Grafiske app på en mac som kører windows
Fra : Bo Hellum

Dato : 26-06-08 07:04

Hej alle

Min nabo har en grafisk virksomhed og har kørt applikationerne på pc'ere
indtil nu, men nu kniber det med performance. Han vil så investere i en mac
(som jeg har sagt til ham hele tiden ) men hvordan vil den performe hvis
han nu køber en super mac men starter den op i windows mode? Vil den stadig
performe grafisk som en mac eller? Jeg ved godt at det er processoren som
danner ydelsen, men har styrestystemet også en finger med i spillet?

Bo

Fra : Franz Berliner

Dato : 26-06-08 07:50

Bo Hellum <sofus@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> performe grafisk som en mac eller? Jeg ved godt at det er processoren som
> danner ydelsen, men har styrestystemet også en finger med i spillet?

Jeg tror han bliver skuffet, hvis han regner med at få mere ydelse i
Adobe pakken fordi han skifter til Mac. Han får selvfølgelig mere ydelse
hvis han køber en hurtigere computer uanset om det er en Mac eller en
PC, men at det er en Mac giver i sig selv ikke nogen fordel rent
ydelsesmæssigt.

Der er to måder at køre Windows på Mac. Den første er via et
virtualiseringsprogram. Det er ikke anbefalelsesværdigt hvis han skal
køre tunge grafiske sager. Den anden er ved at installere Windows via
Bootcamp. Her vil windows opføre sig som på en hver "anden pc".

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Bo Hellum

Dato : 26-06-08 07:58

"Franz Berliner" <stuff@NOSPAMkampp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre tunge grafiske sager. Den anden er ved at installere Windows via
> Bootcamp. Her vil windows opføre sig som på en hver "anden pc".

Ok, jeg takker. Det er tunge grafiske opgaver han arbejder med. Filer på
2-400 mb suger kraften ud af hans pc

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-06-08 11:11

Bo Hellum skrev den 26-06-2008 08:57:

> Ok, jeg takker. Det er tunge grafiske opgaver han arbejder med. Filer på
> 2-400 mb suger kraften ud af hans pc

Inden han køber nyt så spørg lige om han har fyldt sin nuværende maskine
op med RAM og hvor meget der så er, samt om han har en spritny
arbejdsdisk. Vi så fx at ERS havde en disk der kunne håndtere 75 Mb/s.
Hvis hans nuværende er et par år gammel, kan man GODT mærke forskel.

Fra : Bo Hellum

Dato : 26-06-08 12:24

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Jeps jeg har netop sagt til ham at hans flaskehals er disk hastighed og ram.

Takker

Bo

Fra : Morten Lind

Dato : 26-06-08 16:39

> [...]

> performe grafisk som en mac eller? Jeg ved godt at det er processoren som
> danner ydelsen, men har styrestystemet også en finger med i spillet?

Købe en Mac for at afvikle tunge, grafiske applikationer og dertil
hørende tunge grafiske filer i Windowsmode?

Hvorfor ikke købe en Windows-pc?

Eller afvikle Mac-applikationer på en Mac i Macintosh-mode?

Hvad sker der for Jer? Nå, undskyld - men det er altså dødens pølse at
lave grafisk arbejde i et virtuelt miljø.

Hvis din nabo køber en kæmpeMac, skal han/hun naturligvis afvikle sine
grafiske programmer på Macplatformen, alt andet er - undskyld -
tåbeligt. Efter min ringe overbevisning og erfaring.

Held & lykke

M.

Fra : Bo Hellum

Dato : 27-06-08 08:24

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> M.
> --
> [dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

Jamen jeg kan da ikke være mere enig. Problemet er at han har software for
50.000+ til windows. Spørgsmålet var så bare om en mac der kører windows vil
performe som en mac.

Bo

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-08 08:47

> [...]

> 50.000+ til windows. Spørgsmålet var så bare om en mac der kører windows vil

nej, den vil performe som en pc ;)

/thomas

Fra : lugkjyf

Dato : 27-06-08 15:49

Bo Hellum <sofus@post1.tele.dk> wrote:
>Spørgsmålet var så bare om en mac der kører windows vil
>performe som en mac.

Spørgsmålet er, undskyld mig, lidt et vrøvlespørgsmål. Mac'er
*er* idag pc'er. Grundlæggende er der ingen dybere teknisk
forskel eller fordel.

Ser du på byggekvalitet og pris kan der selvfølgelig
diskuteres for og imod, men det gælder jo for pc'er
i al almindelighed.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-06-08 16:06

lugkjyf <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> forskel eller fordel.
>
> Ser du på byggekvalitet og pris kan der selvfølgelig
> diskuteres for og imod, men det gælder jo for pc'er

Og som rosinen i pølseenden kan man jo hævde, at en Mac /altid/ har
været og stadig er en pc, nemlig en personal computer, men så kommer vi
vist OT

M.