P-plads i indre København
Fra : Rysz \(8900\)

Dato : 11-06-08 20:14

Vi skal en stak afsted på eskursion til København. Vi skal være på Hotel
Ascot i Studiestræde (et par gader fra Tivoli).

Hvor er det nemmest at få bilen placeret uden at skulle tæske rundt efter en
p-plads i halvanden time ?

Jan Rysz / Hifiklubben Randers

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 20:21

On Wed, 11 Jun 2008 21:14:21 +0200, "Rysz \(8900\)"
<janrysz@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Ascot i Studiestræde (et par gader fra Tivoli).
>
>Hvor er det nemmest at få bilen placeret uden at skulle tæske rundt efter en

Ved den lokale station og et par orange billetter til DSB Ellers
spørg hotellet om de har en aftale med nogen. I modsat fald er der fri
jagt og flytte bil hele tiden i dagtimerne eller vælge at betale sig
fra det hele i Industriens hus eller P-kælderen på Israels Plads. (der
er også andre, bare lige dem, jeg kom i tanke om)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Rysz \(8900\)

Dato : 11-06-08 20:41

> Ved den lokale station og et par orange billetter til DSB

Offentlig transport fra Jylland er det rene fuck

Vi er nød til at køre til det sydlige jylland for at nå et tog der fremme
den tid vi skal være der.

> [...]
> fra det hele i Industriens hus eller P-kælderen på Israels Plads. (der
> er også andre, bare lige dem, jeg kom i tanke om)

Jeg hitter ud af et P-hus. Prisen er ligegyldig. Bare jeg slipper af med
æsken i de timer vi skal være der. Vi ruller hjem igen samme aften.

Jan Rysz / Hifiklubben Randers

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-06-08 20:59

Rysz (8900) skrev den 11-06-2008 21:40:

> Jeg hitter ud af et P-hus. Prisen er ligegyldig. Bare jeg slipper af med
> æsken i de timer vi skal være der. Vi ruller hjem igen samme aften.

Ellers Høje Tåstrup station eller Valby? Det sidste stykker er der ikke
meget spas i i bil, og der er det faktisk til at finde pladser (nok mest
Høje Tåstrup).

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-07-08 07:25

On Wed, 11 Jun 2008 21:40:33 +0200, "Rysz \(8900\)"
<janrysz@webspeed.dk> wrote:

>Jeg hitter ud af et P-hus. Prisen er ligegyldig. Bare jeg slipper af med
>æsken i de timer vi skal være der. Vi ruller hjem igen samme aften.

Hvis prisen er ligegyldig, kan du bare smide æsken et tilfældigt sted.
Billetprisen er så 520 kroner.

Fly

Fra : Jolin

Dato : 11-06-08 21:05

"Ivan Madsen" wrote in message

> ...I modsat fald er der fri jagt og flytte bil hele tiden i dagtimerne
> eller vælge at betale sig
> fra det hele i Industriens hus eller P-kælderen på Israels Plads.

Flytte bilen hele tiden i dagtimerne?

Der er ikke 2 timers zone tilbage nogen steder i København. Der er
betalingsparkering i næsten hele København, og det koster fra 1. minut.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-06-08 20:23

"Rysz (8900)" <janrysz@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ascot i Studiestræde (et par gader fra Tivoli).
>
> Hvor er det nemmest at få bilen placeret uden at skulle tæske rundt efter

Hvius du kommer fra H.C Andersens Blvd skal du blolt køre forbi hotellet,
videre over banegraven og ind i Kampmannsgade.
Der kommer en Q8-tank på venstre side på hjørnet af Nyropsgade - tanken har
p-pladser i 2 etager - under jorden.
Sidste år var prisen 90 kr/døgn - min arbejdsplads er flyttet 700 m over
søerne - så nu parkerer vi gratis, men dette gælder kun beboere på nogle af
de små, private veje på Frederiksberg.
Du kommer let af med flere kr/døgn ved at holde på gaden der i kvarteret -
læs skiltene omhyggeligt - der er svjh betaling døgnet rundt !

