Pris afslag på ny Ford Focus..?? Gevinst s~
Fra : PMH

Dato : 12-06-08 18:12

Hej

Jeg har lovet en kvindelig bekendt at oprette hendes bil på
bilbasen.
Sagen er den, at hun har vundet bilen, en Ford Focus st.car
1,6 Trend, i en konkurrence og får den overrakt på tirsdag.

Hun vil dog gerne sælge bilen, og have en billigere.

Bilens nypris er 249.000,- kan jeg se på Ford's hjemmeside, hun fik
dog oplyst at bilens værdi er 260.000,-, så måske er der noget udstyr.
Hvor meget kan man få i afslag på sådan en svend hos forhandleren..??

Vi skal jo gerne have prissat den rigtigt fra start, og lidt billigere end
forhandleren kan sælge en tilsvarende for.

Jeg er lidt på bar bund her, har sgu' aldrig solgt en sprit ny bil før..

Mvh
PMH

Fra : Bo

Dato : 12-06-08 11:42

On 12 Jun., 20:12, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:
> [...]
> forhandleren kan sælge en tilsvarende for.
>
> Jeg er lidt på bar bund her, har sgu' aldrig solgt en sprit ny bil før...

Hvad med at få 2 nye mindre biler hos forhandleren evt en brugt så
pengene passer, beholde den ene og sælge den anden, idag er det
nemmere at sælge en billig bil fremfor en dyr, men det SKAL gøres
inden der kommer nr.plader på gevinsten. vh Bo

Fra : PMH

Dato : 12-06-08 19:09

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>nemmere at sælge en billig bil fremfor en dyr, men det SKAL gøres
>inden der kommer nr.plader på gevinsten.

Jeg tror hun er mest interesseret i at få afsat bilen i en hurtig handel.
Jeg tror den er registreret når hun får den, hun skal ihvertfald have
den overrakt i butikken hvor den er vundet, og fik at vide at hun
kunne køre i den hjem.

Hun har snakket med den lokale Ford forhandler, og han var ikke
synderlig vild med at købe den i ren handel.
Så skulle hun ihvertfald regne med et stort tab havde de sagt til hende.

Det bedste ville nok være, at hun kunne finde en brugt at bytte med hos
forhandleren, men jeg ved ikke hvordan de ser på sådan en bil, når den
har været registreret.
De kan formentlig købe den betydeligt billigere ab fabrik, end hun er villig
til at sælge den for.

PMH

Fra : Bo

Dato : 12-06-08 12:31

On 12 Jun., 21:08, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:

> [...]
> har været registreret.
> De kan formentlig købe den betydeligt billigere ab fabrik, end hun er villig

Okay så kør bilen til AUTOCOM men lad være med at sætte en mindstepris
- tag hvad I kan få og vær glad !
Da bilen først udleveres tirsdag, kan det stadig nåes at afbestille at
få den på plader, når den først er på plader så fanger bordet og
I får meget svært ved at sælge bilen til den pris I gerne vil have
vh Bo

Fra : PMH

Dato : 12-06-08 19:51

> [...]
>få den på plader, når den først er på plader så fanger bordet og
>I får meget svært ved at sælge bilen til den pris I gerne vil have

Autocom er sgu' en god idé..

Den havde jeg ikke tænkt på.
Jeg vil prøve at snakke med hende imorgen, om hun evt. kan få
bilen uden plader og registrering.

PMH

Fra : alexbo

Dato : 12-06-08 20:01

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev

> Den havde jeg ikke tænkt på.
> Jeg vil prøve at snakke med hende imorgen, om hun evt. kan få
> bilen uden plader og registrering.

På den anden side skal registreringsafgiften jo helst være betalt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo

Dato : 13-06-08 00:26

On 12 Jun., 21:51, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:

> Autocom er sgu' en god idé..
>
> Den havde jeg ikke tænkt på.
> Jeg vil prøve at snakke med hende imorgen, om hun evt. kan få
> bilen uden plader og registrering.
>
> PMH

AUTOCOM.dk er den hurtigste, nemmeste måde at rejse penge på, fremfor
en langsommelig besværlig annonce-løb og alle "kunderne" der alligevel
ikke har 200° i hånden.

Når jeg skrev ikke få den på nr.plader, fordi ved en omregistrering
til ny ejer, skal der igen betales "penge" - selvfølgelig skal bilens
registreringsafgift være betalt ! Den SKAT-kvittering SKAL udleveres
til "ejer". vh Bo

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-06-08 19:05

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forhandleren kan sælge en tilsvarende for.
>
> Jeg er lidt på bar bund her, har sgu' aldrig solgt en sprit ny bil

Min kammerats mor var i samme dilemma på et tidspunkt. Hun fik lavet en
aftale med forhandleren at hun fik kontanter i stedet. Det var en eller
anden procentsats af bilens værdi.

- Martin

Fra : PMH

Dato : 12-06-08 19:13

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> Min kammerats mor var i samme dilemma på et tidspunkt. Hun fik lavet en
> aftale med forhandleren at hun fik kontanter i stedet. Det var en eller
> anden procentsats af bilens værdi.
>
> - Martin

Ok, det lyder som en fin løsning..

Jeg er ikke helt sikker på om det kan lade sig gøre her, bilen
er vundet i en konkurrence som blev afholdt i Netto, og jeg kan
forestille mig at de har købt og betalt bilen..

