Q: Ansvarsforsikring og selvrisiko ?
Fra : JeGy

Dato : 14-06-08 11:51

Hej,

jeg har lige fået fortalt at et ung menneske (20 år) skal betale selvrisiko
på en ansvarsforsikring, kan det være rigtigt?

Sagen er den, at vedkommende er, i en langsom kø, kørt ind i den
forankørende bil, med 5-10 km/t og har lavet lidt ravage bag på den.
Skadesvolderens bil har ikke lidt nævneværdig skade, men den skadelidte
mener at der et sket skade for ca kr 6500,- på hans bil.
Skadesvolderens bil er ikke kaskoforsikret.

Jeg har ikke tidligere hørt om ansvarsforsikringer med selvrisiko, men det
måske meget normalt?

Lad mig høre jeres kommentarer

Venlig hilsen

Jens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-06-08 11:59

JeGy wrote:
> [...]
> Skadesvolderens bil er ikke kaskoforsikret.
>
> Jeg har ikke tidligere hørt om ansvarsforsikringer med selvrisiko,

Der kan sagtens være selvrisiko på en ansvarsforsikring.
Det afhænger af hvilken type forsikring man har købt.
Det bør så fremgå af forsikringspapirerne/policen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-06-08 12:05

JeGy skriver:

> jeg har lige fået fortalt at et ung menneske (20 år) skal betale selvrisiko
> på en ansvarsforsikring, kan det være rigtigt?

Ja, hvis det står i policen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 14-06-08 12:11

JeGy wrote:
> [...]
> Skadesvolderens bil er ikke kaskoforsikret.
>
> Jeg har ikke tidligere hørt om ansvarsforsikringer med selvrisiko, men det

På min forsikring er der en selvrisiko på Kr. 3300,- på ansvar og kasko,
dog kun én selvrisiko ved skade, hvor både ansvar og kasko skal dække.

Sådan har det været i de 15 år jeg har haft mit nuværende selskab, så der
er vist intet nyt i det.

--
Ejvind
Bo M. Mogensen, bekræfter i juragruppen:

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 14-06-08 05:27

On 14 Jun., 12:59, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Der kan sagtens være selvrisiko på en ansvarsforsikring.
> Det afhænger af hvilken type forsikring man har købt.
> Det bør så fremgå af forsikringspapirerne/policen.

Her i husstanden er der ingen under 25 år og derfor står der i vores
police at hvis der sidder en under 25 år i en ulykke er kaskoen 10000
højere.

Det er også en måde på at på prisen ned på.

Benny

Fra : OZ3BTO

Dato : 14-06-08 14:06

"JeGy" <gydesen.jensREMOVE@THISgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skadesvolderens bil er ikke kaskoforsikret.
>
> Jeg har ikke tidligere hørt om ansvarsforsikringer med selvrisiko, men det

Meget normalt at de gør sådan ved nye billister under 30
Jeg fik valget mellem 12.000 i forsikring hvor der så var 3500 i selvrisiko
på en ren ansvar
Eller bløde knapt 20.000 og slippe for selvrisiko

De gør det i håb om at få unge billister til at kløre pænere...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-06-08 15:03

Ved runa har jeg haft en selvrisiko på 2500kr ved skade.
Til gengæld kunne jeg så forsikre min Golf 2 for 4000kr som 22årig.

Thomas

Fra : Tom

Dato : 15-06-08 08:23

> [...]
> Skadesvolderens bil er ikke kaskoforsikret.
>
> Jeg har ikke tidligere hørt om ansvarsforsikringer med selvrisiko, men det

Jeg har aldrig oplevet at der ikke var selvrisiko på.
Muligt det findes, men så er præmien bare en del højere.

--
Tom

Fra : ShutEye

Dato : 15-06-08 09:12

> Lad mig høre jeres kommentarer

På vores fra LB er der 2300,- i selvrisiko svjh.
Vi har ikke kasko.