Sådan, Tom K.!
Fra : TJ

Dato : 15-06-08 14:05

8. gang er også lykkens gang.

Et kæmpe til lykke med sejren herfra!

--
Now YouSee it. Now You don't.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-08 14:13

TJ skriver:

> 8. gang er også lykkens gang.

Man kan næsten høre ham nynne Britney:
"Oups I did it again"

Det var sku ellers close race, men mon ike der er en Peugout mekaniker
det får sparket, efter den der uheldige dækmontering ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Niels Munk

Dato : 15-06-08 14:29

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Det var sku ellers close race, men mon ike der er en Peugout mekaniker
> det får sparket, efter den der uheldige dækmontering ?

Nah, tvivler - de havde ikke haft en chance alligevel, og den slas sker jo i
kampens hede...

/Niels Munk

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-06-08 09:11

On 15 Jun., 15:28, "Niels Munk" <spam*sletdet...@sejeniels.dk> wrote:

> Nah, tvivler - de havde ikke haft en chance alligevel, og den slas sker jo i
> kampens hede...
>
> /Niels Munk

Man kan ikke lade være at tænke på at Peugout'en der kom på 2. pladsen
faktisk brugte 10 min længere i pitten. Hvis bare den var mere system
i den franske pit kunne de nok have vundet. Det tekniske er på plads.

Benny

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-06-08 16:27

Hojvaelde@gmail.com wrote:

> Man kan ikke lade være at tænke på at Peugout'en der kom på 2. pladsen
> faktisk brugte 10 min længere i pitten. Hvis bare den var mere system
> i den franske pit kunne de nok have vundet. Det tekniske er på plads.

Tjaa... de par gange jeg så en peugout i pit, der fumlede pit-mandskabet
godt nok meget, enten havde de glemt dæk, eller også glemte han
luftnøgle, eller var igang med at slæbe dæk frem når de ikke skulle
bruges. Det var virkelig tydeligt i slutningen hvor både nr. 7 og audi2
var inde pga. regnvejret. Tom K fik intermediate på samt brændstof. Pug7
fik brændstof på, men ingen dæk, mest fordi det så ud til at alle ikke
var enige om strategien. Da så pug7 kom ind for at få regnvejrsdæk på,
så kunne de ikke finde ud af at montere det, og han måtte en tur i pit igen.

Det har sikkert været lidt for spændende for driveren af pug7 på den lap
hvor den fuldstændig skøjtede rundt pga. fejlmonteret dæk. Både inde i
bilen og udefra var det tydeligt at der var noget helt galt, heldigt for
ham at han ikke lige tabte hjulet.

Så alt i alt et spændende løb, og nu er audi nok nød til at få
opfinderhatten fundet frem igen hvis de vil køre igen næste år. R10'eren
kan hvert fald ikke matche pug-908.

Men et stort tillykke til både Tom og de andre danskere i løbet (det var
alligevel flot lavet af dem selvom de ikke var øverst på podiet)

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-08 16:38

Thomas Rasmussen skriver:

> [...]
> hvor den fuldstændig skøjtede rundt pga. fejlmonteret dæk. Både inde i
> bilen og udefra var det tydeligt at der var noget helt galt, heldigt for

Det så eddermanme vildt ud, styre voldsaomt, selv på ligeud strækninger.

> Så alt i alt et spændende løb, og nu er audi nok nød til at få
> opfinderhatten fundet frem igen hvis de vil køre igen næste år. R10'eren
> kan hvert fald ikke matche pug-908.

Ud over på brændstoffet.

Men, hvornår skal reglerne laves om igen?
Diesel har været klart favoriseret i de sidste år, mon ikke snart det
vender?

Audi vandt på banen, Peugout tabte i pitten.

> Men et stort tillykke til både Tom og de andre danskere i løbet (det var
> alligevel flot lavet af dem selvom de ikke var øverst på podiet)

Ret udemærket at have 1 dansker på podiet i alle klasser.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-06-08 17:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Ud over på brændstoffet.

Var det ikke ca. samme brændstof de to teams kørte på?

> Men, hvornår skal reglerne laves om igen?
> Diesel har været klart favoriseret i de sidste år, mon ikke snart det
> vender?
>
> Audi vandt på banen, Peugout tabte i pitten.

Ikke helt enig, Peugout kørte faktisk bedre tider på banen i mange dele
af løbet, dog da det blev regnvejr så kunne de ikke følge med. Så de to
teams kørte lige op på banen, mens Peugout tabte en del af det på gulvet
ved ikke at have et velsmurt pitcrew.

