iWeb synkronisering
Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 05:31

Når jeg har skabt en web-side fra en maskine, og også har iWeb på en
anden maskine, hvordan får jeg så de to iWeb-installationer
synkroniseret?

Specifikt har jeg lavet en hjemmeside som ligger på .mac, på min
MacMini, som i dag er på værksted for at få skiftet harddisk.

Efter at jeg har fået min MacBook tilbage, kan jeg imidlertid ikke få
kontakt til hjemmesiden, og downloadet den til brug med iWeb. iWeb
insisterer på at skabe en helt ny hjemmeside, og kan tilsyneladende slet
ikke bruges til at knytte til en eksisterende sådan.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-07-08 09:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> insisterer på at skabe en helt ny hjemmeside, og kan tilsyneladende slet
> ikke bruges til at knytte til en eksisterende sådan.

det kan du ikke .. .ikke via det der ligger online da det blot er den
renderede udgave af sitet ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 09:40

> det kan du ikke .. .ikke via det der ligger online da det blot er den
> renderede udgave af sitet ...

Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
på harddisken?

Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-07-08 10:13

> Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
> på harddisken?

nemlig

> Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

no idea .. mon ikke den holder styr på en mappe under
~/Documents/iWeb[noget som jeg ikke kan huske]

Det er lang tid siden jeg har leget med iweb ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-08 11:47

Per Rønne skrev den 03-07-2008 10:39:

> Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

Jeg troede du havde styr på dine sikkerhedskopier? Men det her er måske
ikke vigtigt nok??

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 15:49

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Jeg troede du havde styr på dine sikkerhedskopier? Men det her er måske
> ikke vigtigt nok??

Jeg sikkerhedskopier det hele med TimeMachine på en 500 GB ekstern
harddisk, men da min MacMini i øjeblikket er på værksted for at få
skiftet den oprindelige 80 G harddisk ud med en på 320 G [maksimum] kan
jeg ikke lige gå ind og se hvor jeg har anbragt filen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-08 17:19

Per Rønne skrev den 03-07-2008 16:49:

> [...]
> skiftet den oprindelige 80 G harddisk ud med en på 320 G [maksimum] kan
> jeg ikke lige gå ind og se hvor jeg har anbragt filen.

Har du ikke en Mac mere? Måske kunne du hitte filen helt manuelt?

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 18:12

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Har du ikke en Mac mere? Måske kunne du hitte filen helt manuelt?

Jeg har hele tre Mac'er, men den MacMini filen ligger på er i øjeblikket
på værksted, for at få harddisken skiftet ud til en større, på 320 G. 80
G er simpelt hen for lidt til at køre Leopard Server.

Jeg måtte derfor boote fra en ekstern LaCie harddisk, som normalt ligger
under selve MacMinien og larmer. Den kunne jeg naturligvis ikke bruge
til at boote min gamle G4/867, idet jeg først fik min MacBook tilbage
fra reparation i går - og jeg gider ikke sætte den til den pågældende
eksterne harddisk med henblik på at boote fra den. Når jeg hurtigt får
MacMinien hjem igen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-08 18:40

Per Rønne skrev den 03-07-2008 19:12:

> [...]
> fra reparation i går - og jeg gider ikke sætte den til den pågældende
> eksterne harddisk med henblik på at boote fra den. Når jeg hurtigt får

Sikke en lang forklaring, men der står ikke noget om du faktisk kan
bruge din sikkerhedskopi til noget :)

Lyder som en god intellektuel udfordring der!

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 19:11

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Sikke en lang forklaring, men der står ikke noget om du faktisk kan
> bruge din sikkerhedskopi til noget :)

Ingen grund til at flytte rundt på eksterne harddiske, når jeg i løbet
af kort tid har maskinen igen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-07-08 16:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så for at ændre det skal jeg have fat i den fil, som iWeb har liggende
> på harddisken?

Ja.

> Hvor i øvrigt, da jeg ikke mindes at have arkiveret den. Og så lægger
> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

iWeb gemmer den selv og er for så vidt bare beregnet til at lave en
enkelt hjemmeside. Filen hedder "Domain" ligger i dit bibliotek under
Application Support i iWebs mappe. Hos mig ligger der også nogle
billeder i hjemmemappen under Websider. Jeg ved ikke, om de også skal
bruges.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 18:12

> Ja.

> iWeb gemmer den selv og er for så vidt bare beregnet til at lave en
> enkelt hjemmeside. Filen hedder "Domain" ligger i dit bibliotek under
> Application Support i iWebs mappe.

OK, en sådan fil ser jeg også på MacBook'en. Så er det åbenbart bare at
synkronisere de to mellem MacBook og MacMini ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-07-08 16:22

> iWeb gemmer den selv og er for så vidt bare beregnet til at lave en
> enkelt hjemmeside.

