iPhone uden kontrakt fra AT&T
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-07-08 19:54

Nu vil AT&T i USA sælge iPhone uden kontrakt. De to modeller vil koste
hhv. $599 og $699. Telefonen vil dog stadig være låst til AT&T's
netværk, så man kan ikke bare bruge den hos en konkurrent. Meningen må
vel være, at man frit kan vælge en helt anden abonnement-type, end AT&T
normalt sælger til iPhone

<http://www.forbes.com/feeds/ap/2008/07/01/ap5172278.html?partner=alerts

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-08 20:23

> [...]
> netværk, så man kan ikke bare bruge den hos en konkurrent. Meningen må
> vel være, at man frit kan vælge en helt anden abonnement-type, end AT&T

Køb den hos Telia fra 11. juli. 1399 for den lille, 1999 for den store.

Så koster den 599 i abonnement i det første halve år - og så kan du få
den låst op, og kan bruge det hvor som helst du ønsker det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-07-08 21:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Køb den hos Telia fra 11. juli. 1399 for den lille, 1999 for den store.
>
> Så koster den 599 i abonnement i det første halve år - og så kan du få
> den låst op, og kan bruge det hvor som helst du ønsker det.

Det skal jeg nok. Det var blot ment som en oplysning. Det kan jo betyde,
at det bliver mere almindeligt med iPhone uden abonnement, også i andre
lande. Det er der jo nogle, der har efterlyst
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 03:54

> Det skal jeg nok. Det var blot ment som en oplysning. Det kan jo betyde,
> at det bliver mere almindeligt med iPhone uden abonnement, også i andre
> lande. Det er der jo nogle, der har efterlyst

Apple har jo forlængst kunnet konstatere, at den amerikanske model ikke
fungerer i Europa. Jeg beholder mit gamle Telia-abonnement til 25 om
måneden, uden fri download, og når mit iPhone-abonnement udløber,
stikker jeg det gamle SIM-kort i iPhonen, som Telia nu er forpligtet til
at oplyse de nødvendige numre til at gøre kodeløs.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 01-07-08 21:04

> Så koster den 599 i abonnement i det første halve år - og så kan du få
> den låst op, og kan bruge det hvor som helst du ønsker det.

Mener du det er billigere ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 03:54

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Mener du det er billigere ?

Jeg mener at det er dårligt at forsøge disse fiksfakserier. En iPhone
købt i USA følger amerikansk forbrugerlovgivning, ikke dansk, og kan
således ikke uden videre låses op.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-07-08 00:25

Per Rønne skrev den 01-07-2008 21:23:

> Så koster den 599 i abonnement i det første halve år - og så kan du få

"per måned" - en lille, men vigtig, forskel.

Jeg tæller på knapper - tror indtil videre det er den fornuftige
økonomiside der vinder.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 04:23

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> "per måned" - en lille, men vigtig, forskel.

Jeg glemte bare at få at få den detaille med.

> Jeg tæller på knapper - tror indtil videre det er den fornuftige
> økonomiside der vinder.

Jeg bliver mere og mere irriteret over dårlig synkronisering til Palm.
Der skabes typisk en bunke dubletter på Palm [som kan fjernes med
unDupe], og to-dos synkroniserr slet ikke med iCals huskelister. Der da
også er noget primitive.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-07-08 06:42

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg glemte bare at få at få den detaille med.

Hvis man gør det samlede regnestykke op og trækker det fra, man
alligevel skal betale for at have en mobiltelefon, så er en iPhone trods
alt ikke så dyr. Der er jo tale om en avanceret telefon, og vi har jo
været helt oppe at diskutere priser omkring kr. 6.000,- engang. Nu ender
vi omkring kr. 5.000,- for det første halve år. Hvis man alligevel
bruger kr. 200,- om måneden til mobil, så vil iPhone reelt kun koste kr.
3.800,-. Det er da en del penge, men trods alt heller ikke vanvittigt og
vel heller ikke mere, end vi har forventet.

> [...]
> Der skabes typisk en bunke dubletter på Palm [som kan fjernes med
> unDupe], og to-dos synkroniserr slet ikke med iCals huskelister. Der da

Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. For mig er iPhone først og
fremmest muligheden for at få en telefon kombineret med PDA, der er 100%
kompatibel med min Mac frem for alle mulige lappeløsninger, der kun
fungerer nogenlunde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 09:17

> [...]
> været helt oppe at diskutere priser omkring kr. 6.000,- engang. Nu ender
> vi omkring kr. 5.000,- for det første halve år.

Hvis man vel at mærke køber den 'store' model med 16 G, hvad jeg i
øvrigt har tænkt mig. Man kan trods alt hurtigt få brug for den ekstra
plads.

> Hvis man alligevel bruger kr. 200,- om måneden til mobil, så vil iPhone
> reelt kun koste kr. 3.800,-. Det er da en del penge, men trods alt heller
> ikke vanvittigt og vel heller ikke mere, end vi har forventet.

Og bagefter er der frit slag med udbyder og hvor meget man ønsker at
betale. Så jeg beholder sideløbende min gamle Telia Contour til 25 om
måneden, der i dag kører med EDGE, men som naturligvis også vil bruge
3G.

25 om måneden, hvorfra telefonsamtaler trækkes med 80 øre per minut [kan
trækkes fra op til to måneder tilbage], og den beskedne øvrige trafik
afregnes efter forbrug.

Køres over WiFi, som det hyppigt vil være tilfældet, vil den i øvrigt
være gratis. Hvad den ikke er for mig i dag, da Palm Treo ikke kan klare
den opgave.

> [...]
> fremmest muligheden for at få en telefon kombineret med PDA, der er 100%
> kompatibel med min Mac frem for alle mulige lappeløsninger, der kun

Jep. Og det lille spørgsmål om 3. parts applikationer er jo blevet løst
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 02-07-08 17:29

> [...]
> 3.800,-. Det er da en del penge, men trods alt heller ikke vanvittigt og
> vel heller ikke mere, end vi har forventet.