Og nu, da du kender prisen, ved du hvorfor jeg kører mc til dagligt
--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 14-06-08 10:52

[Default] On Wed, 11 Jun 2008 21:22:50 +0200, "Jesper Hedegaard"
<skrub@af.nu> wrote:

<snip noget om parkering i København>

>Og nu, da du kender prisen, ved du hvorfor jeg kører mc til dagligt

Koster det ikke noget at parkere sådan en, lige som det gør med en
bil? Er en mc ikke omfattet af de samme regler som en bil mht. bås og
betaling?

Er det en miljø-ting ligesom med el-biler (de er vist gratis at
parkere)?

Eller er det bare nemmere at parkere sådan en "alternativt"?

sayonara
Martin Mose Larsen

der ikke har ikke mc-kort

Fra : Knut

Dato : 14-06-08 10:54

"Martin Mose Larsen" <martin.mose.larsen@NOSPAMmail.dk> wrote in message
> [...]
> parkere)?
>
> Eller er det bare nemmere at parkere sådan en "alternativt"?

Det er meget vanskeligt at parkere et p-bevis på en mc - og det er ligeså
svært at sætte den tilhørende afgift, såfremt man måtte blive snuppet.

Knut

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-06-08 07:12

Martin Mose Larsen wrote:

> Koster det ikke noget at parkere sådan en, lige som det gør med en
> bil? Er en mc ikke omfattet af de samme regler som en bil mht. bås og
> betaling?

MC'er må ikke parkeres i bilbåse - det giver bøde (uanset om du har
smidt penge i parkometeret). De må heller ikke parkeres på fortove iflg.
bekendtgørelsen (i københavn) - men der ses gennem fingre med det "hvis
de ikke holder i vejen". Det rene wild west - der er ganske få MC båse i
KBH.

> Er det en miljø-ting ligesom med el-biler (de er vist gratis at
> parkere)?

Nej. Bare mest praktisk for alle, tror jeg. Eller også en regel der er
blevet glemt, ligesom MC-dæks mønsterdybde stadig skal være mindst 1mm,
og MC-afgiften ikke er blevet reduceret i samme takt som bilernes. Der
er meget makværklovgivning fro MC-er - de har ikke meget kendskab til
MC'er i den lovgivende forsamling :-/

> Eller er det bare nemmere at parkere sådan en "alternativt"?

Meget nemt - at parkere så man ikke tager plads fra elefanterne, og ikke
generer nogen.

--
vh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 20:24

"Rysz (8900)" <janrysz@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ascot i Studiestræde (et par gader fra Tivoli).
>
> Hvor er det nemmest at få bilen placeret uden at skulle tæske rundt efter

Nørre Voldgade er der en masse p-pladser eller den lille p-plads ud for
Sankt Peders Stræde mod H.C. Andersens Boulevard har jeg tit været heldig at
få plads.

--
/HB

Fra : Knut

Dato : 11-06-08 20:24

"Rysz (8900)" <janrysz@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Ascot i Studiestræde (et par gader fra Tivoli).
>
> Hvor er det nemmest at få bilen placeret uden at skulle tæske rundt efter

Find dig et P-hus ikke alt for langt væk - f.eks. Nyrupsgade. Gadeparkering
er både håbløs og hamrende dyrt - P-huset er kun hamrende dyrt.

Knut

Fra : Kate

Dato : 11-06-08 21:01

> [...]
>
> Hvor er det nemmest at få bilen placeret uden at skulle tæske
> rundt efter en p-plads i halvanden time ?

Jeg har læst de andres udmærkede svar til dig, men i kunne også vælge
at lande på en s-togstation lige i udkanten af KBH og så lade bilen stå
der. F.eks kan man holde gratis hele dagen på Herlev og Rødovre
stationer. På Herlev er der mange pladser langs med buspladsen og på
Rødovre skal man lige bag busholdepladsen, hvor der er et grusområde,
disse to stationer er dem jeg vælger ml når jeg skal til Kbh. Godt nok
bor jeg på Sjælland, men 100km fra hovedstaden.
Der kan sikkert være andre stationer hvor man kan holde, men disse to
kender jeg godt.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Jolin

Dato : 11-06-08 21:23

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message
> [...]
> bor jeg på Sjælland, men 100km fra hovedstaden.
> Der kan sikkert være andre stationer hvor man kan holde, men disse to

SÅ umuligt er det heller ikke at finde en P-plads i grøn zone hvilket jeg
stadig betragter som indre København.
Og som andre nævner, hvis der vitterligt ikke er nogen plads på gadeplan er
der masser af Phuse. Okay måske ikke i Industriens Hus (hvilket også er
rædslens P-hus hvis man har en bil der er større end en Punto), hvorimod jeg
næsten altid har kunnet få plads omkring Nørreport, og hvis ikke kan man
altid få plads under Israels Plads.

