men er fradraget ikke det samme som sidste år?

Næh. Var det ikke 1,78 mod ~ 1.85 i år.

--
/HB

Fra : Anders Majland

Dato : 17-06-08 23:04

> Næh. Var det ikke 1,78 mod ~ 1.85 i år.

Det forslår alligeve som en skrædder et vist sted - Værdien netto er jo
meget lavere og det er ikke mange der kan holde bil for ... Eller for den
skyld komme frem med offenlig transport (hvis man har de alternativ)

*Selvfølgelig afhængigt af hvor langt man har - Størst ved godt 100km/dagen,
og faldende derover

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-06-08 08:18

"Anders Majland" skrev

> Det forslår alligeve som en skrædder et vist sted - Værdien netto er jo
> meget lavere og det er ikke mange der kan holde bil for ... Eller for den
> skyld komme frem med offenlig transport

Jeg vil formode at befordringsfradraget ikke er ment som dækning af samlede
udgifter men blot en kompensation for merudgifter i forbindelse med den
længere afstand mellem hjem/arbejde

En anden diskussion er om statens takster i forbindelse erhvervsmæssig
kørsel (befordringsgodtgørelsen: 3,47 kr op til 20k) kan dække de faktiske
omkostninger?

- Peter

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-08 13:10

> Jeg vil formode at befordringsfradraget ikke er ment som dækning af
> samlede udgifter men blot en kompensation for merudgifter i forbindelse
> med den længere afstand mellem hjem/arbejde

Ja en delvis kompensation. Da den end ikke dækker brændstofudgiften ved at
køre i egen bil er der langt til at fækker medudgiften blot på de variable
omkostninger (slid, service, dæk osv)

> En anden diskussion er om statens takster i forbindelse erhvervsmæssig
> kørsel (befordringsgodtgørelsen: 3,47 kr op til 20k) kan dække de faktiske
> omkostninger?

Hvis man ikke er for prangende kørenden kan den godt. Ihvertfald for
merudgifterne hvis man har anskaffet bilen i forvejen... Hvis man anskaffer
en decideret "sparegris" og kører meget (op mod de 20000km) kan den måske
endda dække de faktiske omkostninger - alt incl.

For nogle år siden var jeg en tur syd for hannover i min da 10+år gamle
mazda - Der var det helt sikkert med stort overskud at køre turen ...

Fra : Leo_Jensen

Dato : 18-06-08 03:37

On 18 Jun., 00:03, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Det forslår alligeve som en skrædder et vist sted - Værdien netto er jo
> meget lavere og det er ikke mange der kan holde bil for ... Eller for den
> skyld komme frem med offenlig transport (hvis man har de alternativ)

Jeg starter nyt job 1/8 og får 25 km hver vej. Perfekt cykeldistance,
og jeg kan nemt holde cykel for værdien af mit fradrag. Ellers kører
jeg sammen med nogen, vi får alle fradrag. Heller ikke dårligt.
Hvis det ikke klapper må jeg tage 2CV'en eller som sidste udvej
Jaguaren.
Mit problem hedder ikke transport til arbejde men derimod de andre
8-15.000 km om året til familiebesøg, ferie, Bilka osv, for der kører
vi i den vogn, der vil have noget at drikke. Sidste tankfuld: 825
kr...

MVH Leo

Fra : Anders Majland

Dato : 18-06-08 13:10

> Jeg starter nyt job 1/8 og får 25 km hver vej. Perfekt cykeldistance,
> og jeg kan nemt holde cykel for værdien af mit fradrag.

~3500kr ja det skulle nok være til det.

Antager så at du ikke skal hente/bringe et par børn undervejs men istedet
køre på en relativt let cykel... Og når/hvis du skulle få et barn kunne det
nemt bliver med et stop 5km i den gale retning så du istedet for 50km skal
op på 70km dagligt. Men så tager du vel bare 2cv'rn med barn/børn de første
5km og cykler derfra

Når jeg kører mod Odden færgehavn møder jeg tit en mor på cykel med
cykelanhænger med et barn og en lille purk der selv cykler. Jeg ved ikke
hvor langt de har men den bakke op til Ebeltoft kan helt sikkert godt få
gang i blodomløbet fra morgenstunden.

Og det med perfekt cykeldistance afhænger umådeligt meget at vejen. I kbh
jeg "kun" 10km men der er 25 lyskryds - Det gør strækningen umådeligt træls
.... Omtrent lige så slemt som busser der gerne er en time om samme strækning
(dvs nærmeste omvej). Jeg har i perioder cyklet strækningen men gider det
ikke - og slet ikke hvis jeg alligevel har har en motorcykel med til
københavn... Ja toget er en mulighed men med sommerkøreplanen ikke et reelt
alternativ. Jeg kan via molslinien nå frem på 3,5 timer. DSB's rejseplanen
siger 5:42 fra stationen... Dvs min 6 timer eller 2,5 timer ekstra. Dog
ville jeg kunne arbejde en del af de 5 timer i lyntoget (squ da totalt
misvisende navn til et tog der skal bruge 5 timer på hobro->kbh h) hvor jeg
kun har 45 med færgen

Men hvis der ikke er for meget benzinos så er det sundt at cykle - og jo
flere der vælger det (eller offenlig transport) des bedre plads bliver der
til de resterende som vælger at betale hvad det koster for mageligheden ved
indiviuel transport på fossilt brændstof ...

Fra : Leo_Jensen

Dato : 18-06-08 06:32

On 18 Jun., 14:10, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> ~3500kr  ja det skulle nok være til det.

Der bliver også råd til at tage bilen af og til

> [...]
> op på 70km dagligt. Men så tager du vel bare 2cv'rn med barn/børn de første

Mine børn er selvkørende. På cykel godt nok, så gammel er jeg heller
ikke....

> Og det med perfekt cykeldistance afhænger umådeligt meget at vejen.

Middelfart - Kolding. En rimeligt let befærdet gammel hovedvej med 'et
par bakker'. Distancen til første bakke er stor nok til at man er varm
når man når dertil. Vindstille om morgenen, medvind fra vest om
eftermiddagen...

Leo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-06-08 20:33

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej gutter!
>
> Hvad vil listeprisen på bensin blive hvis en tønde råolie når 200$ pr.
> tønde?

10% stigning i råolieprisen skulle give en stigning på 3% på standeren.