Købeloven?
Fra : @ndersen

Dato : 05-07-08 07:16

Kan nogen i denne gruppe oplyse mig, om serviceydelser som VVS arbejde er
omfattet af købeloven? Og kan det have sin rigtighed, at et VVS firma har
krav på, selv at udbedre dårligt udført arbejde, som de selv har stået for?

Mvh
@ndersen

Fra : Ole C

Dato : 05-07-08 07:35

@ndersen skrev blandt andet:

> Kan nogen i denne gruppe oplyse mig, om serviceydelser som VVS
> arbejde er omfattet af købeloven?

Egentlig ikke - men alligevel. Læs her:
http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/neterhverv/fejl-og-mangler/tjenesteydelser/

--
vh
Ole C

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 05-07-08 00:36

On 5 Jul., 08:15, "@ndersen" <p...@andersen.mail.dk> wrote:

> Kan nogen i denne gruppe oplyse mig, om serviceydelser som VVS arbejde er
> omfattet af købeloven?

Det er de ikke, men mange af Købelovens bestemmelser kan anvendes
analogt på andre obligationsretlige aftaler.

> Og kan det have sin rigtighed, at et VVS firma har
> krav på, selv at udbedre dårligt udført arbejde, som de selv har stået for?

Ja, alt efter omstændighederne kan det godt have sin rigtighed.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : /Peter

Dato : 05-07-08 08:06

"@ndersen" <p.e@andersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er omfattet af købeloven? Og kan det have sin rigtighed, at et VVS
> firma har krav på, selv at udbedre dårligt udført arbejde, som de selv

(ikke jura)
Man skal jo også give et hvilket som helst andet firma du har købt hos
eller fået udført ydelser af,
en change for at udbedere fejl og mangler, man indleverer normalt
reklamationer til det firma man har købt varen hos.

Fra : @ndersen

Dato : 05-07-08 08:21

Takker mange gange for de hurtige svar.

Mvh