The Shawshank Redemption + Michael Clayton
Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 13:35

Jeg så denne film i går aftes på dvd, og vil egenlig bare anbefale den.
Den er med bl.a. Tim Robbins og Morgan Freeman.
Det er en lang film (over 2 timer) men utrolig godt skruet sammen og kanon
skuespillerpræstationer. Godt håndværk fra 1994. Giv den en chance.

Jeg fik også lige set filmen "Michael Clayton" med George Clooney i
hovedrollen. Den skuffede mig desværre fælt ved at være langtrukket og
"rodet".

/Ralf

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 02-07-08 14:39

Rolle skrev:
> [...]
>
> Jeg fik også lige set filmen "Michael Clayton" med George Clooney i
> hovedrollen. Den skuffede mig desværre fælt ved at være langtrukket og

Den må have virket ekstra lang, når du så den efter Shawshank. *LOL*

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-07-08 15:22

"Rolle" <---> skrev i en meddelelse blandt andet:

> [...]
> Det er en lang film (over 2 timer) men utrolig godt skruet sammen og
> kanon skuespillerpræstationer. Godt håndværk fra 1994. Giv den en

Ja, skulle vi ikke tage at gøre det - igen igen! Det er jo trods alt
verdens suverænt (næst)bedste film:
http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som altid kun udtaler sig på egne vegne

Fra : Silver

Dato : 02-07-08 17:28

> Ja, skulle vi ikke tage at gøre det - igen igen! Det er jo trods alt
> verdens suverænt (næst)bedste film:
> http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161

Hold da op!...Wall-E er hoppet direkte ind på plads nr 6!!!.....

Ret godt klaret....men hørte for så vidt også at alle ovre i USA er vilde
med den, både publikum og kritikere.

Glæder mig som et lille barn til den 29 August!!! :D.

Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 17:29

Jørgen Grandt wrote:
> Ja, skulle vi ikke tage at gøre det - igen igen! Det er jo trods alt
> verdens suverænt (næst)bedste film:
> http://www.imdb.com/chart/top?tt0111161

Wow, ja så forstår jeg bedre. Den hører også til de 10 bedste film jeg har
set.

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-07-08 21:10

Rolle wrote:

> Wow, ja så forstår jeg bedre. Den hører også til de 10 bedste film
> jeg har set.

Det gør 7 af de 9 andre på toppen af listen til gengæld ikke.

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-07-08 22:50

Per Vadmand skrev:

> Det gør 7 af de 9 andre på toppen af listen til gengæld ikke.

Hvad ved du om, hvilke film Rolle har set?

Nå, skal vi gætte? Du accepterer Gøgereden og Casablanca?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-07-08 08:48

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Hvad ved du om, hvilke film Rolle har set?
>
> Nå, skal vi gætte? Du accepterer Gøgereden og Casablanca?

Gøgereden har jeg ikke set. Mit andet valg ud over Casablanca (der ramte du
rigtigt) var Shindlers Liste. Godfather-filmene er efter min mening vildt
overvurderede og hører slet ikke hjemme på sådan en liste. Star Wars er ren
drengerøvsunderholdning - og fremragende sådan - men hører ikke hjemme i
selskab med fx Kurosawa og Woody Allen.

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 05-07-08 15:28

Per Vadmand skrev:

> Gøgereden har jeg ikke set.

Det kunne du nu godt. Den er ikke helt så stærk en oplevelse som
romanen, men gjode alligevel stort indtryk på mig.

Mikkel

Fra : Per Vadmand

Dato : 05-07-08 19:58

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Det kunne du nu godt. Den er ikke helt så stærk en oplevelse som
> romanen, men gjode alligevel stort indtryk på mig.

Mit problem er nok, at jeg tror, den vil gøre FOR stort indtryk.

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-07-08 19:00

Per Vadmand skrev blandt andet:

> Gøgereden har jeg ikke set.

Per dog! Gøgereden og The Deer Hunter er min kones yndlingsfilm. Selv
har jeg kun set dem en 4-5 gange hver.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- som ikke altid kun udtaler sig på egne vegne

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-07-08 09:23

> The Deer Hunter er min kones yndlingsfilm.