Prisen er der egentlig ikke noget galt med. Det er de sølle 300 MB
trafik der er problemet IMHO. Hvis de smed 10GB med ville der ikke være
så meget at betænke sig på.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 20:19

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Prisen er der egentlig ikke noget galt med. Det er de sølle 300 MB
> trafik der er problemet IMHO. Hvis de smed 10GB med ville der ikke være
> så meget at betænke sig på.

Jeg kan ikke se at jeg ville have så enorme download-behov på 3G-nettet,
når jeg i forvejen kan bruge den gratis med WiFi.

De rigtig store behov vil være download af e-mails - og så en sjælden
gang lidt GPS, noget københavnere på cykel og apostlenes heste sjældent
har brug for.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 03-07-08 17:55

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg kan ikke se at jeg ville have så enorme download-behov på 3G-nettet,
> når jeg i forvejen kan bruge den gratis med WiFi.

10 MB om dagen synes jeg ikke kan betegnes som enormt. Fidusen for mig
ville være at jeg kunne have adgang til firmaets exchange server fra en
lille dims, så jeg ikke altid behøvede at sidde og jonglere med den
bærbare på færger, i toge, i bilen, på fremmede kontorer etc.

10MB er mindre end jeg modtager på mailen om dagen når man tæller
kontrakter, tilbud etc. med. Jeg gider ikke at sidde og hente dem over
tilfældige åbne trådløse netværk.

Derudover vil jeg gerne kende kende udgiften pr. måned på forhånd.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 18:26

> [...]

> tilfældige åbne trådløse netværk.
>
> Derudover vil jeg gerne kende kende udgiften pr. måned på forhånd.

OK, for folk der skal bruge den i forbindelse med erhverv er der nok
tale om alt for lidt.

Her kan du så se en abonnementtype der giver op til 10G forbrug om
måneden:

ns&abo=telia_flatrate>

Mon ikke de udvider 'butikken' ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 01:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg kan ikke se at jeg ville have så enorme download-behov på 3G-nettet,
> når jeg i forvejen kan bruge den gratis med WiFi.

Så vidt jeg har forstået teksten, er Telias 3G-net ikke særlig udbygget,
men man bruger måske også de andre udbyderes net?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 04:59

> Så vidt jeg har forstået teksten, er Telias 3G-net ikke særlig udbygget,
> men man bruger måske også de andre udbyderes net?

Hvis der ikke er 3G dækning så ryger du tilbage på EDGE til data ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 18:46

> Hvis der ikke er 3G dækning så ryger du tilbage på EDGE til data ...
>
> /thomas

Og EDGE er ikke så hurtigt, vel? Er EDGE WiFi? For hvis det er, er det
jo ubrugeligt.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 18:57

> Og EDGE er ikke så hurtigt, vel? Er EDGE WiFi? For hvis det er, er det
> jo ubrugeligt.

EDGE er lidt hurtigere end GPRS, men meget langsommere end WiFI ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 19:03

> EDGE er lidt hurtigere end GPRS, men meget langsommere end WiFI ...

EDGE går også under betegnelsen '2.75G'. WiFi er i øvrigt hurtigere end
3G - naturligvis.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:14

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> EDGE går også under betegnelsen '2.75G'. WiFi er i øvrigt hurtigere end
> 3G - naturligvis.

Hvorfor naturligvis?

Og hvor kan du bruge WiFi? (Bortset fra hjemme hos dig selv, og det er
jo håbløst uinteressant og ligegyldigt.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 19:19

> Hvorfor naturligvis?
>
> Og hvor kan du bruge WiFi? (Bortset fra hjemme hos dig selv, og det er
> jo håbløst uinteressant og ligegyldigt.

diverse WiFi hotspots (telias Homerun er gratis for iphone brugere), McD
har gratis WiFi ... tdc har et omfattende hotspot netværk

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:23

> diverse WiFi hotspots (telias Homerun er gratis for iphone brugere), McD
> har gratis WiFi ... tdc har et omfattende hotspot netværk
>
> /thomas

Telias Homerun er lokaliseret i indre by til Maccadonalds og
syvtilelleve og hvorfor skulle man komme der for at surfe på nettet?

Telias Homerun sucks.

Går Telias abonnement på TDCs hotspots?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 19:30

> Telias Homerun er lokaliseret i indre by til Maccadonalds og
> syvtilelleve og hvorfor skulle man komme der for at surfe på nettet?
>
> Telias Homerun sucks.
>
> Går Telias abonnement på TDCs hotspots?

kun hvis du betaler TDC ... ;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:49

> kun hvis du betaler TDC ... ;)
>
> /thomas

Hæ, hæ - jeg føler, jeg gentager mig selv: Telias abonnementmodel er
altså ubrugeligt og tåbeligt (for mig, forståes).

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-07-08 19:33

Morten Lind skrev den 04-07-2008 20:13:

> Og hvor kan du bruge WiFi? (Bortset fra hjemme hos dig selv, og det er
> jo håbløst uinteressant og ligegyldigt.

Mange steder... Fx har McDonalds åbent trådløst netværk - det er
åbenbart noget der skaffer kunder.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 19:38

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Mange steder... Fx har McDonalds åbent trådløst netværk - det er
> åbenbart noget der skaffer kunder.

det virker ... jeg brugte det tit.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:55

> det virker ... jeg brugte det tit.
>
> /thomas

Ikke på Nørre Vold i København søndag morgen kl.: 08:05.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 20:12

> Ikke på Nørre Vold i København søndag morgen kl.: 08:05.

jaja, der er ikke meget der virker i København ;)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 20:26

> Ikke på Nørre Vold i København søndag morgen kl.: 08:05.

Du stod uden for og prøvede - før de åbnede?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 20:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du stod uden for og prøvede - før de åbnede?

heh .. det har jeg gjort .. i silkeborg .. virkede fint .. bare ikke ret
hurtigt .. og rengøringspersonalet har nok undret sig grumme ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 20:44

> heh .. det har jeg gjort .. i silkeborg .. virkede fint .. bare ikke ret
> hurtigt .. og rengøringspersonalet har nok undret sig grumme ...

