Åbne Finder vinduer kommer ikke autom
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-07-08 11:41

Hej,

Når jeg cmd+tab'er fra en applikation til Finder flyttes fokus godt nok
til Finder, men vinduer - der allerede er åbne i Finder - placeres ikke
forrest (de ligger bag de åbne applikationer). For at få et åbent Finder
vindue placeret forrest, skal jeg derfor skifte til det med cmd+< eller
F10 og vælge det med mus eller tastatur.

Jeg kan ikke huske, om det altid har været sådan, men det irriterer mig
i stigende grad. Er det as designed eller er min installation syg? Kan
jeg fikse det?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-07-08 12:42

Peter Farsinsen wrote:
> Jeg kan ikke huske, om det altid har været sådan, men det irriterer mig
> i stigende grad. Er det as designed eller er min installation syg? Kan
> jeg fikse det?

Arh. Det er (selvfølgelig!) Spaces, der er problemet. Når Spaces er
sålet fra, virker det fint.

Kan andre bekræfte denne 'bug'?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-07-08 12:50

> Arh. Det er (selvfølgelig!) Spaces, der er problemet. Når Spaces er
> sålet fra, virker det fint.
>
> Kan andre bekræfte denne 'bug'?

jep ... det er en af grundende til jeg ikke bruger Spaces i øjeblikket

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-07-08 13:04

Thomas von Hassel wrote:

> jep ... det er en af grundende til jeg ikke bruger Spaces i øjeblikket

Suk! Ved du om den er rapporteret til Apple? Jeg søgte kort på
discussions.apple.com, men kunne ikke umiddelbart finde noget om dette
specifikke problem (men der var selvfølgelig en masse andre problemer
med Spaces...).

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-07-08 13:14

> [...]
> discussions.apple.com, men kunne ikke umiddelbart finde noget om dette
> specifikke problem (men der var selvfølgelig en masse andre problemer

mener jeg har læst om det et sted på discussions ..

hvis du er adc medlemmer (gratis online medlemmer også) kan rapportere
bugs her:

<https://bugreport.apple.com/cgi-bin/WebObjects/RadarWeb.woa/wa/signIn>

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-07-08 14:05

Thomas von Hassel wrote:
> mener jeg har læst om det et sted på discussions ..
>
> hvis du er adc medlemmer (gratis online medlemmer også) kan rapportere
> [...]

Nåja. Hermed gjård ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 05-07-08 06:27

On Jul 5, 1:49 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> jep ... det er en af grundende til jeg ikke bruger Spaces i øjeblikket

Jeg havde også problemet indtil for en uges tid siden. Med den seneste
opdatering (10.5.4) fra Apple, er det problem blevet fikset. Du kan
roligt slå Spaces til igen.

--
Michael Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-07-08 13:32

Michael Knudsen wrote:

> Jeg havde også problemet indtil for en uges tid siden. Med den seneste
> opdatering (10.5.4) fra Apple, er det problem blevet fikset. Du kan
> roligt slå Spaces til igen.

Nej. Jeg opdaterede til 10.5.4 da opdateringen kom - det har ikke løst
problemet her.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : N/A

Dato : 05-07-08 13:43

Fra : N/A

Dato : 05-07-08 13:32

Fra : Michael Knudsen

Dato : 05-07-08 06:38

On Jul 5, 2:31 pm, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> Nej. Jeg opdaterede til 10.5.4 da opdateringen kom - det har ikke løst
> problemet her.

Når nu jeg tænker nærmere over det, var det vist heller ikke det
problem, der blev fikset. Det var, at Finder blev aktiv, når man
skiftede fra et space til et andet. Det var drønirriterende. F.eks.
skiftede jeg ofte fra et "arbejds-space" til et andet, hvor jeg havde
Safari åben. Hurtigt tastede jeg cmd+t for at få en ny tab (Safari var
i forgrunden), men idet Finder var aktiv, tilføjede jeg i stedet det
ene og det andet til "Places" i venstre side af Finder-vinduet.

For øvrigt kan jeg ikke genskabe det problem, du har med Finder. Det
virker fint hos mig.

--
Michael Knudsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-07-08 13:43

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> i forgrunden), men idet Finder var aktiv, tilføjede jeg i stedet det
> ene og det andet til "Places" i venstre side af Finder-vinduet.

Præcis dét var også et rigtig træls problem. Det ser dog ud til at være
løst.

> For øvrigt kan jeg ikke genskabe det problem, du har med Finder. Det
> virker fint hos mig.

Ok. Jeg prøver at oprette en bug rapport, så må vi se, hvad Apple siger.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk