Endeligt lidt gode nyheder
Fra : Broegger

Dato : 11-06-08 10:02

Hej

Faldt lige over denne om højere hastighedsgrænser.
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-12014428.html?forside

Herligt hvis det kan vedtages.

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-06-08 11:08

> Faldt lige over denne om højere hastighedsgrænser.
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-12014428.html?forside
>
> Herligt hvis det kan vedtages.

enig, men så vil det være fornuftigt at hæve hastigheden for bil med trailer
og lastbiler til 80 på landevej mod i dag 70 kmt

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : 2rb1

Dato : 11-06-08 11:14

Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen frem

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-06-08 11:42

On Wed, 11 Jun 2008 12:13:39 +0200, "2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> wrote:

>Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen frem

Det er ikke problemet. Problemet bliver færre indtægter til statskassen.
Oppe nord på, i Jylland, køres der ikke under 90 på landevejen.

Dagens tilstand bliver lovliggjort. Det er den eneste umiddelbare
ændring.

Fly

Fra : Broegger

Dato : 11-06-08 11:54

"2rb1" <fotograf@stamfoto.dk> skrev

> Yes!!!! mere forurening og flere døde og fysisk handicappede er vejen
> frem

Det understøtter Darwins principper. Så det er sund og bæredygtig
udvikling.

Og må de så også ramme dem der top-poster!

Fra : Leo_Jensen

Dato : 11-06-08 05:23

On 11 Jun., 12:41, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> [...]
> Oppe nord på, i Jylland, køres der ikke under 90 på landevejen.
>
> Dagens tilstand bliver lovliggjort. Det er den eneste umiddelbare

Folk kører åbenbart nogle steder i dag 10-20 km/t for hurtigt. Hvad
får dig til at tro at de vil fastholde den absolutte hastighed og ikke
bare fastholder overskridelsen, så hastigheden stiger??

Min oplevelse er da i øvrigt at rigtig mange kører en del langsommere
end tilladt, formentlig for at spare brændstof. En højere
hastighedsgrænse vil formentlig betyde flere overhalinger, fordi der
vil blive større forskel på den hastighed de forskellige chauffører
anser for passende.

Leo

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-06-08 14:56

Leo_Jensen wrote:

> Folk kører åbenbart nogle steder i dag 10-20 km/t for hurtigt. Hvad
> får dig til at tro at de vil fastholde den absolutte hastighed og ikke
> bare fastholder overskridelsen, så hastigheden stiger??

Fordi der måske køres det som den pågældende strækning egentlig også
passer til. Personligt kører jeg til en grænse hvad forholdene tillader,
der hvor der er rigtig fine veje, der kører jeg ofte lidt hurtigere end
de 80, og der hvor der er rigtig ringe (stadig hvor den tilladte grænse
er 80) kører jeg ofte langsommere i sving og andet netop pga. faren for
fx. cykelister og andet.

Jeg syntes det er glædeligt at RFSFS nu melder ud at differentierede
hastighedsgrænser er en god ide, så hvis bare at det så bliver en
fornuftig vurdering af de forskellige strækninger, så er jeg glad.

Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-06-08 04:16

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

<Min oplevelse er da i øvrigt at rigtig mange kører en del langsommere
<end tilladt, formentlig for at spare brændstof.

Næh, vi kører 80 km/t. Dem der kører langsommere er som regel de usikre
bilister, der er kommet op i alderen, som ikke aner hvordan man bruger et
spejl og som det på trods af hastigheden alligevel lykkedes at køre
hasarderet.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : N/A

Dato : 11-06-08 14:56

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 11-06-08 14:13

[Default] On 11 Jun 2008 09:02:07 GMT, Broegger
<thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote:

>Hej
>
>Faldt lige over denne om højere hastighedsgrænser.
>http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-12014428.html?forside
>
>Herligt hvis det kan vedtages.

Jeg har svært ved at forstå, at man på eks. en stor indfaldsvej til
København, hvor der er meget trafik og dårlig oversigt, kører lige så
hurtigt som på lange lige strækninger i Jylland med god oversigt og få
ind­falds­veje.

Men sådan er vi jo så forskellige.

sayonara
Martin Mose Larsen

"Total kontrol er en illusion"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 11-06-08 15:11

"Martin Mose Larsen" skrev

> [...]
> København, hvor der er meget trafik og dårlig oversigt, kører lige så
> hurtigt som på lange lige strækninger i Jylland med god oversigt og få

Flere muligheder
Nogen betragter hastighedsgrænsen som en minimumsgrænse
Om natten så er der ingen sikkerhedsmæssige aspekter ved at køre med den
tilladte hastighed (eller mere) på de store veje i København

Det kunne egentlig være ok med nogen flere (lys) skilte der kan skifte
mellem forskellige anbefalede hastigheder evt koblet sammen med nogle
stærekasser

Btw største problem mht stærekasserne (i Sverige) er nogen (svenskere) har
en tendens til at bremse hårdt ned når hastighedensgrænserne skifter

- Peter