Måske var du bare lidt mere heldig med placeringen end Morten ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 04:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Du stod uden for og prøvede - før de åbnede?

De åbner klokken otte - jeg skulle prøve deres morgenmad.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-08 06:15

> De åbner klokken otte - jeg skulle prøve deres morgenmad.

Og du bad dem slet ikke om at tænde for det trådløse netværk?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-07-08 21:37

Morten Lind skrev den 04-07-2008 20:55:

> Ikke på Nørre Vold i København søndag morgen kl.: 08:05.

Hvad er det du er utilfreds med? At de slukker for routeren når de går
hjem?

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 04:30

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Hvad er det du er utilfreds med? At de slukker for routeren når de går
> hjem?

Ej forstået?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-07-08 08:57

Morten Lind skrev den 05-07-2008 05:30:

> Ej forstået?

Her i Jydeland åbner McD ikke kl 8 om morgenen. Jeg troede derfor du
stod forfrossen udenfor og lige skulle have dit morgennetfix.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-08 09:06

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Her i Jydeland åbner McD ikke kl 8 om morgenen. Jeg troede derfor du
> stod forfrossen udenfor og lige skulle have dit morgennetfix.

Det troede jeg så også, og jeg bor i Husum, Københavns Kommune [lige i
hjørnet op mod Rødovre, Herlev og Gladsaxe kommuner].

Efter en våd nat i byen er det aldrig faldet mig ind at prøve at få
morgenmad på MacDonald's; jeg ville forsøge mig på en af City's mange
morgenværtshuse, hvor man altid kan få æg og bacon til øl og Gammel
Dansk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 17:11

> [...]
> morgenmad på MacDonald's; jeg ville forsøge mig på en af City's mange
> morgenværtshuse, hvor man altid kan få æg og bacon til øl og Gammel

Hallo, hallo - jeg har ikke haft en våd nat i byen siden 1986, jeg er
træt af byen, gruelig træt...Maccadonalds introducerede noget
morgenmadshalløj og det ville jeg prøve - KÆMPENEDEREN, som de unge
måske ville sige(?).

Så kære Per - din slutning siger mere om dig end om mig Og det undrer
mig lidt, for du og jeg står da op på nogenlunde samme tid hver morgen,
ikke sandt - nemlig omkring klokken fire/firetredive, eller hur?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-07-08 11:35

> [...]
> mig lidt, for du og jeg står da op på nogenlunde samme tid hver morgen,
> ikke sandt - nemlig omkring klokken fire/firetredive, eller hur?

Jeg spiser morgenmad hjemme, men er så tilsyneladende i modsætning til
dig endnu ikke så gammel, at jeg ikke kan bruge byens natteliv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 19-07-08 11:51

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg spiser morgenmad hjemme, men er så tilsyneladende i modsætning til
> dig endnu ikke så gammel, at jeg ikke kan bruge byens natteliv.

Hæ, hæ - tak for draget

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-07-08 12:12

Morten Lind skrev den 19-07-2008 12:50:

> Hæ, hæ - tak for draget

Glæd dig til du sover så lidt at du kan nå nattelivet efter morgenmaden :)

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 17:01

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Her i Jydeland åbner McD ikke kl 8 om morgenen. Jeg troede derfor du
> stod forfrossen udenfor og lige skulle have dit morgennetfix.

Aha...Jetz verstehe Ich - jeg er vist ved at være rusten i mit tyske, nå
men det var så ikke tilfældet

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:54

> Mange steder... Fx har McDonalds åbent trådløst netværk - det er
> åbenbart noget der skaffer kunder.

Kære Thorbjørn - hvis man i vildelse skulle forvilde sig ind på et
sådant cafeteria, ville det vel være for at drikke kaffe eller spise en
is, da ikke for at surfe på internettet med en iPhone.

Iøvrigt er der så meget larm og tæppebankerradio, at det er totalt
umuligt at koncentrere sig om nogetsomhelst de steder.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 20:26

> Kære Thorbjørn - hvis man i vildelse skulle forvilde sig ind på et
> sådant cafeteria, ville det vel være for at drikke kaffe eller spise en
> is, da ikke for at surfe på internettet med en iPhone.

Man surfer vel ikke bare rundt på sådan en lille skærm. Man gør noget
helt bevidst, som at slå en adresse op på krak.dk ...

> Iøvrigt er der så meget larm og tæppebankerradio, at det er totalt
> umuligt at koncentrere sig om nogetsomhelst de steder.

Nu overdriver du vist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-07-08 20:33

Morten Lind wrote:
> Kære Thorbjørn - hvis man i vildelse skulle forvilde sig ind på et
> sådant cafeteria, ville det vel være for at drikke kaffe eller spise en
> is, da ikke for at surfe på internettet med en iPhone.

Jeg tror at løsningen er lavet specifikt til lattesegmentet. Der er
åbenbart - næsten - en hel generation, der er af den opfattelse, at
kaffe (og mælk) skal 'nydes' kold. Og tiden skal jo fordrives med et
eller andet mens latten står og bliver fesen ;)

> Iøvrigt er der så meget larm og tæppebankerradio, at det er totalt
> umuligt at koncentrere sig om nogetsomhelst de steder.

Lyden i iPhone sku' jo være blevet bedre, så du kan da forsøge at
overdøve støjen med musik efter eget valg.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 20:36

> [...]
>
> Lyden i iPhone sku' jo være blevet bedre, så du kan da forsøge at
> overdøve støjen med musik efter eget valg.

i det øjeblik du stopper et par Etymotic i dine ører så kan du slet ikke
høre pommfritmaskinen hyle ;)

http://www.etymotic.com/ephp/hf2.aspx

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-07-08 21:27

Thomas von Hassel wrote:
> i det øjeblik du stopper et par Etymotic i dine ører så kan du slet ikke
> høre pommfritmaskinen hyle ;)
>
> http://www.etymotic.com/ephp/hf2.aspx

He he. Dem har jeg faktisk bookmarket for nyligt - tror det var TUAW der
skrev om dem.

