P-radar og anhængerkrog?
Fra : N. Foldager

Dato : 10-06-08 16:03

Generes ultralyds-parkeringshjælp, hvis bilen har monteret
anhængerkrog?

Kan systemet nulpunkts-justeres, så der tages højde for den mindre
afstand pga. krogen?

Mvh
Niels Foldager

Fra : N. Foldager

Dato : 10-06-08 16:07

"Radar" skulle have været i gåseøjne. P-sensor kaldes det vist.

Niels Foldager

Fra : Brian

Dato : 10-06-08 19:56

N. Foldager wrote:
> Generes ultralyds-parkeringshjælp, hvis bilen har monteret
> anhængerkrog?

Næ, det ville da være et svært dumt udvilket system, hvis det trigger på
krogen.

> Kan systemet nulpunkts-justeres, så der tages højde for den mindre
> afstand pga. krogen?

Det er nok mærkespecifikt - jeg ved at man kan vælge om bilen har træk eller
ej, på nogle VAG biler med org. parkeringshjælp.

/Brian

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-08 03:43

> [...]
eller
> ej, på nogle VAG biler med org. parkeringshjælp.

En ny volvo begynder at hyle når der er 5cm til trækket hvad enten det er
på eller ej

Fra : -= JF =-

Dato : 10-06-08 21:21

N. Foldager skrev:

> Generes ultralyds-parkeringshjælp, hvis bilen har monteret
> anhængerkrog?

Jeg har bakalarm og aftageligt træk, og min alarm reagerer ikke på krogen.
Har jeg noget på krogen er det selvfølgelig en anden snak... Så hyler
alarmen så snart jeg sætter vognen i bakgear.

--
Mvh. John

Fra : N. Foldager

Dato : 11-06-08 19:18

>Jeg har bakalarm og aftageligt træk, og min alarm reagerer ikke på krogen.
>Har jeg noget på krogen er det selvfølgelig en anden snak... Så hyler
>alarmen så snart jeg sætter vognen i bakgear.

Smart! Så ved du, at du har traileren på.

Nogle mærker afbryder sensoren, når trailer stikket sættes i.

Mvh

Niels Foldager