Er en Airport Extreme en "normal"router
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-06-08 20:36

Hej...

Jeg har lånt vores Airport Extreme i firmaet, for lige at teste hvordan
den kører herhjemme.

Jeg har Perspektiv Bredbånd med et Billion modem som opkoblibg, hvor der
pt. sidder en Linksys WRT54G trådløs router bagved, til mit trådløse
netværk.

På denne har jeg en NAS, som jeg gerne vil kunne tilgå "udefra", men jeg
synes ikke lige jeg kan spotte om det er muligt at lave portforwarding
på Airporten.

Nogle der kan dele ud af egne erfaringer ?

Mvh

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-06-08 20:37

Kim Jørgensen skrev:

Glemte lige...

Er den ligeså sikker som en router, eller er den mest et accesspoint ?

Til dem der spørger om hvordan det fungerer, så har jeg faktisk ikke
kunne få den på mit modem, men det tilskriver jeg en "fejl 40"

// Kim

Fra : Jon

Dato : 24-06-08 22:38

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Kim Jørgensen skrev:
>

> Glemte lige...
>
> Er den ligeså sikker som en router, eller er den mest et accesspoint ?

Det kommer helt an på hvorledes den er satt opp. Som TRA sier: Se deg
rundt i oppsettprogrammet, og se evt. på http://www.apple.com/dk/wifi/.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-06-08 10:31

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Kim Jørgensen skrev:
>

> Glemte lige...
>
> Er den ligeså sikker som en router, eller er den mest et accesspoint ?

Du blander begreberne sammen. En router kan godt være trådløs og så
hedder den et acces point eller en base eller wifi eller trådløst
internet.

> Til dem der spørger om hvordan det fungerer, så har jeg faktisk ikke
> kunne få den på mit modem, men det tilskriver jeg en "fejl 40"

Dit modem er jo låst til MAC adressen på din Linksys, så derfor går det
typisk 75 minutter til et release.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-06-08 20:44

Kim Jørgensen skrev den 24-06-2008 21:35:

> På denne har jeg en NAS, som jeg gerne vil kunne tilgå "udefra", men jeg
> synes ikke lige jeg kan spotte om det er muligt at lave portforwarding
> på Airporten.

Du kan angive at et bestemt IP-nummer er i DMZ'en, dvs kan tilgåes udefra.

Snus lidt rundt i konfigurationsprogrammet. Det fremgår ret tydeligt
hvad man kan.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-06-08 10:31

> [...]

> Jeg har Perspektiv Bredbånd med et Billion modem som opkoblibg, hvor der
> pt. sidder en Linksys WRT54G trådløs router bagved, til mit trådløse

Du skal fjerne Linksys',en og konfigurere din Apple base i stedet.

> På denne har jeg en NAS, som jeg gerne vil kunne tilgå "udefra", men jeg
> synes ikke lige jeg kan spotte om det er muligt at lave portforwarding
> på Airporten.

I AirPort basens medfølgende program kan du instille alt det du ønsker.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 26-06-08 22:12

Jesper Haaber Gylling skrev:

> I AirPort basens medfølgende program kan du instille alt det du ønsker.

Takker for alle inputs...

jeg har mig vist et weekend projekt

// Kim