Har du dem? Jeg skal jo næsten ha' noget tilbehør til den dersens
iPhone, når nu alle folk mener, at den bliver åh så dyr ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 22:20

> [...]
>
> Har du dem? Jeg skal jo næsten ha' noget tilbehør til den dersens
> iPhone, når nu alle folk mener, at den bliver åh så dyr ;)

njet, men jeg overvejer ... hørte et interview med manden bag på:

<http://yourmaclifeshow.com/content/archives-july-2nd-2008>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-07-08 21:39

Morten Lind skrev den 04-07-2008 20:53:

> Kære Thorbjørn - hvis man i vildelse skulle forvilde sig ind på et
> sådant cafeteria, ville det vel være for at drikke kaffe eller spise en
> is, da ikke for at surfe på internettet med en iPhone.

Kære Morten, det afhænger af hvor store ens børn er. Undertiden er det
faktisk rart ikke at have travlt, og det kræver underholdning til de
voksne.

> Iøvrigt er der så meget larm og tæppebankerradio, at det er totalt
> umuligt at koncentrere sig om nogetsomhelst de steder.

Du er bare blevet for gammel...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 22:20

> [...]

> Kære Morten, det afhænger af hvor store ens børn er. Undertiden er det
> faktisk rart ikke at have travlt, og det kræver underholdning til de

eller også er det det nemmeste sted at finde og parkere når man bare
skal have en hurtig frokost ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 04:37

> [...]

> Kære Morten, det afhænger af hvor store ens børn er. Undertiden er det
> faktisk rart ikke at have travlt, og det kræver underholdning til de

Ja da, det er også grunden til, at jeg ved, hvad I taler om.

> Du er bare blevet for gammel...

Så har jeg altid været for gammel

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-08 06:15

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Du er bare blevet for gammel...

Jeronimus - eller Corfitz? - .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 20:26

> Hvorfor naturligvis?
>
> Og hvor kan du bruge WiFi? (Bortset fra hjemme hos dig selv, og det er
> jo håbløst uinteressant og ligegyldigt.

De steder man typisk opholder sig, når man ikke er hjemme. Som til møder
i en af kommunens kulturcentre, når man er i skole, incl universitetet,
eller når man er på jobbet.

Mon ikke også efterhånden også på de fleste biblioteker?

I hvert fald på hoteller, en række restauranter, og så småt også i
togene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 04:52

> [...]
>
> Mon ikke også efterhånden også på de fleste biblioteker?
>
> I hvert fald på hoteller, en række restauranter, og så småt også i

OK - det er så dét, der er min pointe. Man kan altså ikke bare koble sig
på internettet, når man har lyst og uanset, hvor man befinder sig.

Man skal /opsøge/ et sted med Telias dækning.

Så må jeg jo bare tage stilling til, om jeg vil give fem tusinde for en
telefon.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-08 06:15

> Man skal /opsøge/ et sted med Telias dækning.

Telia dækker hele landet, med 3G eller i det mindste EDGE.

Med WiFi behøver det slet ikke at være Telia, så længe du kan få adgang
så kan du bruge den. På mange hoteller og restauranter skal du bare
først hente en snip med userid / passwd, så er du på de næste 24 timer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:11

> EDGE er lidt hurtigere end GPRS, men meget langsommere end WiFI ...
>
> /thomas

Tak for info - altså totalt ubrugeligt, hæ, hæ

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 19:19

> Tak for info - altså totalt ubrugeligt, hæ, hæ

til f.eks. at chekke mail eller synce kalendere er det nok rigelig
hurtigt ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:25

> til f.eks. at chekke mail eller synce kalendere er det nok rigelig
> hurtigt ..
>
> /thomas

Jo, jo, men i min verden ligegyldigt

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-07-08 20:35

Morten Lind wrote:
> Jo, jo, men i min verden ligegyldigt

Dit største ønske for AppStore er at finde en god BitTorrent klient? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 20:38

> Dit største ønske for AppStore er at finde en god BitTorrent klient? ;)

så er de 300MB da hurtigt væk .....

;)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 04:58

> Dit største ønske for AppStore er at finde en god BitTorrent klient? ;)

Hæ, næeh, men jeg er er jo ikke handelsrejsende eller langturschauffør,
så det gør jeg hjemme

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 05:27

> Så vidt jeg har forstået teksten, er Telias 3G-net ikke særlig udbygget,
> men man bruger måske også de andre udbyderes net?

Det er enkelt nok; er der lokalt ikke 3G-forbindelse så falder man bare
tilbage til EDGE, som Telia har fuldt udbygget. I øvrigt skulle
batteriet holder dobbelt så lang tid hvis man slår 3G fra, hvilket kunne
være en fordel for dem af os, der fortrinsvist vil bruge den som PDA med
integreret MobileMe [læs: ingen synkroniseringsproblemer til Mac'er] -
med indbygget mobiltelefon, for at slippe for at slæbe rundt med alt for
mange /gadgets/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:10

> [...]

> integreret MobileMe [læs: ingen synkroniseringsproblemer til Mac'er] -
> med indbygget mobiltelefon, for at slippe for at slæbe rundt med alt for

OK, tak.

Så er modellen håbløst uinteressant for mit vedkommende. Og dét synes
jeg er lidt ærgerligt.

Jeg ville gerne have den som telefon og PDA, men jeg vil under ingen
omstændigheder bindes op på sindssyge, telfonitiske 300 minutter om
måneden til kr. 500,- !!!!!!!!! - De må da have spist søm og glemt at
spytte hovederne ud!

Jeg kan højest overstige mine gratis femten minutter/måneden tre gange
årligt.

