Hvilken sci-fi film?
Fra : Morftux

Dato : 17-06-08 22:17

Hej NG, håber I kan hjælpe.

Langt mere en familie- eller hyggefilm, ikke én der satte nye mål for hvad
man kunne:

Fra '80erne, dreng (anbragt hos fosterfamilie, så vidt jeg husker) bliver
trukket ud af rammerne og placeret på en militær flyvestation (ja, hvor
ellers...) for tests, og her føler han sig 'trukket' hen til en hangar, hvor
der hænger et kviksølvlignende ufo, det ufo der i sin tid bragte ham til
jorden, og som han nu igen tager i sin besiddelse.

Nogen der kan genkende filmen ud fra disse sparsomme oplysninger?

Mvh Morftux

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-06-08 22:40

Morftux skrev:

> der hænger et kviksølvlignende ufo, det ufo der i sin tid bragte ham til
> jorden, og som han nu igen tager i sin besiddelse.

Hvis vi lige retter for de ting, du husker forkert, så er
det ganske givet Flight of the Navigator:
http://us.imdb.com/title/tt0091059

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvorfor bliver spammerne ved med at spamme dig, og

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-06-08 00:05

Kim Ludvigsen skrev bl.a.:

> Hvis vi lige retter for de ting, du husker forkert, så er det ganske
> givet Flight of the Navigator:

Navigatør-titlen minder mig om en film jeg så i svensk tv for en del år
siden: "The Navigator: A Mediaeval Odyssey"
http://us.imdb.com/title/tt0095709/

Dét var et fedt og fascinerende science fiction-eventyr. Den anden har
jeg vist aldrig set.

--
Jørgen Grandt

Bare jeg kunne huske at kigge op. Måske står der
noget andet på skærmen, end det jeg har skrevet.

Fra : John Hinge

Dato : 18-06-08 12:20

On 17 jun 2008 Morftux was heard to say:

> Fra '80erne, dreng (anbragt hos fosterfamilie, så vidt jeg husker)
> bliver trukket ud af rammerne og placeret på en militær
> flyvestation (ja, hvor ellers...) for tests,

Det lyder lidt som d.a.r.y.l

og her føler han sig
> 'trukket' hen til en hangar, hvor der hænger et kviksølvlignende
> ufo, det ufo der i sin tid bragte ham til jorden, og som han nu
> igen tager i sin besiddelse.

Men det sølvfarvede ufogejl.. Det er som andre også påpeger
med stor sikkerhed nok Flight of the Navigator

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..