Snak liiige om langtrukken.

/jim

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-07-08 09:30

Jim Andersen skrev:

> Snak liiige om langtrukken.

Hvad er det du skal nå?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-07-08 21:29

> [...]
> er ren drengerøvsunderholdning - og fremragende sådan - men hører ikke
> hjemme i selskab med fx Kurosawa og Woody Allen.

Kom ind i kampen Per. Gøgereden er et "must see". Musikken, skuespillet etc.
du vil elske den.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 02-07-08 17:27

> [...]
> Det er en lang film (over 2 timer) men utrolig godt skruet sammen og kanon
> skuespillerpræstationer. Godt håndværk fra 1994. Giv den en chance.

Jeg tror de fleste i gruppen har set den op til flere gange.

Mark

Fra : Silver

Dato : 02-07-08 20:39

> Jeg tror de fleste i gruppen har set den op til flere gange.

15 gange her :D, ca. en til to gange om året hehe...

Silver.

Fra : Peter T.

Dato : 03-07-08 12:18

"Rolle" <---> wrote in news:486b75df$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> Det er en lang film (over 2 timer) men utrolig godt skruet sammen og
> kanon skuespillerpræstationer. Godt håndværk fra 1994. Giv den en

Jeg forsøgte og opgav lidt over halvvejs. Jeg fandt den alt for
langtrukken.

--
Peter T.

Fra : Morten Steen

Dato : 03-07-08 14:58

> Jeg forsøgte og opgav lidt over halvvejs. Jeg fandt den alt for
> langtrukken.

Jeg er overvejende enig. Har set den hele, dog. :) Synes bare slet, slet
ikke den var så god, som det brede flertal åbenbart mener. Den var da okay,
men den 2. bedste film nogensinde? Næppe.

Michael Clayton synes jeg til gengæld var frem-RAGENDE! Dejligt at se en
intelligent thriller, som ikke bare handler om at skyde og sprænge ting i
luften. :) Clooney er fænomenal i den.

Morten

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-07-08 15:06

Peter T. wrote:

> Jeg forsøgte og opgav lidt over halvvejs. Jeg fandt den alt for
> langtrukken.

Næh, der er selvfølgelighverken biljagter eller rumvampyrer i den.

Men i øvrigt er jeg enig i, at den ikke - endnu - hører hjemme på en liste
over verdens bedste film. Efter min mening bør en film ikke på en sådan
liste, før den er mindst 10-15 år gammel. Før kan man ikke se, om den holder
eller kun havde nyhedens interesse.

Per V

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-07-08 17:01

Per Vadmand skrev:

> Men i øvrigt er jeg enig i, at den ikke - endnu - hører hjemme på en
> liste over verdens bedste film.

Ikke engang blandt IMDb's 250 bedste?

> Efter min mening bør en film ikke på en sådan liste, før den er mindst
> 10-15 år gammel. Før kan man ikke se, om den holder eller kun havde
> nyhedens interesse.

Nå, nå! Der er altså fra 94.

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-07-08 18:10

Jørgen Grandt wrote:

> Ikke engang blandt IMDb's 250 bedste?

> Nå, nå! Der er altså fra 94.

Ak ja, tiden går ... så skal den måske med alligevel. Men på min liste ikke
blandt de 10 bedste - måske blandt de 30-40?

Per V

--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 04-07-08 04:09

Per Vadmand skrev:

> Ak ja, tiden går ... så skal den måske med alligevel. Men på min liste ikke
> blandt de 10 bedste

Kan vi få din liste at se?

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-07-08 08:43

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Kan vi få din liste at se?

Den skifter hele tiden, men jeg kan da nævne de ti film, der først falder
mig ind som de største opevelser - men uden garanti for, at det ikke er
nogle andre i morgen:

De syv samurajer
Der var engang en krig
Radio Days
Casablanca
Charade
North by Northwest
Duck Soup
Olsenbanden på sporet
Byens Lys
Familien Schmidt

Som sagt, kom igen i morgen, så vil 7-8 af dem nok være skiftet ud (De syv
samurajer og Casablanca bliver garanteret stående).