Hvem f...... taler fem timer i mobiltelefon om måneden????????? Det
skulle jeg da have løn for at gøre.

Men alle kan naturligvis ikke være tilfredse, så jeg må blot finde mig
en anden telefon.

WiFi kender jeg jo fra min Touch, og det kan man ikke bruge til en døjt,
da de fleste net er låst.

EDGE & 3G er ligemeget, da jeg bare gerne vil have en telefon med
PDAfunktioner. Jeg kan alligevel ikke se hjemmesiderne på skærmen uden
at forstørre, og så er det sjove jo væk.

Men det leverer Telia altså ikke, så goodbye iPhone.....vælger nok en
Ericsson istedet.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 19:19

> [...]
> årligt.
>
> Hvem f...... taler fem timer i mobiltelefon om måneden????????? Det

jeg gør ... men det er arberjds relateret det meste natirligvis ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 19:27

> jeg gør ... men det er arberjds relateret det meste natirligvis ..
>

> /thomas

Hæ, så får du jo også løn for at pludre

Jeg får kun løn for at producere

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 20:26

> [...]
> omstændigheder bindes op på sindssyge, telfonitiske 300 minutter om
> måneden til kr. 500,- !!!!!!!!! - De må da have spist søm og glemt at

300 MB om måneden, ikke minutter.

599 kroner om måneden, men kun i seks måneder. Så kan du stikke et
hvilket som helst sim-kort i ...

> WiFi kender jeg jo fra min Touch, og det kan man ikke bruge til en døjt,
> da de fleste net er låst.

Ja, private net. Er det offentligt skal du typisk hente dig en slip med
userid/psswd - sværere er det nu heller ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 05:06

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> 300 MB om måneden, ikke minutter.

/Og/ 300 minutters taletid.

> 599 kroner om måneden, men kun i seks måneder. Så kan du stikke et
> hvilket som helst sim-kort i ...

Ja, det er jeg klar over - vil du købe en 16GB Touch?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-08 06:15

> /Og/ 300 minutters taletid.

Laaangt over mit behov. 5 timer om måneden? Jeg bruger måske 5 minutter
om måneden fra mobiltelefonen ... som fortrinsvist fungerer som PDA.

> Ja, det er jeg klar over - vil du købe en 16GB Touch?

Den kan du jo ikke stikke et sim-kort i. En Touch er en telefonløs
iPhone.

Pointen her er at når du stikker et sim-kort i en iPhone, kan du bruge
hvilket som helst firma, med hvilket som helst abonnement, som du måtte
ønske. Som leverandør.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 07:12

> Laaangt over mit behov. 5 timer om måneden? Jeg bruger måske 5 minutter
> om måneden fra mobiltelefonen ... som fortrinsvist fungerer som PDA.

Det samme her, og det er jo dét, der er min pointe - Teliamodellens
sammensætning er syg.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-08 07:56

> Det samme her, og det er jo dét, der er min pointe - Teliamodellens
> sammensætning er syg.

Som nævnt andetsteds i tråden, en smartphone koster 4-6.000 kroner,
uanset mærke. Der er så firmaer der 'giver et tilskud' til dem, hvis man
samtidig er bundet i seks måneder til et bestemt abonnement hos dem;
reelt blot en måde at fordele prisen over seks måneder, idet man jo dog
altid har mulighed for rent faktisk at /bruge/ den meget, også med GPS
og lignende, inden for de seks måneder.

Men som sagt er det nok uhyre begrænset hvad brug man har for sin
GPS-telefon, når man går eller cykler rundt i sin egen by, for mig:
København.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-07-08 09:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Men som sagt er det nok uhyre begrænset hvad brug man har for sin
> GPS-telefon, når man går eller cykler rundt i sin egen by, for mig:
> København.

Du kender hele byen incl. forstæder som din bukselomme?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-08 09:53

> Du kender hele byen incl. forstæder som din bukselomme?

Næh, og da jeg skulle til vikingespil i Frederikssund i søndags, tog jeg
en fotokopi af den relevante side af Kraks kort over København, for at
undgå at fare vild.

Som regel kommer man kun steder man i forvejen kender, og de få gange om
året man måtte komme ud over de områder, kan man vel nok økonomisk
overkomme at klare på sin iPhones GPS.

Andre vil nok have mere brug for faciliteten; sådan er det jo.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 17:13

> [...]
>
> Men som sagt er det nok uhyre begrænset hvad brug man har for sin
> GPS-telefon, når man går eller cykler rundt i sin egen by, for mig:

Glæder mig, at vi er enige

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-07-08 08:59

Morten Lind skrev den 05-07-2008 06:06:

> /Og/ 300 minutters taletid.

> Ja, det er jeg klar over - vil du købe en 16GB Touch?

Den er jo bærbar og gammel, og stort set afskrevet. 500 kroner?

Fra : Morten Lind

Dato : 05-07-08 17:17

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Den er jo bærbar og gammel, og stort set afskrevet. 500 kroner?

Elsker din uldne, jy(d)ske humor

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-07-08 17:34

Morten Lind skrev den 05-07-2008 18:16:

> Elsker din uldne, jy(d)ske humor

Glæder mig, så vi har en handel?

Fra : jagge

Dato : 02-07-08 19:55

> [...]
> Der skabes typisk en bunke dubletter på Palm [som kan fjernes med
> unDupe], og to-dos synkroniserr slet ikke med iCals huskelister. Der da

Har du prøvet missing sync. Hos mig virker det hele da inkl icals
huskelister. Adresser og ingen dubletter.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 20:19

> Har du prøvet missing sync. Hos mig virker det hele da inkl icals
> huskelister. Adresser og ingen dubletter.

Jeg bruger allerede Missing Sync. Der er hyppigt dubletter, og iCals
huskelister kan jeg slet ikke finde på Palm.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik

Dato : 02-07-08 02:57

Hvor skal den i grunden købes henne den 11 Juli ?

Skal man i en decideret Telia butik, eller bare en butik som sælger
Telia abonnementer (f.eks. telekæden) ?

