Køb af 10.000-kroners bil
Fra : Sørensen

Dato : 12-06-08 13:40

Hej!

Jeg skal have en BILLIG bil - ca. kr. 10.000,-
Jeg er naturligvis ligeglad med, om den er uhyrlig grim og bulet og A/C ikke
virker. Den må også gerne være på gule plader, hvis det giver en bedre
bil for pengene!

Derimod vil jeg gerne have noget driftsikkert - i hvert fald så driftsikkert
som overhovedet muligt til de små penge..
Hvordan finder jeg det? Er det noget med, at jeg udelukkende skal se efter
Toyota fx, for at få det sikreste bud i lotteriet? (For det ER vel altid en
gambling, at købe så gammel en spand?)

Er der noget at hente på gulpade-markedet? Eller andre gode "tricks"?

På forhånd tak!
MVH Sørensen

Fra : TDN

Dato : 12-06-08 16:23

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> skrev i meddelelsen
> [...]
> en gambling, at købe så gammel en spand?)
>
> Er der noget at hente på gulpade-markedet? Eller andre gode "tricks"?

Toyota er stabile, men i den prisklasse er det ikke så meget bilmærke som
den aktuelle stand der er afgørende så find en uden for meget rust, nysynet
med så mange slidedele udskiftet fornyligt som muligt. Man kan være heldig
at finde et godt køb, men find en bilkyndig der kan hjælpe dig med at checke
bilen.

Mvh
Thomas

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-06-08 16:23

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> gambling, at købe så gammel en spand?)
>
> Er der noget at hente på gulpade-markedet? Eller andre gode "tricks"?

Find en G2 1,6D som lyder OK i motoren eller en gammel sierra 1,6 fra
80erne

2 biler der er nærmest umulig at slå ihjel hvis man ellers husker olien

Fra : Per Hagemann

Dato : 13-06-08 10:35

> [...]

> Derimod vil jeg gerne have noget driftsikkert - i hvert fald så
> driftsikkert som overhovedet muligt til de små penge..

Tidshorisonten er afgørende. Man kan let få driftssikre, men stærkt
rustangrebne biler til den pris. Hvis bilen også skal klare næste syn, skal
man nok kigge efter gamle mellemklassebiler, evt. en varevogn. Små biler som
VW Polo og Toyota Starlet er ofte dyrere at købe end større biler i samme
stand, fordi de små driftssikre er så billige at eje.

Fra : Sørensen

Dato : 16-06-08 09:35

> [...]
> biler som VW Polo og Toyota Starlet er ofte dyrere at købe end større
> biler i samme stand, fordi de små driftssikre er så billige at eje.

Ja, ville meget gerne at den kunne gå igennem syn en ekstra gang.. Jeg
kigger efter en nysynet..
Men måske skal jeg kigge efter en Carina og 626 fremfor Coralla, Starlet og
323..

Har du nogle konkrete tips til varevogne, der er færd at se nærmere på?

Tak!
MVH Sørensen

Fra : Per Hagemann

Dato : 17-06-08 11:41

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> skrev i meddelelsen
> Har du nogle konkrete tips til varevogne, der er færd at se nærmere på?

Japanske pickupper (Toyota Hi-Lux-typen) og kassevogne (Toyota Hiace-typen)
tror jeg kan findes billige i fin mekanisk stand. Men som nævnt skal der
også ses på rust og de årlige udgifter ved at eje vognen.

Fra : Sørensen

Dato : 16-06-08 09:33

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> wrote in message

> Jeg skal have en BILLIG bil - ca. kr. 10.000,-

Tak for tips til købet - dem vil jeg ha' med i baghovedet. :)

MVH Sørensen

Fra : Metallica

Dato : 17-06-08 20:35

Sørensen wrote:
> "Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> wrote in message

> Tak for tips til købet - dem vil jeg ha' med i baghovedet. :)

Her er mit tip til en bil du skal købe til 10.000 kr:

Jeg ville slet ikke købe en bil til 10.000 kr. Det bliver noget gammelt
rustent lort, næsten uanset hvad men du kan jo prøve på bilbasen, dba og
lignende steder at taste 10.000 kr ind og se hvad der dukker op. Du må
påregne at skulle ordne nogen problemer selv, ved sådan en bil.
** Posted from http://www.teranews.com **