Transport fra Kbh K til Sønderborg
Fra : jdamsbo@gmail.com

Dato : 13-06-08 05:01

Hejsa, jeg undskylder på forhånd, hvis posten er fejlplaceret.
Jeg skal have transporteret en træningsbænk fra København K til
Sønderborg. Dimensionerne er ca. 1,8m*1m*1m. Det koster det blege ved
f.eks. Mini Trans, så er der en herinde, der alligevel kører turen i
den nærmeste fremtid? Jeg giver gerne en plovmand for det, men skal
helst have svar inden i morgen (lørdag 14/6) kl. 12.
Mvh Jakob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-06-08 12:19

On Fri, 13 Jun 2008 04:01:27 -0700 (PDT), jdamsbo@gmail.com wrote:

> [...]
>den nærmeste fremtid? Jeg giver gerne en plovmand for det, men skal
>helst have svar inden i morgen (lørdag 14/6) kl. 12.

Har du prøvet her?

http://www.fragt.dk/Servlet/PageHandler?function=build&pagename=index.htm&parm_1=df_cms&parm_2=frontpage

Jeg har ikke den fjerneste anelse om, hvad de skal have for det, men
de kan løse opgaven.

Den plovmand du taler om, skulle det være fuld og hel betaling for
ulejligheden?

Må jeg gøre opmærksom på brændstofpriserne, og en broafgift. Så er der
ikke meget tilbage af sådan en landbrugsmedhjælper.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jdamsbo@gmail.com

Dato : 13-06-08 05:47

Hej Folmer, tak for svaret. Jeg forestillede mig, at det var en, der
kørte vejen alligevel, så kunne jeg spæde lidt til diesel-tanken
Mvh Jakob

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-06-08 13:03

On Fri, 13 Jun 2008 04:46:51 -0700 (PDT), jdamsbo@gmail.com wrote:

>Hej Folmer, tak for svaret. Jeg forestillede mig, at det var en, der
>kørte vejen alligevel, så kunne jeg spæde lidt til diesel-tanken

>--

Danske Fragtmænd kører alligevel, og den takst de beregner dækker de
faktiske udgifter og en minimal fortjeneste.

Jeg går ikke ud fra, at du selv arbejder gratis, eller til stærkt
reducerede priser.

Jeg er jo selv involveret i noget pakkeflytning, og kan derfor ikke gå
ind for den slags "selvtægt" )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 13-06-08 13:30

jdamsbo@gmail.com skrev:
> [...]
> den nærmeste fremtid? Jeg giver gerne en plovmand for det, men skal
> helst have svar inden i morgen (lørdag 14/6) kl. 12.

Kalder du Niels Bohr for en landmand??
Det er da vist mange år siden de omtalte sedler forlod cirkulation.

men Fragtmænd og Postdamnark Erhverv kan vel klare det, for et passende beløb, den kan jo være på en
EU-palle, så det er jo standard fragt.
Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-06-08 13:59

On Fri, 13 Jun 2008 14:29:57 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

>Kalder du Niels Bohr for en landmand??
>Det er da vist mange år siden de omtalte sedler forlod cirkulation.

>--

Jeg tror at min far har vundet hævd på den tjans med at gå bag den
plov. .o)) Det ville Niels Bohr heller ikke have kunnet finde ud af.

>--

>men Fragtmænd og Postdamnark Erhverv kan vel klare det, for et passende beløb, den kan jo være på en
>EU-palle, så det er jo standard fragt.

>--

Jaså?!

Er den herre ikke bekendt med standardmålene på en EUR-palle??

Vi tager hele historien fra en ende af.

I mange år var de udvendigt maksimale mål i bredden på en lastbil 2.5
meter.

Når der så blev trukket fra for tykkelsen på sidefjælene, så var der
tohundredeognogenogfyrre cm. tilbage til gods.

Derfor er målene på en EUR-palle 80*120 cm. Så kan de nemlig stå 3 ved
siden af hinanden på den lange led, og tilsvarende 2 på den korte led.

Således er det klart for alle, Niels Bohr og Møller undtaget, at emnet
ikke umiddelbart kan placeres på en EUR-palle, med mindre den på
forsvarlig vis kan placeres på pallen således, at den står på en af de
flader der måler 1 meter, og hvor pallehøjden derfor bliver 1.8 meter.

Man kunne jo også, som sædvanligt i denne gruppe, springe over hvor
gærdet er højst, og leje en maskintrailer til formålet.

Og lader vi så dig, Møller, placere objektet på maskintraileren, så
vil denne træningsbænk utvivlsomt blive placeret på en måde, så
ekvipagen også skal have en følgebil med indtil flere roterende blink
kørende bagved. )

Hvis du skal kloge dig på den slags, kunne du jo have læst videre til
chauffør. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 13-06-08 15:03

> Jeg tror at min far har vundet hævd på den tjans med at gå bag den
> plov. .o)) Det ville Niels Bohr heller ikke have kunnet finde ud af.

