Fandme en skam
Fra : JBH

Dato : 15-06-08 18:32

at statuen ikke væltede ned i bilen og smadrede de to psykopater

http://www.bt.dk/article/20080615/krimi/80615012/

Det skulle undre mig hvis de overhovedet bliver varetægtsfængslet.

/JBH

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-06-08 18:51

On Sun, 15 Jun 2008 19:32:08 +0200, JBH wrote:

> at statuen ikke væltede ned i bilen og smadrede de to psykopater
>
> http://www.bt.dk/article/20080615/krimi/80615012/
>
> Det skulle undre mig hvis de overhovedet bliver varetægtsfængslet.
>
> /JBH

Det ville da netop have været en skam...

....for den pæne statue!

Fra : Jens

Dato : 15-06-08 19:31

Og igen blev Peugeot taberen.

Fra : N. Foldager

Dato : 15-06-08 20:40

On Sun, 15 Jun 2008 19:32:08 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>at statuen ikke væltede ned i bilen og smadrede de to psykopater
>
>http://www.bt.dk/article/20080615/krimi/80615012/
>
>Det skulle undre mig hvis de overhovedet bliver varetægtsfængslet.
>
>/JBH

Jeg kan nu godt undre mig over, politiet skønner eftersætningen
forsvarlig med 120 km/ti byen og kørsel overfor rødt.

Mvh

Niels Foldager

Fra : ShutEye

Dato : 15-06-08 21:28

> Jeg kan nu godt undre mig over, politiet skønner eftersætningen
> forsvarlig med 120 km/ti byen og kørsel overfor rødt.

Den er der altid et eller andet brokhovede der kommer med.
Samme person glemmer så bare at præsentere en anden, forhåbentlig bedre,
løsning på problemet.

Er du anderledes?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-08 21:49

ShutEye skriver:

> Den er der altid et eller andet brokhovede der kommer med.
> Samme person glemmer så bare at præsentere en anden, forhåbentlig bedre,
> løsning på problemet.

Raketstyr med autolås.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ShutEye

Dato : 16-06-08 00:11

> Raketstyr med autolås.

Om den løsning er bedre ved jeg ikke, men sikke nogen overskrifter heheh :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-06-08 05:32

ShutEye skriver:

> Om den løsning er bedre ved jeg ikke, men sikke nogen overskrifter heheh :)

En kraftig højttaler med "Det er politiet, stop eller vi skyder". De
behøves vel ikke at få det at vide mere end 2 gange ?

Fra : ShutEye

Dato : 16-06-08 10:37

> En kraftig højttaler med "Det er politiet, stop eller vi skyder". De
> behøves vel ikke at få det at vide mere end 2 gange ?

Nu ved jeg jo ikke helt om du tager fis på mig, men for min skyld ville det
ikke gøre noget med lidt mere magtanvendelse, når man først har vist at man
_ikke_ vil stoppe.

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 21:59

> Den er der altid et eller andet brokhovede der kommer med.
> Samme person glemmer så bare at præsentere en anden, forhåbentlig bedre,
> løsning på problemet.
>
> Er du anderledes?

Jeg har svært ved at tage udsagn fra folk, som ikke vil underskrive med eget
navn, alvorligt.

Kan du se problematikken i at eftersætte en bil som kører fuldstændigt
uforsvarligt?
Som betjenten siger, så er det en gråzone.

/ Kim

Fra : ShutEye

Dato : 16-06-08 00:19

> Jeg har svært ved at tage udsagn fra folk, som ikke vil underskrive med
> eget navn, alvorligt.

Den har jeg så lidt svært ved at tage alvorligt.
Det må for da dreje sig om at være saglig og behandle de andre i NG'en
ordenligt?
Men hvis det kan hjælpe dig, så er mit navn Ole.
Det kan selvfølgelig også bare fup, ligesom hvis man kalder sig KimT?

Så, venligst, lad være med at bruge folks (rigtige???) navne som et argument
her.

> Kan du se problematikken i at eftersætte en bil som kører fuldstændigt
> uforsvarligt?

Ja hvem pokker kan ikke det?
Men det store problem, som jeg også nævner, er at finde en BEDRE løsning.
Du mener vel ikke at de to fjolser bare skulle ha' lov til at køre?

> Som betjenten siger, så er det en gråzone.

Enig.

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-08 07:17

ShutEye wrote:

> Men hvis det kan hjælpe dig, så er mit navn Ole.

Pling - pråsen lyser.

Herligt med lidt selvironi

--
vh
Torben

Fra : ShutEye

Dato : 16-06-08 10:38

> Pling - pråsen lyser.
>
> Herligt med lidt selvironi

Hehe :)

Fra : N. Foldager

Dato : 16-06-08 08:18

ShutEye:

> Den er der altid et eller andet brokhovede der kommer med.

