On 11 Jun., 09:19, Lacops <bit...@gmail.com> wrote:
> Først tak for en fin vejledning i hvordan jeg få fejlsøgt nærmere.
Velbekom
> Batteriet er relativt nyt (nærmere et ½ år gammel end 1 år)... Og
> problemet er ikke nyt, hvad angår afladningen, så jeg gætter på
> batteriet har det fint trods flere "genoplivningsforsøg"
Det kan man måle sig ud af, men hvad med generatoren ?
> Jeg har dog lige et par uddybende spørgsmål.
> Når du spørger hvor meget jeg kører efterfølgende i bilen snakker vi
> 5-10 km... Altså i småtingsafdelingen, men hvad er nok?
Hvis batteriet er fladt, hedder det minimum 50 km, nok nærmere 100 km.
> Når jeg tager polskoen af minuspolen på batteriet... Skal jeg da være
> opmærksom på noget i.f.t. strøm? Får jeg med andre ord stød eller
> noget
Nej.
> Jeg lagde mærke til at polskoen til pluspolen på batteriet er løs og
> skruen der holder skoen fast er ødelagt så man kan tage skoen af uden
> problemer. Kan det have en indvirkning? Jeg mener ... Der er jo
> kontakt mellem polsko og pol.
Skoen skal klemme om polen, ellers får du dårlig forbindelse og dermed
svært ved at trække strøm og lade på batteriet.
Klaus