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 10:34

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> Hvor skal den i grunden købes henne den 11 Juli ?
>
> Skal man i en decideret Telia butik, eller bare en butik som sælger
> Telia abonnementer (f.eks. telekæden) ?

Hvis man skal være sikker, så skal man i en Telia-butik.

Men du kan da tilmelde dig Telias iPhone nyhedsbrev:

<http://telia.dk/iphone/>

Jeg ved at der er en Telia på Strøget, nærmere bestemt på Amager Torv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-08 10:42

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> Hvor skal den i grunden købes henne den 11 Juli ?
>
> Skal man i en decideret Telia butik, eller bare en butik som sælger
> Telia abonnementer (f.eks. telekæden) ?

Kun Telias egne butikker. Ingen andre telia forhandlere får den i første
omgang ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-07-08 12:32

> Kun Telias egne butikker. Ingen andre telia forhandlere får den i første
> omgang ..

Og der ligger en inde på gågade her i Esbjerg
Desværre har jeg døgnvagt fredag d. 11/7
Måske kan jeg stikke af i frokostpausen
Så vil jeg ikke anbefale jer at blive syge i Esbjerg den dag

Det er spændende, hvor svært det bliver at skaffe en iPhone den dag. Det
hele afhænger jo af, hvor mange der er til salg. Der er jo sket den
dumme udvikling, at hvis der er masser til salg til glæde for os kunder,
så giver det negativ omtale i pressen, for så er produktet nok ikke
særlig attraktivt. Der er derfor en tendens til, at man med vilje sætter
for få til salg, så man kan fortælle i pressen, at de blev revet væk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-08 12:41

> [...]
> særlig attraktivt. Der er derfor en tendens til, at man med vilje sætter
> for få til salg, så man kan fortælle i pressen, at de blev revet væk.

Jeg kan ikke helt gennemskue det. Telias egen konkurrence kunne indikere
at de nok ikke får nok til det de selv tror de kan sælge, men deres
prissætning kan jo nok få mange til at tænke sig om en extra gang inden
de køber .. så måske går det lige op ;)

Jeg var f.eks. klar til at købe day one ... men nu tæller stadig på
knapper ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-07-08 15:46

> [...]
> at de nok ikke får nok til det de selv tror de kan sælge, men deres
> prissætning kan jo nok få mange til at tænke sig om en extra gang inden

Den er jo forholdsvis billig at købe. Det er abonnementet, der er dyrt,
men det kan selvfølgelig også skræmme nogen bort.

> Jeg var f.eks. klar til at købe day one ... men nu tæller stadig på
> knapper ..

Jeg er også blevet lidt i tvivl, nu hvor den pludselig er virkelighed.
Jeg tror nu gerne, jeg vil have en, da min nuværende telefon ikke er
helt stabil. Det behøver nu ikke præcis være på den første dag. Det vil
da ikke gøre mig noget først at købe f.eks. ugen efter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-07-08 17:21

> Den er jo forholdsvis billig at købe. Det er abonnementet, der er dyrt,
> men det kan selvfølgelig også skræmme nogen bort.

tror folk er begyndt at se mere på "total cost" istedet for bare at se
på pris skiltet ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 20:24

> tror folk er begyndt at se mere på "total cost" istedet for bare at se
> på pris skiltet ...

Du tænker på dengang en mobiltelefon solgtes til 1 krone?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-07-08 09:25

> Køb den hos Telia fra 11. juli. 1399 for den lille, 1999 for den store.
>
> Så koster den 599 i abonnement i det første halve år - og så kan du få
> den låst op, og kan bruge det hvor som helst du ønsker det.

6 x 600 + telefonens pris............

Du kan købe den i Schweiz for 2900,- cash.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-07-08 09:32

Jesper Haaber Gylling skrev den 04-07-2008 10:25:

> 6 x 600 + telefonens pris............
>
> Du kan købe den i Schweiz for 2900,- cash.

Interessant. Har du et link?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-08 09:17

http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=95838

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-07-08 09:29

Jesper Haaber Gylling wrote:

> http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=95838

Men den er simlåst.

Her er en oversigt over, hvilke lande man kan købe den i og til hvilke
priser:

http://iphoneguide.dk/nyheder/hvor-kan-man-k%C3%B8be-iphone-3g-uden-abonnement/

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 06-07-08 13:22

> [...]
>
> Men den er simlåst.
>
> Her er en oversigt over, hvilke lande man kan købe den i og til hvilke

Den dér SIMlås - er det ikke den, de ordner på Vester- og Nørrebro for
kr.: 99,- ? (Og et enkelt sted i Hvidovre).

M.

-- [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-07-08 13:38

Morten Lind wrote:

> Den dér SIMlås - er det ikke den, de ordner på Vester- og Nørrebro for
> kr.: 99,- ? (Og et enkelt sted i Hvidovre).

Jeg har ikke rigtig sat mig ind i det, men man skal vist nok jailbreake
den for at ku' bruge et andet simkort. Så risikeret man at få en iBrick
og garantien ryger...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-07-08 12:28

Jesper Haaber Gylling skrev den 06-07-2008 10:17:

> http://mediamac.comon.dk/index.php/forum/show/tid=95838

Dvs http://iphone3g.swisscom.ch/?page=1〈=en

og det modsvarer 2860 kroner. Det er så uden abbonnement, men den er så
sikkert låst til en schweizisk udbyder...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-08 21:51

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Dvs http://iphone3g.swisscom.ch/?page=1〈=en
>
> og det modsvarer 2860 kroner. Det er så uden abbonnement, men den er så
> sikkert låst til en schweizisk udbyder...

Ja, men da du alligevel skal hacke den for at få glæde af alt det
smarte, så ligger der nok en unlock - skal vi sige 2 dage efter den er
lanceret.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-07-08 15:02

> 6 x 600 + telefonens pris............
>
> Du kan købe den i Schweiz for 2900,- cash.

