Port forwarde på en Airport.
Fra : Palle Jensen

Dato : 02-07-08 19:42

Hey!

Jeg skal port forwarde port 5900 til min lokale IP. Jeg skal bruge
RealVNC (http://www.realvnc.com/support/faq.html#natrouter)

Jeg har fundet stedet på Airporten hvor man sætter det, men kan ikke
lure af hvad jeg skal skrive hvor. Der er følgende felter der skal
udfyldes:

Public UDP Port(s):
Public TCP Port(s):

Private IP Adress: (Bliver så min lokal IP)

Private UDP Port(s):
Private TCP Port(s):

What do write?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 21:36

On 2008-07-02 20:41:35 +0200, Palle Jensen
<2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> What do write?

Så vidt jeg husker, så er det TCP:

Public UDP Port(s):
Public TCP Port(s): 5900

Private IP Adress: (Bliver så min lokal IP) 192.168.x.x (passende til
den server (?) du vil have fat i)

Private UDP Port(s):
Private TCP Port(s): 5900

vh. Joakim

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-07-08 21:47

On 2008-07-02 22:36:27 +0200, JHP said:

> Private IP Adress: (Bliver så min lokal IP) 192.168.x.x (passende til
> den server (?) du vil have fat i)

Mjaaee?

Nu er det mig der er "vieweren", dvs. dem jeg skal fjernstyre agerer
som servere, som så "kalder mig op".

Så ja. Private IP bliver så den maskine jeg vil fjernstyre fra. Vieweren.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-08 22:26

Palle Jensen <2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Mjaaee?
>
> Nu er det mig der er "vieweren", dvs. dem jeg skal fjernstyre agerer
> som servere, som så "kalder mig op".
>
> Så ja. Private IP bliver så den maskine jeg vil fjernstyre fra. Vieweren.

eh .. enten eller ... hvis du er viewer så laver du en forbindelse ud ..
og så skal der ikke åbnes noget NAT forwarding ... med mindre du kan VNC
til at lave noget mærkeligt call back ... og det har jeg ikke set endnu

Eller også har du en server bag din airport som du vil lukke op for...

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-07-08 22:38

On 2008-07-02 23:26:09 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> eh .. enten eller ... hvis du er viewer så laver du en forbindelse ud ..
> og så skal der ikke åbnes noget NAT forwarding .

Jeg er ellers sikker på at jeg har forstået det rigtigt.

Når jeg starter op, så går jeg i "Listen for server" mode. (Ja jeg ER viewer)

Min families computer vil gerne fjerstyres, se starter en server
"RealVNC", og vælger "add client". Her skriver de min public IP, og min
Mac for et kald som jeg så tager imod. Herefter fjernstyrer jeg deres
PC.

Jeg kan tage fejl. Men er det der sker så ikke at routeren (airporten)
bliver kildet på port 5900 som så skal sendes til min lokale IP?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-08 22:39

> [...]

> Jeg kan tage fejl. Men er det der sker så ikke at routeren (airporten)
> bliver kildet på port 5900 som så skal sendes til min lokale IP?

hvis en maskine skal have fat i din maskine så skal du lave NAT
fowarding .. 5900/tcp til din lokale maskines ip

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-07-08 22:56

On 2008-07-02 23:39:10 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvis en maskine skal have fat i din maskine så skal du lave NAT
> fowarding .. 5900/tcp til din lokale maskines ip

Præcis.

Men jeg er ikke så meget inde i det jeg startede med at spørge om.
UDP/TCP tingen.

Derfor spørger jeg hvad der skal smides ind i airporten

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-08 23:00

> [...]

> UDP/TCP tingen.
>
> Derfor spørger jeg hvad der skal smides ind i airporten

tcp ... port 5900 .. som allerede sagt

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-07-08 15:22

On 2008-07-02 23:59:54 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> tcp ... port 5900 .. som allerede sagt

Så der skal ikke stå noget i UDP feltet?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-07-08 17:13

On Thu, 3 Jul 2008 16:22:27 +0200, Palle Jensen
<2.0dieselGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

>Så der skal ikke stå noget i UDP feltet?

Korrekt. Det er en anden type "port" groft sagt.