Det så også lidt sjovt ud da de skulle rense kølerne på en af dem (efter
sigende var det noget de gjorde på alle bilerne) med hvad der lignede en
damprenser og trykluft. Pug'erne skulle ind i garagen for at gøre det,
mens Audierne kunne nøjes med lige at afmontere en klap og så rense med
hånden. Der røg mange sekunder for pug'erne ved at de skulle have bilen
ud og ind af garagen.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-08 17:37

Thomas Rasmussen skriver:

> Var det ikke ca. samme brændstof de to teams kørte på?

Forbruget og dermed antallet af pitstops var ikke helt deet samme.

> [...]
> af løbet, dog da det blev regnvejr så kunne de ikke følge med. Så de to
> teams kørte lige op på banen, mens Peugout tabte en del af det på gulvet

Så Audi vandt på regnen ?

> [...]
> mens Audierne kunne nøjes med lige at afmontere en klap og så rense med
> hånden. Der røg mange sekunder for pug'erne ved at de skulle have bilen

Det så jeg ikke

Fra : Niels Munk

Dato : 15-06-08 17:43

> Så Audi vandt på regnen ?

Det kan man påstå.
Hvis nu banen havde været våd alle 24 timer (slet ikke umuligt), havde
Peugeot slet-slet-slet-slet ikke haft en jordisk chance. Så man kan vel også
sige, at tørvejret var Peugeot's held, i den tid det varede.
Man er vel nødt til at bygge en bil der kan køre i begge slags føre...

/Niels Munk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-08 17:49

Niels Munk skriver:

> [...]
> sige, at tørvejret var Peugeot's held, i den tid det varede.
> Man er vel nødt til at bygge en bil der kan køre i begge slags føre...

Eller finde folk der kan finde ud af at køre i den slags vejr

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-08 20:04

Thomas Rasmussen skriver:

> [...]
> af løbet, dog da det blev regnvejr så kunne de ikke følge med. Så de to
> teams kørte lige op på banen, mens Peugout tabte en del af det på gulvet

Toms Audi var også den hurtigste pitbil af alle. De 2 der har brugt
kortere tid i pit har også haft 4 færre stops.
http://www.lemans.org/24heuresdumans/chronos/pdf/course/Lemans24H_TPSARRET.pdf

Fra : Niels Munk

Dato : 15-06-08 17:31

<Hojvaelde@gmail.com> wrote in message

>Man kan ikke lade være at tænke på at Peugout'en der kom på 2. pladsen
>faktisk brugte 10 min længere i pitten. Hvis bare den var mere system
>i den franske pit kunne de nok have vundet. Det tekniske er på plads.

Jow, de kørte da overraskende godt, men de er altså nødt til også at tænke
på evnerne i vådt føre. Det ofte en stor del af løbet. Ikke mindst
strategien omkring dæktyper osv. Nytter altså ikke noget at brage rundt på
en smaskvåd bane, iført slicks, til stor fare for alle i nærheden... tsk
tsk.

/Niels Munk

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-06-08 09:15

On 15 Jun., 17:10, Hojvae...@gmail.com wrote:

> Man kan ikke lade være at tænke på at Peugout'en der kom på 2. pladsen
> faktisk brugte 10 min længere i pitten. Hvis bare den var mere system
> i den franske pit kunne de nok have vundet. Det tekniske er på plads.

For satan jeg glemte det vigtigste:

Godt kørt Tom din gamle dreng.

Benny

Fra : N/A

Dato : 15-06-08 16:27

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 18:15

On Sun, 15 Jun 2008 15:13:27 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Det var sku ellers close race, men mon ike der er en Peugout mekaniker
>det får sparket, efter den der uheldige dækmontering ?

Flot af Audi-teamet. Så længe der var tørt og ingen problemer, var
Pug'en klart hurtigst - det vidste vi jo godt. Men Pug tabte i
regnvejr og i pitten, men det kan de måske afhjælpe til næste år, så
Audi skal squ'tte stille med R10'eren uændret en gang til ) Men det
gør de jo nok, for er det ikke i 2010, der kommer nyt reglement?
Det der imponerer mig mest er, at Audi stiller 3 ens biler og den med
Tom i smadrer de andre, så de kan forstå det. Det må være mere end
evner til at køre - motivation, team-work, whatever?
Sad iøvrigt undervejs og spekulerede på, hvordan Lars-Erik Hjulspind
måtte have oplevet at sidde i en state-of-the-art Ferrari og se en
dieselhakker bare fise forbi? ) (ved godt, der er forskellige
reglementer osv. - bare en tanke)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 20:12

On Sun, 15 Jun 2008 19:15:27 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>måtte have oplevet at sidde i en state-of-the-art Ferrari og se en
>dieselhakker bare fise forbi? ) (ved godt, der er forskellige

Men det må iøvrigt være en fryd at være med i den danske koloni i
aften. Jeg håber, gruppens deltagere nyder det.

