Hjælp søges til Mac Mini med forsvundet CD
Fra : Christian Lynbech

Dato : 25-06-08 21:51

Jeg har en Mac mini G4 som giver mig stigende mængder af grå hår i
hovedet.

Dens seneste påfund er at CD-drevet tilsyneladende er gået sin vej.
Hermed mener jeg at når jeg stopper en skive i, så kører drevet lidt
hvorefter disken kommer ud igen. Jeg har har prøvet både med en spritny
Leopard installations DVD, en film DVD samt en musik CD.

Starter jeg disk-værktøj så kan jeg kun se harddisken, kigger jeg
derimod i Systemprofil, så kan jeg se både harddisk og CD drev.

Jeg har prøvet en PMU reset og jeg har åbnet kassen for at checke stik,
uden at noget af det har hjulpet. Findes nogle boot prompt kommandoer
der kan undersøge devices?

Hvornår CD-drevet har virket sidst ved jeg desværre ikke da jeg ikke
rigtig har brugt maskinen i længere tid.

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-06-08 21:59

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> [...]
> der kan undersøge devices?
>
> Hvornår CD-drevet har virket sidst ved jeg desværre ikke da jeg ikke
> rigtig har brugt maskinen i længere tid.

Tja, de holder åbenbart ikke så godt ..har en intel mini som gør det
samme ...dvs. det er kun dvd'er den ikke vil læse .. cd'er vil den som
regel godt ... min teori er at den er støvet til ...

/thomas