Og når du får den til Danmark, så bruger du telefon for måske kr. 300,-
om måneden. På den måde vil det første halve år koste dig kr. 2.900,- +
6 gange 300, og vi ender på kr. 4.700,-. Det er da ikke den store
forskel.
Men OK, det hele afhænger jo af, hvilket abonnement, man vil
knytte til telefonen. Hvis man ikke taler meget, kan man jo vælge et
meget billigt abonnement og så kun hente data ned, når man er på wi-fi.
Taler man vildt meget eller henter store mængder data, risikerer man jo
også, at abonnementet hos Telia kommer til at koste mere end kr. 600,-
om måneden, men så vil andre abonnementer også være dyre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 01-07-08 21:04

> Nu vil AT&T i USA sælge iPhone uden kontrakt. De to modeller vil koste
> hhv. $599 og $699. Telefonen vil dog stadig være låst til AT&T's

Det understreger bare hvor latterlig Jobs keynote er, hvor han gør et
stort nummer ud at af nu har de sænket prisen på iphones til 199 dollar.

Det er da at fornærme folks intelligens.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 01-07-08 21:12

On Tue, 1 Jul 2008 22:03:45 +0200, <jagge> wrote:
> Det er da at fornærme folks intelligens.

neida, bare å utnytte folks intelligens (eller kanskje mer nøyaktig,
folks psykologi).
;)

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : jagge

Dato : 01-07-08 21:16

Det er da at fornærme folks intelligens.

> neida, bare å utnytte folks intelligens (eller kanskje mer nøyaktig,
> folks psykologi).

Mere nøjagtige, mangel på selvstændig tænkning. Masserne laber Jobs
visdomsord i sig er er vildt benovet over at man får mere for mindre,
han må grine hele vejen til banken :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bruno

Dato : 01-07-08 21:20

jagge wrote:
> Det er da at fornærme folks intelligens.
>
> Mere nøjagtige, mangel på selvstændig tænkning. Masserne laber Jobs
> visdomsord i sig er er vildt benovet over at man får mere for mindre,
> han må grine hele vejen til banken :0)

Hold da op - der kan da umuligt være nogen som har forventet de 199
grønne var en pris i ren handel. Det er helt normalt telefonpriser
omtales på den måde, tænk bare på de mange 1.- telefoner der er blevet
solgt i DK.

Mvh
Bruno

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-07-08 21:45

Bruno <x@c.d> wrote:

> [...]
> grønne var en pris i ren handel. Det er helt normalt telefonpriser
> omtales på den måde, tænk bare på de mange 1.- telefoner der er blevet

Jeg tror også, det er sådan, de fleste vil have det. Se bare på alle de
konto-, afbetalings- og leasing-ordninger, der findes. Folk er vilde med
ikke at skulle lægge så mange penge på bordet nu og her. At det så i
mange tilfælde ender med at blive dyrere, hvis man regner det ud, tænker
folk ikke på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 01-07-08 22:27

Bruno <x@c.d> wrote:

> [...]
> grønne var en pris i ren handel. Det er helt normalt telefonpriser
> omtales på den måde, tænk bare på de mange 1.- telefoner der er blevet

Der hvor det bliver hysterisk er når han fremhæver at de har gjort den
billigere og gør et stort nummer ud af det.

Det er jo ganske simpelt usandt.

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 06:20

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Der hvor det bliver hysterisk er når han fremhæver at de har gjort den
> billigere og gør et stort nummer ud af det.

Den samlede pris på 4-5.000 kroner er nu bare den 'normale' pris for en
smartphone.

På Nokias hjemmeside finder jeg umiddelbart en N95 på 8 GB, pris
inklusive abonnement i seks måneder 6.086 ... Jeg tror faktisk at en
sådan er dårligere end en iPhone 3G på 16 GB, selv om prisen i begge
tilfælde er den samme [1999] mens abonnementet de første seks måneder er
dyrere:

<http://www.nokia.dk/A4767833>

Men i øvrigt er det vel N96 man burde sammenligne med

<http://www.nokia.dk/link?cid=PLAIN_TEXT_859493>

- som dog endnu ikke er kommet på markedet [kommer her i juli kvartal].

For os Mac-brugere er det vel så afgørende, hvordan den synkroniserer
med Mac, og her ikke mindst me.com.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 02-07-08 19:53

> Den samlede pris på 4-5.000 kroner er nu bare den 'normale' pris for en
> smartphone.

Jamen det er jo slet slet ikke det der er pointen. Pointen er at han
stolt prominerer at den nye iphone koster 199 dollar hvor den gamle
kostede 299, det er det der er fuldstændigt grotesk.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 20:19

> [...]

> stolt prominerer at den nye iphone koster 199 dollar hvor den gamle
> kostede 299, det er det der er fuldstændigt grotesk.

Steve Jobs er /også/ en uhyre dygtig forretningsmand.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 02-07-08 20:30

> Steve Jobs er /også/ en uhyre dygtig forretningsmand.

Det har du da ret i, men det her eksempel er pinligt. Måske endnu mere
pinligt at ingen af diciplene har reageret på det.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-08 21:13

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Det har du da ret i, men det her eksempel er pinligt. Måske endnu mere
> pinligt at ingen af diciplene har reageret på det.

Noget sådant gør diSciple aldrig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 03-07-08 10:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Noget sådant gør diSciple aldrig ...

har altid syntes det er uendelig plat at påpege stavefejl i nyhedsgruppe
debatter.

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 10:49

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> har altid syntes det er uendelig plat at påpege stavefejl i nyhedsgruppe
> debatter.

Enkelte er bare så almindelig og så irriterende.

Som 'rascisme' og 'facisme' ... af hhv italiensk 'razza' og latin
'fasces'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-07-08 01:13

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> og 'facisme' ...

M.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 04-07-08 11:35

> Enkelte er bare så almindelig og så irriterende.
>
> Som 'rascisme' og 'facisme' ... af hhv italiensk 'razza' og latin
> 'fasces'.

og proffesionel...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-08 11:45

jagge skrev den 03-07-2008 11:31:

> har altid syntes det er uendelig plat at påpege stavefejl i nyhedsgruppe
> debatter.