Tja den kan han så dele med min bedstefar og hans far og hans far og...
og min fra og mig til vi fik traktor: en satan med jernhjul!!

> [...]
> forsvarlig vis kan placeres på pallen således, at den står på en af de
> flader der måler 1 meter, og hvor pallehøjden derfor bliver 1.8 meter.

Jo jo, jeg ved det godt, en EUR palle. Jeg græmmes , jeg graver mig ned, jeg har lavet autonmatiske
anlæg til palletransport og lagring i pallehoteller.

Men jeg har dog været udsat for 1100 x 1100 paller der jo er helt umulige at have med ar gøre.

> Man kunne jo også, som sædvanligt i denne gruppe, springe over hvor
> gærdet er højst, og leje en maskintrailer til formålet.

jeg er tilhæger af at entre gærdet hvor det er lavest, så kan fjolser jo tage den vanskeligste vej,
vi havner på på samme mark

> [...]
> vil denne træningsbænk utvivlsomt blive placeret på en måde, så
> ekvipagen også skal have en følgebil med indtil flere roterende blink

Og en mand med et flag gående foran.
De her skulle kunne klare opgaven
http://www.vst.dk/B16_Scheuerle.htm

jeg har brugt den slags til små beholdere på 11 m og 4,5 i diameter, fra Sydtyskland til midtsjælland.

På N24 har jeg set de særeste transporter: fra jumbojet til kæmpe brunkulsgraveuhyrer, men det er
nok lige i overkanten for en træningsbænk.

Spørger kunne jo også tage en cykeltrailer og så transportere bænken med muskelkraft, det giver jo
træning i sig selv.

> Hvis du skal kloge dig på den slags, kunne du jo have læst videre til
> chauffør. )

Jeg græmmes igen
jeg har lavet lager med tilkørselsramper for lastbiler,
Fy jeg græmmes, Jeg har endda været involveret i pladser for skiftelad for Frode Lauersen.

Jo jeg har været inde på landtransportskolen for at se på deres læremateriale,
jeg har engang taget truckkort for at kunne tale med på lagre, men det er mange år siden.

Jeg græmmes igen, det må være de der fansens store palle til Big Bag der blokerede for standard
EUR-paller,

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-06-08 15:19

On Fri, 13 Jun 2008 16:03:02 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

> [...]
>
>Men jeg har dog været udsat for 1100 x 1100 paller der jo er helt umulige at have med ar gøre.

Jeg tror faktisk jeg har kørt med sådan nogen.

For en forskrækkelig masse år siden kørte jeg plastic-granulat der var
embballeret i såkaldte bin's. Jeg mener at disse bin's stod på paller
med de mål.

> [...]

>Fy jeg græmmes, Jeg har endda været involveret i pladser for skiftelad for Frode Lauersen.

Ja, du har efterhånden fået sat i banken til en uges stuearrest.

> [...]

>Jeg græmmes igen, det må være de der fansens store palle til Big Bag der blokerede for standard

Du ved godt hvad fandens oldemor døde af, ikk'?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 13-06-08 18:23

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
>
> For en forskrækkelig masse år siden kørte jeg plastic-granulat der var
> embballeret i såkaldte bin's. Jeg mener at disse bin's stod på paller

Korrekt, jeg har jo også automatiseret plastanlæg til sprøjtestøbeanlæg, og der bruger de i ikke
automatiserede anlæg og til små serier, leveres også i såkaldte octabiner, 8-kantede papkasser på
1100 x 1100 paller.

> Ja, du har efterhånden fået sat i banken til en uges stuearrest.

Det må være nok, at jeg straks gik ud og fodrede mine havemarsvin......Mosegrise med neonrød masjfoder!

Og slog græsplænes, den del der er i skygge og på lerjord gror sgu selv i denne varme.
mange, uhyggelig mange kvm.

> Du ved godt hvad fandens oldemor døde af, ikk'? >

Undskyldninger, undskyldninger og Undskyldninger.
Det var værre med smedens kat.

Møller

Fra : Jan Vennike

Dato : 13-06-08 18:47

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse

> Korrekt, jeg har jo også automatiseret plastanlæg til sprøjtestøbeanlæg,
> og der bruger de i ikke automatiserede anlæg og til små serier, leveres
> også i såkaldte octabiner, 8-kantede papkasser på 1100 x 1100 paller.

De er FANTASTISKE som legehuse de 8 kantede papkasser - har sådan en stående
på mit loft som bliver hevet frem regelmæssigt - og ungerne er VILDE med den

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me