Settings til Onyx
Fra : jagge

Dato : 29-06-08 16:35

Da min macbook virker noget langsom har jeg hentet Onyx for at rydde
lidt op. Kender dog ikke programmet og vil derfor gerne høre lidt om
jeres erfaringer. Er det generelt sikkert, nogle af de der
oprydningsprogrammer har det jo med at lave rav i den ?

Hvilke settings bruger i når i kører oprydning. Er det sikkert blot at
lade den stå i default. Jeg går ud fra at det blot er overflødige filer,
cache og så videre der bliver udraderet ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-08 17:27

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> lade den stå i default. Jeg går ud fra at det blot er overflødige filer,
> cache og så videre der bliver udraderet ?

Inden man går igang med sådan noget som Onyx ville jeg nok første finde
ud af om der f.eks. er en process som bruger hhv. meget cpu eller ram
.... check med Aktivitetsovervågning.

Onyx og den fættre gør sjældent noget godt m.m. man ved hvad man laver

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-06-08 17:32

> [...]

> lade den stå i default. Jeg går ud fra at det blot er overflødige filer,
> cache og så videre der bliver udraderet ?

Du skal i hvert fald sørge for at bruge den rigtige version. Jeg mener
ikke, der er de store problemer med Onyx. Der var noget engang, hvor
mange fik slettet lidt rigeligt, fordi programmet ikke advarede om det.
Så måtte de lave en del indstillinger igen. Jeg mener, det er, når man
genopbygger LaunchServices, så det kan du jo lade være med. Hvis du bare
kører vedligeholdesesinstrukser, kontrollerer disktilladelser og tømmer
caches, sker der ingenting.
Samme firma laver i øvrigt et mere basalt program, der hedder
maintenance. Det kan du jo prøve. Det kan nok ikke lave så mange
ulykker, når det kun kan de basale funktioner.

<http://www.titanium.free.fr/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 30-06-08 00:12

> Samme firma laver i øvrigt et mere basalt program, der hedder
> maintenance. Det kan du jo prøve. Det kan nok ikke lave så mange
> ulykker, når det kun kan de basale funktioner.

Ok tak for tippet, det vil jeg lige kigge på.

Venlig hilsen

Jakob