Gavmilde Bill's nye ambition...
Fra : Bagmanden

Dato : 23-06-08 20:01

Nu kan vi allesammen få tusindvis af Euro, én har endog modtaget 24.800
€ og hvem vil ikke gerne modtage sådan en sum for bare at sende lidt
mails til ens venner.

Jeg har selvfølgelig spammet gud og hver mand og forventer at at få en
opringning fra MS.... not! og det bedste er at MS kan spore alle
mails og se hvem der gør sig fortjent til de mange rare penge....coool!

Og da jeg ved at I alle herinde er en flok rå gamblere, så tænkte jeg at
jeg lige ville indvie jer i muligheden for at lænse Bill Gates bankbog,
og hvis I synes at vi snakker pebernødder, så kender jeg en stinkende
rig arving til en afdød konge i Afrika, der har brug for en kontakt med
en bankkonto.

But seriously folks: Er der nogen af jer der kender oprindelsen af dette
stunt?

Fra : Max

Dato : 23-06-08 20:49

Hej Bagmanden

> But seriously folks: Er der nogen af jer der kender oprindelsen af
> dette stunt?

Gad vide hvad det er du snakker om ?

--
Mvh Max

Fra : Bagmanden

Dato : 23-06-08 20:58

Max skrev:
> Hej Bagmanden

> Gad vide hvad det er du snakker om ?

For den der ved er alting klart

Sorry, jeg burde nok have lavet en bedre indledning, men angiveligt
skulle AOL, Intel og MS lave et eller andet business-stunt der skal
udløse en hulens masse € til potentielt millioner af mennesker.

Har siden "indlæg 1" fundet dette:
http://www.comon.dk/news/falsk.bill.gates.narrer.danske.skattefolk_36494.html

Fra : Max

Dato : 23-06-08 21:15

Hej Bagmanden

> For den der ved er alting klart

Så burde du nok også kunne se at det er svindel, vel en
afart af Nigeriabreve og den slags. Utroligt at nogen
virkelig falder for den slags.

Der er vel ingen der falder for et mail bare fordi
afsenderen er sådan her:

Med venlig hilsen,
Charlotte Nielsen
IT Pro Audience Manager,
Microsoft Danmark

--
Mvh Max

Fra : Carl Drud

Dato : 23-06-08 21:23

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> Så burde du nok også kunne se at det er svindel, vel en
> afart af Nigeriabreve og den slags. Utroligt at nogen
> virkelig falder for den slags.

Tjah...

"Blandt andet har fire fagmedarbejdere ved Skattecenter Esbjerg
sat deres lid til, at løfterne i kædebrevet nok skulle blive
indfriet. Det samme har en konsulent med speciale i kommunikation hos
KMD samt en økonomisk medarbejder i Ålborg Kommune."

--
Carl

Fra : Max

Dato : 23-06-08 21:37

Hej Carl

> [...]
> indfriet. Det samme har en konsulent med speciale i kommunikation hos
> KMD samt en økonomisk medarbejder i Ålborg Kommune."

Det undre mig såmændt ikke, det er vel bare gennemsnittet. Hvad
der virkelig var sjovt at vide, ja det var om skattemedarbejderne
ville opgive beløbet hvis Bill sendte dem penge :)

--
Mvh Max

Fra : Stig Johansen

Dato : 24-06-08 06:21

Bagmanden wrote:

> But seriously folks: Er der nogen af jer der kender oprindelsen af dette
> stunt?

Selve oprindelsen kender jeg ikke, men mht. Negeria brevene, er det min 20
år gammelt.

Dengang modtog man en fax, hvor man blev bedt om at sende kontooplysninger
på et stykke originalt (firma) brevpapir (incl logo) med tilhørende
underskrift.

Så skulle man nok få indsat pengene

Stig Johansen

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-06-08 08:16

Bagmanden wrote:

> udeladt

Implicit flamer du Bill Gates, så jeg vil lige gøre dig opmærksom på, at
Microsofts forretnings-strategi blev ændret kraftigt at Steve Ballmer.
Umiddelbart tror jeg ikke han er lige så godt til at fastholde de facto
monopolet, som Bill var til at opnå det.

Med venlig hilsen

Peter Larsen