Nu ved jeg ikke hvor mange de er i Rysz's bil, men hvis de er 3-4 mand
afsted, løber S-tog billetterne hurtigt op, og minder om prisen for at
parkere 8 timer i grøn zone.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-06-08 22:38

"Jolin" <invalid@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvor mange de er i Rysz's bil, men hvis de er 3-4 mand
> afsted, løber S-tog billetterne hurtigt op, og minder om prisen for at

http://www.parkering.dk/ kan i se takster, zoner, dagsbilletter o.m.a.

Studiestræde (i det mindste hvor hotellet ligger) er ganske rigtigt grøn
zone = 16 kr/time mellem 8 og 18.
Så skal der ikke mange timer til før Q8's kælder til 90 kr/døgn kan betale
sig - du kan spare rigtigt meget tid på at køre derned med det samme

Og pas lidt på med gratis parkering på Frederiksberg - det er der nemlig
ikke meget af, da den kommune skam også har deres takster og tider.
Dog ikke så groft som på den anden side af søerene - mit arbejder ligger
faktisk på en lille, privat fællesvej. Der er ingen tids- eller
betalingsrestriktioner - men der er også parkering forbudt for uvedkommende.
Og bor du på hotellet over søen - så er du uvedkommende
Frederiksberg kommune's takster er som nævnt langt billigere - f.eks. kan du
få et dag-skrabelod for 30 kr - du kan vist endda bestille det på nettet og
få det tilsendt.
http://www.frederiksberg.dk/Borgerservice/TrafikOgParkering.aspx har info om
det.

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-08 22:57

> [...]

jeg
> næsten altid har kunnet få plads omkring Nørreport, og hvis ikke kan man

Der er da masser af plads
Har da kantet en volvo V70 ind der samt en gammel sierra

> Nu ved jeg ikke hvor mange de er i Rysz's bil, men hvis de er 3-4 mand
> afsted, løber S-tog billetterne hurtigt op, og minder om prisen for at
> parkere 8 timer i grøn zone.

For 3 mand var det billigere at snuppe S toget ind fra Brøndby (hvist nok ..
vi gik forbi brøndby grill på vej til Stoget) som at pakere derinde en hel
dag..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-08 21:44

Hej!

Kender en gratis p-plads på Frederiksberg som du godt må få kendskab til. Men
det bliver mellem os i så fald (læs: mail).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rysz \(8900\)

Dato : 12-06-08 08:15

> Hej!
>
> Kender en gratis p-plads på Frederiksberg som du godt må få kendskab til.
> Men det bliver mellem os i så fald (læs: mail).

Mailen er vist blevet væk undervejs , men du skal da have tak for
tilbuddet.

Jan Rysz / Hifiklubben Randers

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-06-08 09:50

Hej!

Rysz (8900) wrote:
> Mailen er vist blevet væk undervejs , men du skal da have tak for
> tilbuddet.

Du skal sende _mig_ en mail :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rysz \(8900\)

Dato : 12-06-08 11:51

> Du skal sende _mig_ en mail :)

Hehe, ja det havde jeg ikke gennemskuet

Jan Rysz / Hifiklubben Randers

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-06-08 23:01

> [...]
> Ascot i Studiestræde (et par gader fra Tivoli).
>
> Hvor er det nemmest at få bilen placeret uden at skulle tæske rundt efter

Studiestræde er jo en lang gade. Når vi er omkring centrum holder vi altid i
p-huset ved Vesterbrogade 23-27. Det er ved Helgolandsgade. 5 min til
Tivoli.
Forholdvis billigt. Jeg mener, at det er ca. 15 kr. i timen, og vi har altid
kunnet finde en plads der, uanset hvilken ugedag vi har været i staden.

Kurt