PMH

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-06-08 05:52

> [...]
> er vundet i en konkurrence som blev afholdt i Netto, og jeg kan
> forestille mig at de har købt og betalt bilen..

Den her blev sjovt nok vundet i Fakta. Jeg kender ikke de nærmere
omstændigheder, men mener at det var forhandleren der skulle levere bilen
der købte den tilbage.

- Martin

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-06-08 19:36

> [...]
> forhandleren kan sælge en tilsvarende for.
>
> Jeg er lidt på bar bund her, har sgu' aldrig solgt en sprit ny bil

Hvad med autocom.dk?

Mvh Niels

Fra : PMH

Dato : 12-06-08 19:54

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med autocom.dk?
>
> Mvh Niels

Havde jeg slet ikke tænkt på..

Det er da der den skal sættes under hammeren.
Jeg vil snakke med hende imorgen, så må hun prøve at undersøge
om hun kan få den uden plader og registrering..
Og så er det Autocom..

PMH

Fra : Henning

Dato : 12-06-08 19:52

On Thu, 12 Jun 2008 19:12:19 +0200, "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

> [...]
>dog oplyst at bilens værdi er 260.000,-, så måske er der noget udstyr.
>Hvor meget kan man få i afslag på sådan en svend hos forhandleren..??

Sælg den for hvad den kan indbringe, og glæd jer over den gevinst i
stedet for at ærge jer over fiktive penge.

Fra : PMH

Dato : 12-06-08 19:58

"Henning" < @> skrev i en meddelelse

> Sælg den for hvad den kan indbringe, og glæd jer over den gevinst i
> stedet for at ærge jer over fiktive penge.

Hmmm.. Ja måske..

De fiktive penge ryger så bare fluks ned i lommen på forhandleren..

Jeg syntes da det er et forsøg værd at prøve at sælge den til
højst bydende..

PMH

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 20:07

> [...]

>forhandleren kan sælge en tilsvarende for.
>
>Jeg er lidt på bar bund her, har sgu' aldrig solgt en sprit ny bil før..

Det har jeg såmænd heller ikke, men hvis du spørger forhandleren hvad
han vil give for den får du sikkert et tal omkring 200 k. Så prissæt
den et eller andet sted midt mellem det tal og nyprisen, så er der en
chance.
I kan prøve bilbasen med en pris på 225k (og det er nok for tæt på
eller over leasingselskabernes pris) og være villige til at slå af ved
hurtig handel. Men så skal i være forberedt på et hav af
plattenslagere, der er dybt interesserede og så kun vil give 80% af
jeres pris.
Alternativet er autocom og så tage, hvad den kan indbringe - og glæde
sig over en pose penge og glemme at den nok var mere værd.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Niels Munk

Dato : 12-06-08 20:20

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message
> [...]

Hvorfor deltage i en konkurrence hvor man alligevel ikke vil have præmien?
Selvfølgelig er en ny bil da altid dejlig t få foræret, men hvis man ikke
gider præmien, hvorfor så bøvlet med at udfylde og evt. indsende en formular
til konkurrencen?

/Niels Munk

Fra : PMH

Dato : 12-06-08 23:05

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Selvfølgelig er en ny bil da altid dejlig t få foræret, men hvis man ikke
> gider præmien, hvorfor så bøvlet med at udfylde og evt. indsende en

Hehe..
Jeg tænkte nok at dette spørgsmål ville dukke op på et tidspunkt..

Selv om jeg heller ikke havde brug for en ny Focus, så ville jeg
da ikke have det mindste imod at vinde den..

Jeg ville gøre præcis det samme, nemlig sælge vogntøjet og tage de
penge den ville kunne indbringe.
At udfylde en formular, er i mine øjne ikke meget bøvl i forhold til
udbyttet..

Men det er med det, som det er med Lotto.
De fleste af dem der vinder store millionbeløb, de ved ikke hvad de
skal bruge pengene til....
Der kan måske blive til et par nye træsko, og nogle nye viskere
til Cortina'en..
Der siger jeg også... Hvorfor fa.... spiller de, når de alligevel ikke
vil bruge pengene...!!

PMH

Fra : Niels Munk

Dato : 13-06-08 14:32

> At udfylde en formular, er i mine øjne ikke meget bøvl i forhold til
> udbyttet..

Nej, det har du da fuldstændig ret i. Jeg er nok bare den type der ikke
deltager i konkurrencer, medmindre jeg vurderer at der er en god chance for
at vinde. Dvs. er måske tilmeldt en konkurrence 2 gange, hvert 10. år.
Spiller heller ej Lotto ;) Kald det dovenskab ;) Jeg ville i hvert fald slet
ikke gide at deltage i en konkurrence hvor mange tusinde andre også
deltager, hvis jeg ikke ønsker præmien....

/Niels Munk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-06-08 08:00

"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Selvfølgelig er en ny bil da altid dejlig t få foræret, men hvis man ikke
> gider præmien, hvorfor så bøvlet med at udfylde og evt. indsende en

Tror hun kan holde en hæderlig timeløn på projektet ... alt hvad der kan
vindes kan enten bruges eller sælges

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Henning

Dato : 12-06-08 21:18

> [...]

>Hun vil dog gerne sælge bilen, og have en billigere.
>
>Bilens nypris er 249.000,- kan jeg se på Ford's hjemmeside, hun fik

P.S. Hvad med præmieskat (15% af de 260.000)? Den hænger hun på selv
om hun sælger til 200.000,-