Så kald du mig bare brokkehoved. Jeg må vel ytre mig på listen?

>Samme person glemmer så bare at præsentere en anden, forhåbentlig bedre,
>løsning på problemet.

Hvis én uskyldig, evt. et barn, lemlæstes eller dræbes, er enhver
anden løsning bedre.

Niels Foldager

Fra : alexbo

Dato : 16-06-08 08:42

"N. Foldager" skrev

> Hvis én uskyldig, evt. et barn, lemlæstes eller dræbes, er enhver
> anden løsning bedre.

Vel næppe en løsning hvor biltyvene får lov at fortsætte og lemlæster/dræber
to uskyldige børn.
Som i så mange andre sammenhænge kender man kun resultatet af den valgte
løsning, men ikke hvilket resultat man havde fået med en anden løsning.

Jeg synes det vil være en dårlig løsning at fortælle biltyve og andre, at
bare de kører sindssygt nok får de lov at køre videre.

Kører man hjem i en halvbrandet og en politibil forsøger at stoppe en, skal
man bare køre over for rødt med speederen i bund, så får man lov at køre
hjem i fred.

mvh
Alex Christensen

Fra : N. Foldager

Dato : 16-06-08 09:13

Alex Christensen:

> [...]
>Som i så mange andre sammenhænge kender man kun resultatet af den valgte
>løsning, men ikke hvilket resultat man havde fået med en anden løsning.

Principielt rigtigt, men hastigheden og antal overkørsler for rødt
bliver næppe mindre af, at de forfølges. Og, som sagt, så undrer jeg
mig over, hvordan man vurderer, at det er forsvarligt.

Mvh

Niels Foldager

Fra : ShutEye

Dato : 16-06-08 10:35

> ShutEye:

> Så kald du mig bare brokkehoved. Jeg må vel ytre mig på listen?

Klart. Du må så også bare finde dig i at andre har en mening om dine
ytringer.

> Hvis én uskyldig, evt. et barn, lemlæstes eller dræbes, er enhver
> anden løsning bedre.

Så langt er vi enige.
Du mangler bare en anden, bedre løsning.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-06-08 21:41

"N. Foldager" skrev

> Jeg kan nu godt undre mig over, politiet skønner eftersætningen
> forsvarlig med 120 km/ti byen og kørsel overfor rødt.

Hmm i hvilken avis står der at der blev kørt med 120 km/t i byen?

<quote>
Nogle gange gik det med 120 km/t, og i omtrent hvert andet lyskryds kørte de
over for rødt,
</quote>
Da det er en betjent der er blevet interviewet vil jeg vove at gå ud fra at
med "de" menes der den bil der blev eftersat
Forfølgelsen startede i Greve ...

- Peter

Fra : N. Foldager

Dato : 16-06-08 08:15

Peter Lykkegaard:

>Nogle gange gik det med 120 km/t, og i omtrent hvert andet lyskryds kørte de
>over for rødt,

Og det kan slå uskyldige ihjel.

>Da det er en betjent der er blevet interviewet vil jeg vove at gå ud fra at
>med "de" menes der den bil der blev eftersat

Ja. Og?

>Forfølgelsen startede i Greve ...

Den endte i indre by med et færdselsuheld. I øvrigt få hundrede meter
fra et sted, hvor jeg for nogle år siden behandlede to børnehavebørn,
der var blevet pløjet ned ved tilsvarende kørsel.

Mvh
Niels Foldager

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-06-08 08:28

"N. Foldager" skrev

> Og det kan slå uskyldige ihjel.

Bare man laver et højresving kan man slå andre ihjel

> Den endte i indre by med et færdselsuheld.

Så du mener at man ikke skal eftersætte nogen der flygter i et køretøj?

En mulighed:
I moderne biler er motoren elektronisk styret
Hvor meget skal der til for at man (politiet) "trådløst" kan stoppe
brændstoftilførslen?
Og hvor nemt er det at "fixe" på forhånd for forbryderen?

- Peter

Fra : N. Foldager

Dato : 16-06-08 09:09

Peter Lykkegaard

>Så du mener at man ikke skal eftersætte nogen der flygter i et køretøj?

Nej. Men hvis der køres over for rødt i "hver andet" kryds fra Greve
til indre by, undrer jeg mig altså over, hvordan politiet skønner det
forsvarligt.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-06-08 09:11

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> I moderne biler er motoren elektronisk styret
> Hvor meget skal der til for at man (politiet) "trådløst" kan stoppe

Man skal vel "bare" have en EMP strålepistol. :)

> Og hvor nemt er det at "fixe" på forhånd for forbryderen?

Det kan man ikke gardere sig imod.

- Martin