Kriteriet har først og fremmest været, at det er film, jeg har orket at se
mere end to gange (dem er der ikke mange af) og som jeg til næsten enhver
tid kunne finde på at hive ud af reolen og se igen.

Per V
--
Der findes ikke neutral klædedragt.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 04-07-08 23:09

"Per Vadmand" <> skrev i meddelelsen ...

> Kriteriet har først og fremmest været, at det er film, jeg har orket at se
> mere end to gange (dem er der ikke mange af) og som jeg til næsten enhver
> tid kunne finde på at hive ud af reolen og se igen.

Ud fra den målepind, må min liste starte med:
Kellys Helte
Det gode skib Martha
Bjergkøbing grandprix
O'h Brother were are thoug.
1000 miles from Graiceland.
Four rooms.

mvh
Henning

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 05-07-08 10:18

> De syv samurajer
Hvis man vil se en lang film, så skal man da netop se De syv samurajer!..
FOR POKKER den er lang og langtrukken... Ikke dermed sagt at den er dårlig,
for det er den ikke.. Men uha, man skal ikke lige være i
"tjuhej-nu-skal-der-ske-noget" humør når man sætter den på

> Der var engang en krig
> Radio Days
> Casablanca
> Charade
> North by Northwest
> Duck Soup
> Olsenbanden på sporet
> Byens Lys
> Familien Schmidt

Tak for anbefalingerne. Har ikke set særlig mange af dem, måske halvdelen..
Men jeg vil klart anbefale 12 Angry Men, den originale, ikke
genindspilningen. Det er simpelt hen en klasse film, omgivelserne er 2-3 små
lokaler, og det hele går på skuespillet og historien.. Og den er mega fed!

Mvh Anders

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-07-08 23:13

> [...]
> små lokaler, og det hele går på skuespillet og historien.. Og den er mega

Den er fantastisk.

Mark

Websted:
http://mark.gazel.dk/

Fra : Peter T.

Dato : 03-07-08 21:21

"Per Vadmand" <pervers@post.tele.dk> wrote in

> Næh, der er selvfølgelighverken biljagter eller rumvampyrer i den.

Lige præcis. Og der mangler også collegetøser i mikroskopiske bikinier og
med store babser.

> [...]
> en sådan liste, før den er mindst 10-15 år gammel. Før kan man ikke
> se, om den holder eller kun havde nyhedens interesse.

Jeg er stort set enig. Og Alien - den ottende passager er en af dem, der
holder. Det minder mig forøvrigt om, at jeg skal have skaffet French
Connection + et par Yves Montand perler hos min filmpusher.

--
Peter T.

Fra : Peter Heide

Dato : 05-07-08 20:41

"Rolle" <---> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er en lang film (over 2 timer) men utrolig godt skruet sammen og kanon
> skuespillerpræstationer. Godt håndværk fra 1994. Giv den en chance.

Shawshank ligger ikke engang på min top 100 liste

Fra : jakobn

Dato : 09-07-08 08:21

On 5 Jul., 21:40, "Peter Heide" <phe...@ofir.dk> wrote:

> Shawshank ligger ikke engang på min top 100 liste

Shawshank er en god og underholdende film, som fanger en mens man ser
den. Men det er ikke en film man tænker over bagefter. Derfor, vil den
aldrig IMO komme over 8 på imdb-skala.
Jeg forstår simpelthen ikke, at den ligefrem ligger nummer to, det er
altså lige vildt nok.

Fra : Torben J

Dato : 24-08-08 19:53

....nr. 1 nu

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-08-08 21:22

Torben J skrev:

> Shawshank er en god og underholdende film, som fanger en mens man ser
> den. Men det er ikke en film man tænker over bagefter. Derfor, vil den
> aldrig IMO komme over 8 på imdb-skala.

Nu ved jeg ikke lige, om du bruger en speciel betydning af
IMO i stedet for den gængse (In My Opinion). Men eller kan
jeg oplyse, at du bør opdatere din mening; filmen har i
øjeblikket karakteren 9,2.

> Jeg forstår simpelthen ikke, at den ligefrem ligger nummer to, det er
> altså lige vildt nok.

Og den ligger nummer ét.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem