Le mans
Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 12-06-08 01:33

Hvad f...

Er Audierne helt gået i stå, eller er Peugeot bilerne så meget
hurtigere.

Jeg rendte over en engelsk side hvor at det stod at Peugeoterne kunne
køre 1 til 2 omgange mere på en tank.

Benny

Fra : Stig Mogensen

Dato : 12-06-08 08:50

Hojvaelde@gmail.com wrote:

> [...]
> hurtigere.
>
> Jeg rendte over en engelsk side hvor at det stod at Peugeoterne kunne

Bliver det ikke bare generelt mere spændende i år, end sidste år?

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Møller

Dato : 12-06-08 09:37

Stig Mogensen skrev:
> [...]
og en omgang er ca 23 km

Peugeot er lettere, og har bedre balance og motor.

Møller

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 12-06-08 03:44

On 12 Jun., 10:37, Møller <e...@bg2n.dk> wrote:

> og en omgang er ca 23 km

Nja. På siden siger de 13,629 km

Benny

Fra : Møller

Dato : 12-06-08 12:58

Hojvaelde@gmail.com skrev:

> Nja. På siden siger de 13,629 km>

UPS 1-tallet sidder lige en tak til venstre

Og den længste bane: nürburgring: 25,378 km

Møller

Fra : N/A

Dato : 12-06-08 12:58

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-06-08 15:27

Hvad f...

[...]

---

Audi spiller altid skuespil om at de er så og så ringe.
Sidste år førte Peugeot kun til første sving, så var Audi forbi.

Mvh Niels

Fra : Bruno

Dato : 12-06-08 17:28

Niels Bengaard wrote:
> Hvad f...
>
> Er Audierne helt gået i stå, eller er Peugeot bilerne så meget
> hurtigere.

De er hurtigere. Det var samme billede da der blev kørt Spa 1000 KM -
det store spørgsmål er holdbarhed. Peugeot vandt med 30 sek på Spa, men
kunne havde kørt hurtigere og det tror jeg ikke Audi havde muligheden for.

> Jeg rendte over en engelsk side hvor at det stod at Peugeoterne kunne
> køre 1 til 2 omgange mere på en tank.

Nok ikke umuligt, men lad os nu se.

> Audi spiller altid skuespil om at de er så og så ringe.

LOL - Jeg kan ikke komme i tanke om nogen der på forånd har lovet de
ville vinde, der til er Le Mans for usikkert. Både Audi og Peugeot har
tre biler i løbet, så det burde ujævne megen usikkerhed og skal jeg
gætte på en vinder så bliver det en bil med løve på snuden.

Spøjst nok, så ville en del LMP2 biler forøvrigt være mulige vindere
hvis ikke det var fordi LMS reglerne er lidt anderledes en ALMS reglerne
(En LMP2 er tungere i LMS).

> Sidste år førte Peugeot kun til første sving, så var Audi forbi.

Det var altså en kørefejl - og så havde Peugeot forøvrigt gjort det
klart de ikke forventede, at kunne gennemføre i første forsøg.

Mvh
Bruno

PS. Det perfekte Le Mans ville være med danske vindere i alle fire
klasser, men GT2 deltagelsen er vist på vippen så det bliver nok ikke i
år

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-06-08 19:19

> [...]
> i løbet, så det burde ujævne megen usikkerhed og skal jeg gætte på en
> vinder så bliver det en bil med løve på snuden.

Men ok, det var mod Pescorolo som var eneste konkurrent det år og uden
chance da diesel var favoriseret.

> Det var altså en kørefejl - og så havde Peugeot forøvrigt gjort det klart
> de ikke forventede, at kunne gennemføre i første forsøg.

De havde hurtigste tid i kvalifikationen, men kunne slet ikke matche den tid
i racet. Audi lurepasser altid den kvalifikation, Peugeot kører røven ud af
bukserne for at få første pladsen.

Mvh Niels

Fra : Bruno

Dato : 12-06-08 21:44

Niels Bengaard wrote:

> De havde hurtigste tid i kvalifikationen, men kunne slet ikke matche den tid
> i racet. Audi lurepasser altid den kvalifikation, Peugeot kører røven ud af
> bukserne for at få første pladsen.

Jeg tror du tager fejl - ikke mindst for spændingens skyld.

Det er ikke forklædte F1 biler som Peugeot stille med, sådan som det var
nogle år tilbage, husk på de bl.a. vandt 1000 KM på Spa.

Mvh
Bruno

Fra : Mogens

Dato : 16-06-08 12:08

"Bruno" <x@c.d> skrev i en meddelelse

> Det er ikke forklædte F1 biler som Peugeot stille med, sådan som det var
> nogle år tilbage

En fordel ved at opleve Le Mans live er, at man kan lytte med på den
engelske Le Mans radio (kan man så også på nettet). Det er et vildt berømt
medie, kørerne (!) ynder at deltage i (stiller meget gerne op til
interview). På denne radio fortalte en Peugeot chauffør (husker ikke
navnet), at dette års Peugeot racer kørte ganske som en F1. Den havde den
samme down-force, som F1-bilerne har - og dét oplevede du faktisk også, når
du iagttog Peugeot'erne gennem Porsche-kurverne. Et sted hvor en Peugeot
iøvrigt kørte i barrieren af samme grund - han overraskedes af en langsomt
kørende konkurrent.

Jeg siger ikke, at det er en F1 - men teknologien bag er F1. Og dermed
faktoren, der var afgørende hurtigere end den gamle Audi (Tom K), som IMO
"kun" vandt på grund af 3 ting:
1) bedste brændstoføkonomi
2) bedste pitcrew
3) de bedste kørere

I den engelske radio vandt Audi'en på grunf af McNish' 3 timers stint om
natten - i den danske radio nævner man Tom K's erfaring som den afgørende
grund. Jeg tror stadig, det var en team-afford