Ny "gammel" Mercedes - hvad skal den indeh~
Fra : Ukendt

Dato : 11-06-08 08:23

Vi kigger på "ny" bil fra Tyskland.
Kravet er en Mercedes E320 stationcar, Avantgarde, 6-8 år gammel
(faceliftet model). Max.pris på danske plader 400.000,-
Diesel, automatgear, max. 125.000km

Den fåes jo med meget udstyr - hvad er et must i sådan en bil?
Hvad mangler på nedenstående liste? Partikelfilter ville bl.a. være
rart, men umuligt at opdrive på denne gamle model.

Med udgangspunkt i denne
http://www.car-copy.com/carcopy/show2.php?CSI=gabv1hm8nusqfb026k53q105o5egepjd¶m=NTQxODc1NzAxMj1saWF0ZWQ7NT1zb3A7az1zcnA7MDE9cm9mIzgxOWVkOWQ=

nævnes

Klimaautomatik/klimatronic,
Xenon,
Sædebetræk: læder,
Navigationssystem, (Comand)
Bordcomputer,
Multifunktionsrat,
Parktronic System (PTS),
Regnsensor,
CD-veksler, CD, Soundsystem, Radio,
Telefon (til håndfri betjening),
Tempomat,
Memory-funktion,
Rudehejs elektrisk (4 gange),
Tagtype: Skydetag, Tagudførelse: elektrisk,
Forsæde kan indstilles elektrisk,
Midterarmlæn,
Sædevarme for,
Bilvarmer, (oliefyr/kabinevarmer)
Spejl kan opvarmes,
Spejl kan indstilles elektrisk,
Spejl kan nedblændes automatisk,
Airbag i førerside, Airbag i passagerside, Airbag side (for),
Hovedairbags,
Centrallås (med fjernbetjening),
Startspær (elektronisk),
Letmetalfælge/specialmodel,
Anhængertræk,
Elektronisk stabilitetsprogram (ESP),
Traktionskontrol,
Antiblokeringssystem (ABS),
Servostyring,
Tågeforlygte

Desværre er den ovnnævnte bil i forkert farve ifølge fruen. Den må
heller ikke være sølvgrå - vi gider ikke konstant forveksles med
taxaerne i byen

Fra : Kåre

Dato : 11-06-08 12:45

<Henning> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad mangler på nedenstående liste? Partikelfilter ville bl.a. være
> rart, men umuligt at opdrive på denne gamle model.

Ergonomisk førersæde måske?

Kåre

Fra : Henning

Dato : 11-06-08 15:23

On Wed, 11 Jun 2008 13:44:50 +0200, "Kåre" <kaare@megajam.dk> wrote:

><Henning> skrev i en meddelelse

>Ergonomisk førersæde måske?

Selvfølgelig, sidder bl.a. i alle taxe'er. Jeg havde det faktisk med
på en anden liste, det kaldes vist "Ortopædisk førersæde"?

Fra : SF

Dato : 12-06-08 04:17

Henning wrote:
> Selvfølgelig, sidder bl.a. i alle taxe'er. Jeg havde det faktisk med
> på en anden liste, det kaldes vist "Ortopædisk førersæde"?

Ja og man skal virkelig have en vanskabt ryg for at sidde godt i sådan et
sæde.
Standardsæderne er ganske udemærkede.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-08 09:02

On Thu, 12 Jun 2008 05:16:58 +0200, "SF" <steen@steenmartin.dk> wrote:

>Ja og man skal virkelig have en vanskabt ryg for at sidde godt i sådan et
>sæde.
>Standardsæderne er ganske udemærkede.

Er den væsentlige forskel ikke, at der er indbygget aircon i de
ortopædiske sæder?

Fra : Brian Nordahl

Dato : 11-06-08 16:14

"Distronic" Fartpilot med rader, så du kan holde afstand uden at bremse.
http://www4.mercedes-benz.com/e/cars/e-class-t/betriebsanleitung/erleben/distronic.html

vh Brian

Fra : Ivar

Dato : 11-06-08 17:54

Henning skrev:

> vi gider ikke konstant forveksles med
> taxaerne i byen

Så skal du nok ikke vælges Mercedes, og slet ikke diesel med
automatgear.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 11-06-08 17:57

> [...]
> Hvad mangler på nedenstående liste? Partikelfilter ville bl.a. være
> rart, men umuligt at opdrive på denne gamle model.

