Ændring af totalvægt for påhængsvogn?
Fra : Prikke

Dato : 12-06-08 06:40

Af min registreringsattest fremgår det, at jeg må køre med en
påhængsvogn (uden bremser) på maks. 650 kg (og 850 kg, hvis det er med
bremser. Nu overvejer vi at købe en campingvogn, men den ovennævnte
vægtgrænse begrænser os en hel del. Er det muligt, at få bilen
godkendt til mere påhængsvægt, søge dispensation el lign. ?

m.v.h.
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-06-08 14:02

Prikke skriver:

> [...]
> vægtgrænse begrænser os en hel del. Er det muligt, at få bilen
> godkendt til mere påhængsvægt, søge dispensation el lign. ?

Hvilken bil drejer det sig om ?

Hvor meget har du tænkt dig at slæbe rundt med ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-06-08 14:07

> [...]
>vægtgrænse begrænser os en hel del. Er det muligt, at få bilen
>godkendt til mere påhængsvægt, søge dispensation el lign. ?

Ja det vil være en bete en.
Hvilken bil snakker vi om ?

Du skal kontakte en forhandler og høre om det er muligt at hæve trækvægten.

Det lyder underligt i mine øre at den må trække 650 kg uden bremser og så
kun 850 med
Til sammen ligning må konens mazda trække 550 uden og 1525 med og min LC må
trække 750 uden og 2800 med.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Kim

Dato : 12-06-08 14:31

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> kun 850 med
> Til sammen ligning må konens mazda trække 550 uden og 1525 med og min LC

Jeg synes det er mere underligt at din krøjser "kun" må trække 2800,
hvorimod min koreaslæde (Rexton) må trække 3500kg....

Mvh, Kim

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-06-08 14:58

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg synes det er mere underligt at din krøjser "kun" må trække 2800,
> hvorimod min koreaslæde (Rexton) må trække 3500kg....

Den kan godt vejes op til 3500 kg, og modelen efter med 6 trins gearkasse må
trække 3500 kg.
det var et levn fra forgængeren som havde færre krafter

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-06-08 16:22

> [...]

> Jeg synes det er mere underligt at din krøjser "kun" må trække 2800,
> hvorimod min koreaslæde (Rexton) må trække 3500kg....

Det kan være selve trækket der ikke er godkendt til mere
Min må også kun have 2800kg på krogen men med en anden krog kan jeg kome
op på de 3500kg

Fra : alexbo

Dato : 12-06-08 14:31

"Prikke" <pervaerum.mikkelsen@gmail.com> skrev

> [...]
>vægtgrænse begrænser os en hel del. Er det muligt, at få bilen
>godkendt til mere påhængsvægt, søge dispensation el lign. ?

Det afhænger meget af bilen, det nemmeste er at starte med typegodkendelsen,
der kan du se hvad den oprindelig er godkendt til.
Den lave grænse din bil har kan skyldes den tidligere ejers ønske om at
undgå at skulle have trailerkort.
Alternativt er din bil så lille at den ikke kan trække mere, men du køber
vel ikke en stor campingvogn til en lille Citroen.

http://www.fstyr.dk/sw22275.asp

mvh
Alex Christensen

Fra : Prikke

Dato : 12-06-08 11:46

On 12 Jun., 17:21, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> [...]
>
> Det kan være selve trækket der ikke er godkendt til mere
> Min må også kun have 2800kg på krogen  men med en anden  krog kan jeg kome

Hej.
Der er tale om en Renault Grand Scenic 1,5 dCi og der har ikke været
nogen tidligere ejer - bilen var ny, da jeg købte den i 2007.
Og endelig er det ikke trækket der er begrænsningen.

m.v.h.
Per

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-06-08 20:47

> [...]
>nogen tidligere ejer - bilen var ny, da jeg købte den i 2007.
>Og endelig er det ikke trækket der er begrænsningen.

puha, der ramte du væggen.

Renault er kendt for sine negative vægte

du kan være heldig da jeg mener at der er kommet ny importør af Renault.

Jeg ville lige undersøge hvad den må trække i Tyskland, da jeg før har talte
med en der havde importeret en Renault til dk og den måtte trække 800 kg her
mens den i tyskland måtte trække 1300 kg. og da det var en import blev den
registreret til 1300 kg.
Måske med de tal fra Tyskland kan du få den hævet.
Her din bil bare fra tyskland
GEWICHTE (kg)

Leergewicht fahrbereit ohne Fahrergewicht 1475

Zulässiges Gesamtgewicht 2090

Anhängelast gebremst 1.300

Anhängelast ungebremst 650

Zulässiges Gesamtzuggewicht 2.950

http://www.renault.de/RenaultSITe/puma/optionValidation.do?BV_SessionID=@@@@1326718724.1213299635@@@@&BV_EngineID=ccdcadeegfhgijmcfngcfkmdfkjdfnj.0

Jeg ønsker dig alt muligt held det.

Skulle det lykkedes så skriv lige herinde.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk

begin 666 14515_COMMON_Spacer.gif
`
end