Du værdsætter ikke Pers venlige vejledning? Du bliver jo ikke hånet for
det.

Fra : jagge

Dato : 03-07-08 12:43

> Du værdsætter ikke Pers venlige vejledning? Du bliver jo ikke hånet for
> det.

Fuldstændig korrekt jeg værdsætter den ikke.

Det er ikke en sprogskole men en nyhedsgruppe. Slåfejlen er fuldstændigt
irrelevant for indholdet og jeg anser det for temmelig plat at påpege
sådanne.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-07-08 17:23

jagge skrev den 03-07-2008 13:42:

> [...]
>
> Det er ikke en sprogskole men en nyhedsgruppe. Slåfejlen er fuldstændigt
> irrelevant for indholdet og jeg anser det for temmelig plat at påpege

Sådan er det nu engang her i gruppen - brede rammer og afslappede former.

Prøv at være lidt mindre sur og mere hyggelig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-07-08 21:15

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Det har du da ret i, men det her eksempel er pinligt. Måske endnu mere
> pinligt at ingen af diciplene har reageret på det.

Det passer ikke. Der har været masser af reaktioner på det.

<http://db.tidbits.com/article/9653>

Noget andet er, at jeg stadig vil mene, at mange mennesker ser mest på
startomkostningnerne. Det er derfor, der er så mange tilbud med billige
telefoner og dyrt abonnement. Det er derfor, folk elsker kreditkort,
afbetaling og leasing. Selv jeg, der normalt godt kan regne, synes da,
det er lidt lettere at købe to iPhone med den nuværende pris, end hvis
jeg skulle lægge kr. 6.000,- for hver.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 02-07-08 21:36

On Wed, 2 Jul 2008 20:52:56 +0200, <jagge> wrote:
> Jamen det er jo slet slet ikke det der er pointen. Pointen er at han
> stolt prominerer at den nye iphone koster 199 dollar hvor den gamle
> kostede 299, det er det der er fuldstændigt grotesk.

den startet på 599 og kostet etter noen måneder 399.

Fra : jagge

Dato : 03-07-08 10:33

kostede 299, det er det der er fuldstændigt grotesk.

> den startet på 599 og kostet etter noen måneder 399.

Noget tyder på at du stadig ikke har set Keynote med den Iphone. Prøv at
se den så forstår du hvad jeg snakker om.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 03-07-08 11:38

jeg har sett den, jeg bare korrigerte deg på følgende du skrev:

> Jamen det er jo slet slet ikke det der er pointen. Pointen er at han
> stolt prominerer at den nye iphone koster 199 dollar hvor den gamle
> kostede 299, det er det der er fuldstændigt grotesk.

den gamle har ikke kostet 299, den har kostet 599 og 399 for en 8Gb
variant.

om jeg forstår endringene i usa korrekt: telefonen er 200 dollar
billigere, mens dataplanen er 10 dollar dyrere pr. måned (samt at det
visstnok er noen endringer i smsplanene) slik at det over 2 år minimum
blir 40 dollar dyrere for en iPhone 3G mot en iPhone original (begge er
8Gb).

ja, jeg ser jo at det er grotesk.

Fra : jagge

Dato : 03-07-08 21:45

> den gamle har ikke kostet 299, den har kostet 599 og 399 for en 8Gb
> variant.

De informationer jeg har er at faldet er fra 399 til 199 for en 8 GB
model

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-07-08 10:45

> [...]

> stolt prominerer at den nye iphone koster 199 dollar hvor den gamle
> kostede 299, det er det der er fuldstændigt grotesk.

nej, det er bare god markedsføring ... det handler om at holde "point of
entry" lav ... At stort set alle teleselskaber, også At&T så beslutter
at flå deres kunder er en anden sag ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 03-07-08 12:43

> nej, det er bare god markedsføring ... det handler om at holde "point of
> entry" lav ... At stort set alle teleselskaber, også At&T så beslutter
> at flå deres kunder er en anden sag ..

Nej det er så samme sag. Det er et fælles projekt fra Apple og At&T og
selvfølgelig også fælles strategi.

Venlig hilsen

jakob

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 03-07-08 14:59

On 2008-07-01 23:27:17 +0200, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> Der hvor det bliver hysterisk er når han fremhæver at de har gjort den
> billigere og gør et stort nummer ud af det.
>
> Det er jo ganske simpelt usandt.
>
> Jakob

Jaaa sådan kan du se det, men hvis de f.eks. satte prisen ned på iMac
men Nesa så satte prisen op på strømmen den skal bruge.. Så total
prisen på et års forbrug af din nye iMac bliver 500 kr dyre!!! Det er
de samme mekanismer, ren markedsføring, og to forskellige kasser. Husk
de lever af at sælge produktet, det er jo ikke en velgørende
organisation.

hilsen Henrik

Fra : Bruno

Dato : 03-07-08 18:30

jagge wrote:

> Der hvor det bliver hysterisk er når han fremhæver at de har gjort den
> billigere og gør et stort nummer ud af det.
>
> Det er jo ganske simpelt usandt.

Hvordan det?

Måske du kan dokumentere, at den første udgave kostede det samme eller
mindre?

Mvh
Bruno

Fra : jagge

Dato : 03-07-08 21:45

Bruno <x@c.d> wrote:

> Hvordan det?
>
> Måske du kan dokumentere, at den første udgave kostede det samme eller
> mindre?

Jeg synes du skal kigge på dette link.

http://db.tidbits.com/article/9653

Det skulle være til at forstå.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : PeterBP

Dato : 02-07-08 22:08

> [...]
> stort nummer ud at af nu har de sænket prisen på iphones til 199 dollar.
>
> Det er da at fornærme folks intelligens.

Ja... der er ikke engang skrevet noget med småt.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog/
"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes