Sonofons Mobile bredbånd
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-06-08 08:06

Ifølge <http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/internet/mobilt_bredbaand/>
så er det "ren plug & play" og "Slut USB-modemet til din PC eller MAC",
men det eneste jeg får ud af at proppe sådan et modem i en Mac (PPC) med
OS 10.4.8 er et cd-ikon på skrivebordet indeholdende ene Windows-filer.

Ved nogen herinde, om det i det hele taget kan køre på en Mac eller om
det er ren salgsgas?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-08 08:30

> [...]
> OS 10.4.8 er et cd-ikon på skrivebordet indeholdende ene Windows-filer.
>
> Ved nogen herinde, om det i det hele taget kan køre på en Mac eller om

du skal nok have fat i mac driverne ... og du har naturligivs snakket
med sonofons support .. hvad siger de ?

/thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-06-08 09:06

Thomas von Hassel skrev:

> du skal nok have fat i mac driverne ... og du har naturligivs
> snakket med sonofons support .. hvad siger de ?

De havde så uhyre travlt, så de henviste mig til forhandleren, men
efter lidt brok fra min side, sendte de dette link:
<http://www.option.com/support/globetrotter_zl/zl_downloads.shtml>,
hvor jeg har hentet og installeret 'GT Mac Connect
driver/application software for Mac OS X 10.4.11 and 10.5.X',
men jeg får bare 'No card found', når jeg starter 'Globetrotter
Connect'-applikationen.

Nu sidder jeg så og spekulerer på, om SIM-kortet mon skal aktiveres
i en almindelig mobiltelefon først, inden det sættes i USB-modemet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-08 09:17

> [...]
> driver/application software for Mac OS X 10.4.11 and 10.5.X',
> men jeg får bare 'No card found', når jeg starter 'Globetrotter

Du skrev du kørte 10.4.8 ... har du overevjet at få den op på 10.4.11
som de skriver den kræver ?

> Nu sidder jeg så og spekulerer på, om SIM-kortet mon skal aktiveres
> i en almindelig mobiltelefon først, inden det sættes i USB-modemet.

det plejer det ikke at skulle ..

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-06-08 10:27

Thomas von Hassel skrev:

> Du skrev du kørte 10.4.8 ... har du overevjet at få den op på
> 10.4.11 som de skriver den kræver ?

Det er prøvet, men det gør ingen forskel. Stadig 'No card found'.

> det plejer det ikke at skulle ..

Forhandleren mener, at Sonofon måske ikke har åbnet for kortet
endnu, så jeg venter på info om dette. Det blev købt i går.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-06-08 12:31

Thomas G. Madsen skrev:

> Forhandleren mener, at Sonofon måske ikke har åbnet for kortet
> endnu, så jeg venter på info om dette.

Det var åbenbart årsagen, for nu virker det.

--
Hilsen
Madsen