miljørigtig "konebil"?
Fra : ATN

Dato : 16-06-08 19:59

Hej

Hvis nu man skal se efter en lille bil, der kører LAAAANGT på litteren
og ikke er for dyr i anskaffelse, hvilket mærke skal man så se efter?

Tænker at det evt. kunne være en hybridbil, der både kører på benz og på el.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-08 20:07

ATN <junk@minusdettexot.dk> skrev :

>Hvis nu man skal se efter en lille bil, der kører LAAAANGT på litteren
>og ikke er for dyr i anskaffelse, hvilket mærke skal man så se efter?

kia picanto eller lignende dimser

>Tænker at det evt. kunne være en hybridbil, der både kører på benz og på el.

Så røg begrebet "ikke for dyr i anskaffelse" da vist lige lukt i
skraldebøtten ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus G.

Dato : 16-06-08 20:22

> Så røg begrebet "ikke for dyr i anskaffelse" da vist lige lukt i
> skraldebøtten ;)
Ja, det tænkte jeg sq også lige :)

Mener at Hybrid biler skulle være såen mere en jævnt meget dyrere end en
anden bil magen til.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-06-08 21:23

> Ja, det tænkte jeg sq også lige :)
>
> Mener at Hybrid biler skulle være såen mere en jævnt meget dyrere end en
> anden bil magen til.

Jeg skal være ærlig, at jeg går og lurer på, om Citroën gør alvor af deres
C-Cactus.
Hybrid med kendt dieselteknik, reduceret produktionsomkostninger og en pris
i danmark på 180.000 kr, er, hvad de lover.
Og jeg, der ellers havde lovet mig selv, aldrig at se på en Citroên igen
Den ser spændende ud med brændstoføkonomi på bedre end 33 km/l ~ 34,5 km/l.

Skal det være økonomisk lige Pt. så er Mini Cooper D, Skoda Fabia,
Greenline, Citroen C1 HDI, Peugeot 107 HDI, Toyota Aygo 1,4 Diesel vist
førende lige nu.

http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw97267.asp

Havde jeg råd, stod den vist på Mini Cooper , men så gik den vist ikke så
langt på literen, hehe.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : KASO

Dato : 18-06-08 22:16

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> kia picanto eller lignende dimser

Kommer an på driftsbetingelserner. På en ferietur sydpå fulgtes vi med en
Picanto m. 2 voksne om bord. Vi kørte selv i en Renault Grand Scénic 1.9dCi
(egenvægt 1550kg, stort frontareal=høj luftmodstand) - 2 voksne + 2 børn. På
papiret kører Picanto'en længst på literen - i praksis kørte vi en del
længere på literen (den større dieselmaskine er ikke så anstrengt på
motorvejen som en lille motor).

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 16-06-08 22:03

ATN wrote:
> Hej
>
> Hvis nu man skal se efter en lille bil, der kører LAAAANGT på litteren
> og ikke er for dyr i anskaffelse, hvilket mærke skal man så se efter?

Fiat Panda er en mulighed. Min mors 1.2 benzin kører ~15-16 km/l ved
blandet kørsel. Fiat påstår den kan køre 18,2. Ved ikke hvor langt
dieslen kan køre på en liter. Benzin versionen starter ved 100.000 kr.

Mvh.
Rasmus

--
Fjern ".spam.com" fra min mailadresse.

Fra : Brian Nordahl

Dato : 16-06-08 22:25

http://www.eurobiler.dk/Smart/smart_eurobiler_oekonomi.htm
Så bliver det ikke meget billigere
vh Brian

Fra : sorenhelskov@gmail.c~

Dato : 16-06-08 23:31

Ahhh...
Tjek lige udstyrs niveau. Og tjek så lige
udstyr priser bagefter. Den løber meget hurtigt op!