Når du skriver faceliftet går jeg ud fra at du mener det facelift der skete
på W210'eren i starten af århundredet ik? (og som primært kendes på blink i
sidespejlene)
Bestemt ikke umuligt at opdrive i de aldersklasser. Kig efter betegnelsen
DPF (hvis du ikke lige ved det).
Jeg har det på min 320'er fra 2001. Har været nede og hente 4-5 stykker der
alle havde det.
Alt du nævner på listen er nærmest standardudstyr på en Avantgarde
Det jeg selv er glad for er læder, aotomatgear, aircon (og det skal være den
der hedder klimaautomatik = det "store" anlæg), soltag og det ergonomiske
sæde.
Da jeg kører meget om natten er de selvnedblændende spejle også en virkelig
dejlig ting.
Det eneste jeg savner er et oliefyr.

Commanden kan du sagtens holde dig fra. De årgange er ikke kendt for deres
stabilitet, og de er dyre at reparere på. Problemet er ofte, at man ikke
"bare" kan skifte selve Command-enheden (det du kan se i bilen) til en nyere
model da der så også skal skiftes en del styrebokse, og det koster kassen.
Husk også at der sikkert skal nye skiver i - og det koster ca. lige så meget
som en god lille håndholdt GPS.
At det så er SUPER dejligt at alt er integreret er en anden sag, men det
opvejes ikke helt af det bøvl der *kan* være.

Vær også lige opmærksom på den telefon der er i bilen. Ligger der et
telefonrør i kardanboksen, eller er der en holder til en telefon. Hvis det
sidste er tilfældet passer den formentlig kun til en Nokia 6210/6310 og det
kan ikke umiddelbart skiftes ud til noget nyere.

Husk at der på de biler ikke er kørelysrelæ. Nogen af modellerne kan stilles
om i styrecomputeren, men på de årgange skal der et nyt relæ til. Pris i
omegnen af 2000 + montering. (incl. moms).

Og så vil jeg kigge MEGET godt efter rust - og her skal man virkelig have
pudset brillerne.
Hvis der er noget som helst rust i den - eller optræk til det - skal prisen
enten være så du selv kan få det lavet, eller også skal der være *alle*
service overholdt hos MB for at der kan køres en rustsag uden at du skal
betale for det. Bare et service lavet et andet sted kan give problemer.
Hvis jeg husker korrekt kommer du endda under alle omstændigheder til at
betale en andel hvis den er over 8 år gammel.

Med hensyn til autimatgearkassen skal du også "føle godt efter". I de
årgange ændrede man flere gange på serviceintervaller for skift af olie og
filter på tomatkasserne. Faktisk skulle det slet ikke skiftes på et
tidspunkt. Jeg køber ikke sådan en bil i dag uden dokumentation for at det
er skiftet jævnligt. Det gjorde jeg - og det kostede en ny gearkasse. Dyre
lærepenge
Til slut satte man serviceintervallet til for hver 60.000 km svjh - men jeg
skifter olie og filter ved hver 40.000 for at være på den sikre side.
Er det en bil du er rigtig lun på - og den står hos en forhandler - så bed
om at få skiftet olie på gearkassen mens du venter - og kigger.
Jeg plejer at betale for det, men så har jeg også selv set at der ikke er
spåner i olien. Og brugt gearkasseolie lugter forfærdeligt - mere så du ikke
bliver overrasket når du står der

> Desværre er den ovnnævnte bil i forkert farve ifølge fruen. Den må
> heller ikke være sølvgrå - vi gider ikke konstant forveksles med
> taxaerne i byen

Lad være at købe den i sort. Vi vil ikke forveksles med alle de
privatbilister

Og ellers god fornøjelse med jagten!

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-08 22:35

> [...]
> Hvad mangler på nedenstående liste? Partikelfilter ville bl.a. være
> rart, men umuligt at opdrive på denne gamle model.

Partikelfilter er kun godt for miliøet ikke for pengepungen

Køre dagligt i en Volvo V70 D5 og den er svær at holde over 11km/l selv
ved ren landevejs kørsel.. Modellen uden samme motor og hk rendte snildt
15km/l og mere ved ren landevejskørsel

At blive forvekslet med en taxa det høre med når man køre i mercer

Fra : Henning Lund

Dato : 12-06-08 16:04

OZ3BTO tastede:

> Modellen uden samme motor og hk
> rendte snildt 15km/l og mere ved ren landevejskørsel

Flintstone??

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : OZ3BTO

Dato : 12-06-08 16:25

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> OZ3BTO tastede:

> Flintstone??
>
> --
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.

Havde lige glemt at vi havde nogen her i gruppen der var til insektsex

modellen uden FILTER MEN samme motor og HK

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-08 13:46

OZ3BTO tastede:

> Havde lige glemt at vi havde nogen her i gruppen der var til
> insektsex

Helt sikkert, jo strammere jo bedre