Opdatering af vista har frosset pc
Fra : Basilisken

Dato : 25-06-08 00:42

Hej.
En automatisk opdatering af Vista i lørdags har medført, at pc'en ikke kan
bruges. Efter opstart kommer skrivebordet frem samtidig med en melding om
"fejl - sikkerhedsopdatering" noget i den retning, kun to ord. Intet på
skrivebordet kan aktiveres, og stifinder heller ikke. Straks efter bliver
skærmen sort.

Er der mon nogen, der kender en løsning på problemet?

Fra : KAR

Dato : 25-06-08 19:02

Hej

Er der ikke en mulighed for under opstart at trykke på en tast for at starte
i fejlsikker tilstand, du kan også prøve at boote på din vista dvd og prøve
reparer

mvh Karl

Fra : KAR

Dato : 25-06-08 19:30

Hej igen

under opstart prøv at trykke på F8 så starter dyret i fejlsikret tilstand

Fra : Basilisken

Dato : 25-06-08 23:52

"KAR" <mail@cj5.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen
>
> under opstart prøv at trykke på F8 så starter dyret i fejlsikret tilstand
>
> mvh karl

Tak for svaret. Min erfaring med at bruge fejlsikret tilstand begrænser sig
til, at så kan pc'en bruges alligevel. Men der er jo opstået et problem, der
skal løses. Så hvor går jeg hen, om jeg så må sige, og løser problemet?

Fra : Lars E. P.

Dato : 26-06-08 07:10

Thu, 26 Jun 2008 00:51:30 +0200, skrev "Basilisken"
<basilisken@gmail.com> :

> [...]
>skal løses. Så hvor går jeg hen, om jeg så må sige, og løser problemet?

Nu har jeg ikke Vista, men er det ikke muligt at fjerne den pågældende
opdatering når man er i fejlsikret tilstand?

Hilsen Lars

Fra : Bur

Dato : 26-06-08 17:12

Hejsa hvad med at du købet en vista den køre uden problemer...........

Hilsen Bur

Fra : John Hinge

Dato : 27-06-08 07:24

On 26 jun 2008 Bur was heard to say:

> Hejsa hvad med at du købet en vista den køre uden
> problemer...........

Nu kører den person, som startede tråden, faktisk.. Tadaa.. Veeent
på deet.. Vistaaa..
Og har et problem, så det.

Der er sikkert rigtig mange som kører Vista fint og så problem
frit man nu ka køre et moderne OS.. Men der er også rigtig rigtig
mange i folks vennekredse som kan berette om problemer med Vista,
og sukkende udsagn om "jeg sku være blevet på XP" og lignende.

I det aktuelle problem i tråden, er det fuldstændigt ligegyldigt
hvilket operativsystem de, der svarer kører. Det væsentlige er at
de kommer med brugbare råd til den person, som efterspurgte det.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Lars E. P.

Dato : 27-06-08 07:54

Thu, 26 Jun 2008 18:11:34 +0200, skrev "Bur" <bur@ahasverusen.dk> :

>Hejsa hvad med at du købet en vista den køre uden problemer...........
>
>Hilsen Bur

Goddag mand økseskaft

Hilsen Lars

Fra : Basilisken

Dato : 27-06-08 17:50

"KAR" <mail@cj5.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen
>
> under opstart prøv at trykke på F8 så starter dyret i fejlsikret tilstand
>
> mvh karl

Hej Karl.
Tak for hjælpen. Det gik fint med at starte i fejlsikret tilstand - alle
data er nu back'et up. Problemet har åbenbart noget at gøre med opkobling
til internettet. Næste tiltag er at installere XP igen. Aldrig mere Vista.