Fra : ShutEye

Dato : 15-06-08 20:13

<klip>
> Men det må iøvrigt være en fryd at være med i den danske koloni i
> aften. Jeg håber, gruppens deltagere nyder det.

Misundelse er en grim ting siger man ... men jeg er misundelig :)
Gad godt sidde der lige nu!

Fra : Mogens

Dato : 16-06-08 12:00

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Misundelse er en grim ting siger man ... men jeg er misundelig :)
> Gad godt sidde der lige nu!

Jeg kom hjem imorges efter at have deltaget i Le Mans 2008 som tilskuer. Vi
var 11 mand til arrangementet og havde desværre ikke "tid" til en sejrsfest
efterfølgende. Og sådan er det nok for de fleste, der kører selv - det kan
ikke gå stærkt nok med at komme hjem før de andre (trafikkaos).

Nuvel - løbet og oplevelsen var fed. Især lørdag nat hvor vi sad en masser
mennesker for enden af langsiden (Mulsanne Corner) og oplevede bilerne live,
mens vi fulgte løbet som sådan på storskærmen. Kæft en fed racerstemning
uden råben og skrigen fra fulde folk og lignende - bare en masser racingfans
der nød racinglivet !!

En '08 Opel Vectra OPC er ikke det værste at køre derned i - den rykker pænt
på motorvejen. Brændstoføkonomien er imidlertid ringere end min egen
"unævnelige", og retningsstabiliteten ved opbremsning fra høj fart en
katastrofe. Der må gøres noget, IMO...

Fra : Anders Majland

Dato : 16-06-08 13:56

> Og sådan er det nok for de fleste, der kører selv - det kan ikke gå stærkt
> nok med at komme hjem før de andre (trafikkaos).

Alternativet er vel bare at feste og blive hængende en dag mere til den
værste trafik er ovre ...

Fra : Mogens

Dato : 16-06-08 14:02

> Alternativet er vel bare at feste og blive hængende en dag mere til den
> værste trafik er ovre ...

Ja da - klart at overveje. For de fleste ligger Le Mans udenfor den
egentlige sommerferieperiode, hvorfor det sikkert er med at spare så meget
på "feriedags-budgettet" som muligt (kunne jég forestille mig). Jeg er
heller ikke til at atorme afsted - deltager gerne til det sidste...

Fra : apollo14

Dato : 16-06-08 15:35

Anders Majland skrev:

> Alternativet er vel bare at feste og blive hængende en dag mere til den
> værste trafik er ovre ...

Eller bare kører efter klokken 18, jeg var med Team Essex dernede på
job, og vi kørte fra Karting pladsen kl. 18.15 og var i lufthavnen små
30 minutter efter, men det var fordi buschaffutten ikke kunne finde
rundt. Havde han kørt direkte tog det ikke mere end max 10 minutter, der
var så at sige ingen biler tilbage næsten, og vi lå klods op af de to
store danske lejr. Men ankomsten lørdag var kaos, har aldrig set noget
lign. biler alle steder, og man parkere da bare på
hovedvejen/motorvejen, satme nogle slyngler de franskmænd.

Men det er simpelthen en fed oplevelse, og noget jeg gerne gør igen, og
næste gang skal jeg satme se noget mere løb, og noget mere til de gode
steder.

Fra : TJ

Dato : 17-06-08 08:30

On Mon, 16 Jun 2008 11:00:04 GMT, "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk>
wrote:

>...og retningsstabiliteten ved opbremsning fra høj fart en
>katastrofe. Der må gøres noget, IMO...

Der var vel overvægt i den ene side af bilen...

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Mogens

Dato : 17-06-08 17:04

"TJ" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der var vel overvægt i den ene side af bilen...

Nope, bagagerummet var læsset således, at der var kompenseret for
uligevægten !!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-06-08 04:19

On Tue, 17 Jun 2008 16:03:38 GMT, "Mogens"
> [...]

>"TJ" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nope, bagagerummet var læsset således, at der var kompenseret for

Hvad fanden??

Er der ikke automatisk niveauregulering i sådan en øse?

Det er der da i "min" Mercer.

--

Venlig hilsen
Folmer