Det strømmer ind....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-06-08 23:04

...Med nye opdateringer.
http://www.apple.com/support/downloads/

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-08 00:04

> ...Med nye opdateringer.
> http://www.apple.com/support/downloads/

Hold da op, ja. Vi må da få et meget stabilt system efterhånden. De
giver jo alle øget stabilitet
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-06-08 07:40

> Hold da op, ja. Vi må da få et meget stabilt system efterhånden. De
> giver jo alle øget stabilitet

Det er vist mest for at få gjort klar til en stor "search and replace"
operation når .Mac skal omdøbes ;)

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-08 09:07

> Det er vist mest for at få gjort klar til en stor "search and replace"
> operation når .Mac skal omdøbes ;)

Det er nu mere end en omdøbning. Langt mere.

Funktionaliteten øges drastisk, og begynder vel at minde om en Exchange
Server for menigmand. Og så kan den fremover bruges fra en PC, så
Outlook også opdateres når Mac'er og iPhone opdateres.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-06-08 09:42

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> Server for menigmand. Og så kan den fremover bruges fra en PC, så
> Outlook også opdateres når Mac'er og iPhone opdateres.

rolig .. jeg ved godt hvad der lavet om. Men derfor skal alle de steder
hvor der idag i iLife o.l. står ".mac" omdåbes til "Mobileme"

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-08 10:37

> rolig .. jeg ved godt hvad der lavet om. Men derfor skal alle de steder
> hvor der idag i iLife o.l. står ".mac" omdåbes til "Mobileme"

Det er jeg nu ikke sikker på; efter hvad jeg foreløbig har set kan man i
hvert fald fortsætte med sin .mac-adresse, som bliver synonym med den
nye MobileMe-adresse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 10:51

Per Rønne wrote:

> Det er jeg nu ikke sikker på; efter hvad jeg foreløbig har set kan man i
> hvert fald fortsætte med sin .mac-adresse, som bliver synonym med den
> nye MobileMe-adresse.

Ja, men det er jo dine egne data. Henvisninger til .mac i menuer,
dialoger, fejltekst, hjælpefiler osv. skal erstattes med MobileMe. I
forbindelse med frigivelsen af 10.5.3 skrev flere sites på nettet om at
'.mac' flere steder var blevet erstattet med en placeholder, så det nye
navn kan indsættes uden at programmerne skal opdateres (igen)...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-08 11:37

> [...]
> '.mac' flere steder var blevet erstattet med en placeholder, så det nye
> navn kan indsættes uden at programmerne skal opdateres (igen)...

Sålænge brugeren ikke skal ændre en bunke opsætninger, er jeg da
ligeglad.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-08 17:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Sålænge brugeren ikke skal ændre en bunke opsætninger, er jeg da
> ligeglad.

Ja, men det er Apple ikke. Markedsføringmæssigt kan man ikke henvise til
et gammelt navn i sine produkter. De skal selvfølgelig henvise til det
nye og gangbare. At man stadig kan bruge sin gamle adresse er blot en
service overfor folk, så de ikke skal ændre alt muligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 18:29

Henrik Münster wrote:

> [...]
> nye og gangbare. At man stadig kan bruge sin gamle adresse er blot en
> service overfor folk, så de ikke skal ændre alt muligt.

He he. Jeg glæder mig lidt til, at de trækket stikket på brugere af
e-mail på @mac.com. SÅ bliver der larm og ballade ;)

Jeg er opmærksom på, at man fortsat kan bruge domænet, men sådan tror
jeg ikke det bliver ved med at være.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 11-06-08 18:49

> [...]
> e-mail på @mac.com. SÅ bliver der larm og ballade ;)
>
> Jeg er opmærksom på, at man fortsat kan bruge domænet, men sådan tror

Det gør de da ikke, Peter - det er jo blot et spørgsmål om
videresendelse.

Desuden hiver man jo ikke stikket ud på betalende kunder, vel?

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 19:03

Morten Lind wrote:

> Det gør de da ikke, Peter - det er jo blot et spørgsmål om
> videresendelse.

Det /tror/ jeg nu alligevel, at de gør - ikke om en måned, men måske om
et år eller halvandet. Jeg er helt med på at teknikken er simpel.
Faktisk behøver man slet ikke videresendelse, så der er ingen teknisk
begrundelse for at gøre det. Det er selvfølgelig for at styrke brandet
MobileMe, at jeg /tror/ at de vil tvinge folk til at bruge me.com.

I hvilke andre sammenhænge, hvor en virksomhed rebrander et produkt, vil
de gerne associeres med det gamle navn?!

> Desuden hiver man jo ikke stikket ud på betalende kunder, vel?

Nej, man giver dem en grace period inden de bliver flyttet over på me.com.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 11-06-08 19:07

> Nej, man giver dem en grace period inden de bliver flyttet over på me.com.

OK, det var dét, du mente Ja, ja, jeg er da ligeglad, om der står
mac.com eller me.com efter @´et. Jeg tror, jeg misforstod dit indlæg

M.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 19:11

Morten Lind wrote:

> OK, det var dét, du mente Ja, ja, jeg er da ligeglad, om der står
> mac.com eller me.com efter @´et. Jeg tror, jeg misforstod dit indlæg

Hæh. Det var heller ikke så udtømmende, men det var for at undgå
ligefrem at trampe nogen over tærene.

Men altså du kan godt se, at fanboy@mac.com er meget federe end
fanboy@me.com - altså sån' med en fanboys briller :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 11-06-08 19:31

> Hæh. Det var heller ikke så udtømmende, men det var for at undgå
> ligefrem at trampe nogen over tærene.
>
> Men altså du kan godt se, at fanboy@mac.com er meget federe end
> fanboy@me.com - altså sån' med en fanboys briller :)

He, he - jo, det kan jeg godt se, men jeg har jo aldrig brugt den slags
pseudonymer - jeg hedder jo dét, jeg hedder, og det hedder jeg også på
alle de domæner, du kan finde på, og jeg har aldrig spekuleret i at lave
sjov med et alias, der matchede domænet.

Men jo, jeg kan godt se det

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-06-08 10:57

Thomas von Hassel wrote:

> Det er vist mest for at få gjort klar til en stor "search and replace"
> operation når .Mac skal omdøbes ;)

Øh... hvad har QuickTime, iMovie og iDVD med .Mac at gøre?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-06-08 11:24

> Øh... hvad har QuickTime, iMovie og iDVD med .Mac at gøre?

Der er henvisninger til .mac spredt rundt over det hele. I hvertfald er
der i iMovie når du vil dele din film ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 11-06-08 15:44

> Øh... hvad har QuickTime, iMovie og iDVD med .Mac at gøre?
>
> mvh. Erik Richard

Synkronisering

M.