Du kan god lave flere hjemmesider.
File -> New Site

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-08 15:58

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Du kan god lave flere hjemmesider.
> File -> New Site

Ja, men mig bekendt er det under den samme .Mac konto og dermed under
det samme brugernavn. Man får blot en underadresse. Man kan ikke have to
separate hjemmesider med hvert sit navn. Sådan har jeg da forstået det,
men jeg har godt nok ikke prøvet det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 09-07-08 16:01

> [...]
> det samme brugernavn. Man får blot en underadresse. Man kan ikke have to
> separate hjemmesider med hvert sit navn. Sådan har jeg da forstået det,

Det er korrekt. Jeg troede bare ikke du var klar over at den anden
funktion fandtes. Det var jeg nemlig ikke før for nyligt.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-08 16:17

> Det er korrekt. Jeg troede bare ikke du var klar over at den anden
> funktion fandtes. Det var jeg nemlig ikke før for nyligt.

Jeg havde egentlig glemt det, men jeg synes nu også, man kan diskutere,
om der er tale om flere forskellige sites. Det er jo blot undersider
under ens brugernavn i .Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 07-07-08 13:15

> [...]

> jeg mærke til at man nok /kan/ arkivere den et bestemt sted - men der er
> ikke nogen cmd-o til åbning af den fra selve programmet ...

Hvis du har et FTP-program, kan du downloade hele sitet, redigere i det
og uploade det igen. Det har jeg gjort masser af gange, dog ikke med
sites lavet i iWeb, men jeg tror da, der ikke er forskel(?).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-08 13:18

> Hvis du har et FTP-program, kan du downloade hele sitet, redigere i det
> og uploade det igen. Det har jeg gjort masser af gange, dog ikke med
> sites lavet i iWeb, men jeg tror da, der ikke er forskel(?).

Njaeh .. det dur ikke i iWeb. Ikke hvis du vil fortsætte med at redigere
i iWeb. Det der ligger online er den "bagte" version ... Det der ligger
iWeb (programmet) er dejen. .. håber min metaphor giver mening.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 07-07-08 16:13

> [...]
> i iWeb. Det der ligger online er den "bagte" version ... Det der ligger
> iWeb (programmet) er dejen. .. håber min metaphor giver mening.

Din metafor er fin

Jeg begyndte i Composer, gik videre til PageMill og sluttede i GoLive.
Jeg synes, det ikke er sjovt mere, så jeg følger ikke med, men det lyder
som om, iWeb er noget weblog-noget?

Jeg har tabt interessen for internettet og bruger det nu blot som
bibliotek og praktiske forretninger. Og så naturligvis vore ydmyge
samtaler i nyhedsgrupperne

M.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 08-07-08 00:30

In article <1ijpwt9.1dfrvnzlb29ehN%mortenlind@gmail.com>, Morten Lind
<mortenlind@gmail.com> wrote:
)

> Jeg begyndte i Composer, gik videre til PageMill og sluttede i GoLive.
> Jeg synes, det ikke er sjovt mere, så jeg følger ikke med, men det lyder
> som om, iWeb er noget weblog-noget?

Man kan lave en weblog med iWeb - men den virker kun med .mac konto.

http://www.wottle.dk/Paris
er et eksempel på hvad man kan lave - siden er under opbygning. Jeg
mangler informationer til at gøre den færdig (feriefravær)
Der kun noget på siderne til og med fotografier.
Det er meget nemt at arbejde med og man har masser af muligheder med
lag, film, lyd, specielle fonte o.s.v.
Men det er noget bøvl hvis man har flere domæner - selv om man
publicerer til en ny mappe bliver det hele taget med fra samtlige
domæner.
Jeg startede som dig med Composer o.s.v. og har kigget lidt på andre f.
eks Dreamveawer - men iWeb er absolut det nemmeste og hurtigste at ar
bejde med.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Lind

Dato : 08-07-08 03:17

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Man kan lave en weblog med iWeb - men den virker kun med .mac konto.

Ja, jeg mindes at have læst om en masse bøvl i den forbindelse(?).

> [...]
> Men det er noget bøvl hvis man har flere domæner - selv om man
> publicerer til en ny mappe bliver det hele taget med fra samtlige

Ja, det er jo ikke så praktisk

> Jeg startede som dig med Composer o.s.v. og har kigget lidt på andre f.
> eks Dreamveawer - men iWeb er absolut det nemmeste og hurtigste at ar
> bejde med.

Jeg er et vanedyr - jeg fik Dreamweaver 8 med, da jeg opgraderede til CS
2, men jeg har kun haft den åbnet. Ikke produceret noget

Så jeg er også den uartige elev, for Adobe vil have, at vi skal skifte
GoLive ud med Dreamweaver.

M.