Findes "opret forbindelse til fjernskriveb~
Fra : Jacky Hansen

Dato : 12-06-08 11:50

Hej NG...

Som total uerfaren mac bruger, men med opgave at opsætte 3 nye mac hjemme
hos min chef, (som for øvrigt er gået utrolig let) er jeg dog stødt på en
lille forhindring. På windows pc'er kan man koble sig op til en anden
computer ved hjælp af "fjernskrivebord" findes der noget a la det på en mac.

Det er 3 helt nye mac, en iMac, en mackbook pro og en mackbook air, og jeg
formoder at der er seneste version af styresystem på dem, det er X og så
noget mere som jeg ikke lige kan huske her i skrivende stund.

håber at der er nogen som kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Jacky

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-06-08 13:21

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-06-08 13:40

J.K.Arning wrote:
> [...]

Det er et godt link, hvis man vil have adgang til en Windows pc. Jacky
vil have adgang til andre Mac'er ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-06-08 19:06

On 2008-06-12 14:40:19 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Det er et godt link, hvis man vil have adgang til en Windows pc. Jacky
> vil have adgang til andre Mac'er ;)

Åbenbart ikke

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-06-08 19:13

J.K.Arning wrote:

> Åbenbart ikke

He he nej ;)

Jeg kan ikke finde ud af det, men jeg tror faktisk, at det er omvendt.
Fra Windows til OS X...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 13-06-08 08:30

On Thu, 12 Jun 2008 20:12:35 +0200, Peter Farsinsen wrote:
> Jeg kan ikke finde ud af det, men jeg tror faktisk, at det er omvendt.
> Fra Windows til OS X...

Der kan man bare bruge en hvilken som helst VNC klient.

--
Bjørn Connolly
"God, root, what is difference?"

Fra : Jacky Hansen

Dato : 12-06-08 14:44

Hej Alle....

Jeg takker for de hurtige svar.

Det er op imod en windows terminalserver, så jeg prøver det link som der her
henvises til.

Som en fodnote: Som inkarneret pc-bruger, må jeg jo nok konstatere, at min
næste maskine meget vel kunne blive en mac. For det spiller da bare max i
forhold.

Mvh

Jacky

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 12-06-08 13:26

On Thu, 12 Jun 2008 12:50:18 +0200, <Jacky Hansen> wrote:
> [...]
> formoder at der er seneste version af styresystem på dem, det er X og så
> noget mere som jeg ikke lige kan huske her i skrivende stund.

forutsatt at alle kjører leopard, som de bør gjøre når de er såpass nye.

Instant Screen Sharing from the Finder

Start an interactive screen sharing session with other Macs on your
network. Just select the Mac from your sidebar and (if authorized) you
can see and control the Mac as if you were right in front of it. Change
a system preference, publish an iPhoto library, or add a new playlist to
iTunes.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 12-06-08 13:30

> [...]
> computer ved hjælp af "fjernskrivebord" findes der noget a la det på en mac.

Hvis det er mellem OS X maskinerne kan du bruge Screen Sharing.
http://www.macfixit.com/article.php?story=20071102122311545

--
Bjørn Connolly
"God, root, what is difference?"