wma-filer i iTunes
Fra : Claus Vitting

Dato : 14-06-08 19:09

Hej NG,

jeg har netop fået mig en mac, men kan ikke få afspillet downloaded
musik i wma-format.

Hvordan gøres dette.

Egenskaberne siger at dokumentet .wma er et tekstdokument, og vises om
vollapyk-tekst...

Hmm, måske noget hjælp at hente her...?

På forhånd tak.

Mvh.

Claus

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-08 19:38

Claus Vitting <claus@vonschneider.dk> wrote:

> [...]
> musik i wma-format.
>
> Hvordan gøres dette.
>
> Egenskaberne siger at dokumentet .wma er et tekstdokument, og vises om

noget du har købt ?

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-08 20:56

On 2008-06-14 20:09:06 +0200, Claus Vitting <claus@vonschneider.dk> said:

> [...]
> musik i wma-format.
>
> Hvordan gøres dette.
>
> Egenskaberne siger at dokumentet .wma er et tekstdokument, og vises om

Du skal bruge Quicktime codec'et flip4mac. Du kan ikke afspille wma/vmv
materiela med DRM på andre platforme end Windows.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 15-06-08 19:30

> Du skal bruge Quicktime codec'et flip4mac. Du kan ikke afspille wma/vmv
> materiela med DRM på andre platforme end Windows.

Og det frie codec kan være lidt svært at finde, så her er henvisningen:

<http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx>

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-06-08 17:32

On 2008-06-15 20:30:07 +0200, slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk
(Thorkil Olesen) said:

> Og det frie codec kan være lidt svært at finde, så her er henvisningen:
>
> <http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx>

http://flip4mac.com - det er ik' så svært. Jeg er ret sikker på at din
google søgnig også vil pege dig derhen i 1. hug.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 19-06-08 22:17

> http://flip4mac.com - det er ik' så svært. Jeg er ret sikker på at din
> google søgnig også vil pege dig derhen i 1. hug.

Ja, hvis man vil have (en prøveversion af) deres kommercielle software.
Ellers skal man have den fra Microsoft.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-06-08 22:21

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Ja, hvis man vil have (en prøveversion af) deres kommercielle software.
> Ellers skal man have den fra Microsoft.

player og codec er altid gratis uanset hvor du får den fra ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-06-08 16:43

On 2008-06-19 23:17:05 +0200, slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk
(Thorkil Olesen) said:

> Ja, hvis man vil have (en prøveversion af) deres kommercielle software.
> Ellers skal man have den fra Microsoft.

nej, der er noget du har misforstået.

MS har ikke nogen version de linker blot til flip4mac.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 23-06-08 22:55

> nej, der er noget du har misforstået.

Nu har jeg undersøgt det nærmere, og I har sørme ret...

> MS har ikke nogen version de linker blot til flip4mac.

Omvendt! Downloaden hos flip4mac linker til Microsoft. Hvorfor de gøre
det sådan fatter jeg ikke - måske båndbredden på deres servere...

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-08 23:25

On 2008-06-23 23:55:14 +0200, slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk
(Thorkil Olesen) said:

> Omvendt! Downloaden hos flip4mac linker til Microsoft. Hvorfor de gøre
> det sådan fatter jeg ikke - måske båndbredden på deres servere...

sikkert, det er af nyere dato.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : KentBM

Dato : 24-06-08 17:32

Thorkil Olesen skrev:
> Omvendt! Downloaden hos flip4mac linker til Microsoft. Hvorfor de gøre
> det sådan fatter jeg ikke - måske båndbredden på deres servere...

Måske fordi Microsoft så kan garantere, at det er den korrekte version
og ikke noget snavs?

--

Kent

Fra : Morten Lind

Dato : 24-06-08 16:31

> Og det frie codec kan være lidt svært at finde, så her er henvisningen:
>
> <http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/wmcomponents.mspx>

Njaeh - det er nu ikke så besværligt - Vær så god:
<http://www.flip4mac.com/wmv_download.htm>

M.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 24-06-08 23:25

> Njaeh - det er nu ikke så besværligt - Vær så god:
> <http://www.flip4mac.com/wmv_download.htm>

Jojo, den er nem nok at finde, men den står netop beskrevet som en
"Trial download" af deres kommercielle version. På en lille knap yderst
til høje på siden er der en henvisning til "Get Player FREE - Download
from Microsoft". Det fik mig til at tro, at der var to forskellige
versioner.

Jeg tog fejl, som Thomas og Morten Reippuert også har gjort opmærksom
på.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 15-06-08 12:04

On 2008-06-14 20:09:06 +0200, Claus Vitting <claus@vonschneider.dk> said:

> [...]
> musik i wma-format.
>
> Hvordan gøres dette.
>
> Egenskaberne siger at dokumentet .wma er et tekstdokument, og vises om

Løsningen er desværre..

Brænd det på en CD og rip den så i iTunes.....

Hvis det var let så.....

Hilsen Henrik