FDMs forhandlingstaktik på ny bil virker
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 14-06-08 20:17

Hej

Jeg har i et stykke tid gået og funderet over hvad min nye bil skulle
være. Jeg har en Citroen C3 tilbage fra 2004 og har et stykke tid
overvejet andre alternativer, gerne lidt større.

Så læste jeg det seneste nummer af motor, FDMs medlemsblad, at de havde
forhandlet nogle ret fine rabatter hjem på forskellige biler ved
simpelthen bare at ringe rundt. Så tænkte jeg at det ville jeg også lige
prøve. Jeg må sige det har været med en del succes.

Eksempler

Opel: Den nye Corsa uanset model - minus 21500 ved en forhandler i
Århus, blot skulle der laves en erhvervserklæring om at jeg ville bruge
bilen privat men at jeg arbejdsmæssigt anvendte den efter erhversordning.

Fiat: Fiat Grande Punto 1.3 90HK diesel 5d: minus 17385 efter at have
snakket med 3 forhandlere.

Hyundai: Den nye i30 (Kia Cee'd wannabe). Tilbud om at få 1.6 CRDi
dieselbilen til samme pris som benzinudgaven og gratis metallak oveni.
Besparelse 21000.

Jeg ved godt at nogle er vant til at forhandle med deres bilimportører,
men jeg er ret overrasket over hvor nemt det har været. Et par opkald og
tryllerylle så har man sparet værditabet på en ny bil det første år.
Lige nu ærgrer jeg mig over at jeg bare sagde ja tak og amen til det
første det bedste tilbud jeg fik på min 4 år gamle Citroen C3. Bugger :)

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-08 20:55

On Sat, 14 Jun 2008 21:16:49 +0200, Jesper Mehlsen
<jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

<rabatter>

>Jeg ved godt at nogle er vant til at forhandle med deres bilimportører,
>men jeg er ret overrasket over hvor nemt det har været. Et par opkald og
>tryllerylle så har man sparet værditabet på en ny bil det første år.

Næh - du har reduceret tabet ved at køre over kantstenen med en ny bil
til hvad det burde være. Hvilken pris tror du lige, der ligger til
grund for indbytningspriserne? (hint: når leasingselskaberne
formodentlig kan købe endnu billigere end du kan, hvad så?) De priser
kan forhandlerne uden ad og de ved, de andre også kender dem.
Listepriser er efterhånden bare noget papir, der burde hænge ude i
rummet med hjerte på døren.

>Lige nu ærgrer jeg mig over at jeg bare sagde ja tak og amen til det
>første det bedste tilbud jeg fik på min 4 år gamle Citroen C3. Bugger :)

Jo - jeg er også blevet klogere, selv om jeg trykkede manden ret hårdt
på maven for snart 4 år siden.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-06-08 23:40

Specielt Toyota har vist været nemme at forhandle med. Fik selv ca. 30.000,-
i "flåderabet" på en gulplade. Har en kollega der fik 65.000,- i flåderabat
på en Avensis på hvide plader. Men jeg har sgu ondt af dem, der ikke har
tænkt på, eller har muligheden for rabetten. For når man kommer tilbage
efter en "bytter" et år eller to senere, kan forhandleren sikkert fortælle
sælgeren at der i sin tid blev givet rabat på lige præcis den model, og at
de derfor ikke kan give en suveræn byttepris på en ny.

/Jasper