Snow Leopard
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-08 07:38

<http://www.apple.com/macosx/snowleopard/>

Måske er det bare mig, men jeg synes faktisk deres ændrede focus er mere
spændende end deres endeløse liste af nye features da de frigav 10.5 ?

Fuld 64 bit, fuld multicore support, Nem GPU accelerert processing, ZFS
på server ? ... ja tak siger jeg :)

/thomas

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 14:21

Thomas von Hassel wrote:
> [...]
> spændende end deres endeløse liste af nye features da de frigav 10.5 ?
>
> Fuld 64 bit, fuld multicore support, Nem GPU accelerert processing, ZFS

Nah. Jeg synes også det er spændende, men det er mest af alt fordi Apple
kun har fortalt halvdelen af historien. Der er rigtig mange perspektiver
i det og jeg glæder mig til at høre, hvad de i virkeligheden går og
bager på.

Det er selvfølgelig fedt, at der er meget fokus på teknikken og
sikkerheden, men jeg tænker lidt på, om de kan slippe afsted med at
sælge et nyt OS alene på det grundlag. Vil den 'almindelige' bruger
betale 1000,- for et OS der er hurtigere, mindre og mere sikkert, men
ellers er uden nye features? Mit gæt er nej, og jeg tror derfor, at vi
vil se nye features 10.6, selvom det ikke er Appels fokus lige nu.

Anyway, det ville passe mig fint, hvis første punkt på deres dagsorden
er et lave et online repository til printer drivere, så vi kan slippe
for dem.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-06-08 14:29

> [...]
> ellers er uden nye features? Mit gæt er nej, og jeg tror derfor, at vi
> vil se nye features 10.6, selvom det ikke er Appels fokus lige nu.

jeg tror det enten bliver en gratis update, eller en $29 eller $59 eller
lign. opdatering ... men ikke en fuldpris update.

> Anyway, det ville passe mig fint, hvis første punkt på deres dagsorden
> er et lave et online repository til printer drivere, så vi kan slippe
> for dem.

uh det vil være dejligt ..

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 14:34

Thomas von Hassel wrote:

> uh det vil være dejligt ..

Jeg forstår ikke, at de ikke har gjort det for længe siden. Det er
virkelig en rar og rimelig idiotsikker måde at installere software på.
Diverse Linux distributioner for SLET ikke nok credit for, at
understøtte det. Mon ikke de får øjnene op for det, når der kommer gang
i AppStore.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-06-08 14:36

> [...]
> Diverse Linux distributioner for SLET ikke nok credit for, at
> understøtte det. Mon ikke de får øjnene op for det, når der kommer gang

nå ja, kan man ikke forestille sig en AppStore for alm. Mac programmer
også ?

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 14:44

Thomas von Hassel wrote:

> nå ja, kan man ikke forestille sig en AppStore for alm. Mac programmer
> også ?

Jo da. Det må helt klart være næste skridt. Der er jo efterhånden en del
programmer som kan checke om ens applikationer er opdateret (mod
versiontracker.com, macupdate.com, iusethis.com, logicielmac.com). Alle
de gode idéer er der. Apple skal bare lave et framework til det.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk