DVD med tysk tale.
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 12:04

Hej !

Jeg er på jagt efter en købe-DVD til undervisningsbrug (selvstudie).
Den skal have tysk tale og valg mellem tyske og engelske undertekster.

Er der nogen, der har en god idé til, hvor jeg kan finde sådan én på nettet
?

De steder, jeg har kikket, giver ikke mulighed for at søge ud fra mine
kriterier.

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Claus

Dato : 13-06-08 14:47

Ingen af mine tyske film har de muligheder, men sjovt nok har Dirty Harry
serien mulighed for tysk tale og undertekst. Det er denne serie, der ses
her: http://www.videonetto.dk/?52X31X3531X383431323

Fra : H C Jensen

Dato : 14-06-08 07:10

CHRISTIANE F

http://www.dvdoo.dk/dvd-film/christiane-f-_17551.php?gclid=CJuE-OCj85MCFRSA1QodwnRLVw

Den var på VHS da jeg skulle lære tysk men kan findes på dvd nu

HAns

Fra : Holst

Dato : 18-06-08 14:23

H C Jensen wrote:

> CHRISTIANE F
>
> http://www.dvdoo.dk/dvd-film/christiane-f-_17551.php?gclid=CJuE-OCj85MCFRSA1QodwnRLVw

Jeg har Christiane F på dvd, og den udgave jeg har indeholder kun
nordiske undertekster.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-08 00:52

H C Jensen wrote:
> CHRISTIANE F
>
> http://www.dvdoo.dk/dvd-film/christiane-f-_17551.php?gclid=CJuE-OCj85MCFRSA1QodwnRLVw
>
> Den var på VHS da jeg skulle lære tysk men kan findes på dvd nu

Åh Gud nej.. ikke endnu en generation!

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 11:31

Abricosicus skrev den 13-06-2008 13:04:
> [...]
> ?
>
> De steder, jeg har kikket, giver ikke mulighed for at søge ud fra mine

Jeg ved, at StarTrek-serierne: The Next Generation; Deep Space Nine og
voyager kan indstilles på kryds og tværs af sprog og
undertekster.... herunder den kombination du efterlyser.

På min hylde har jeg også ConAir; Swordfish og Robin Hood (den med
Kevin Costner) stående, som har sprogkombinationen du spørger til.

Alle filmene købt i Danmark. Primært: VideoNetto.

Hvad med, at du tog tyske film med engelske undertekster?
Fx Der Untergang; Das Boot;

Eller hvad med at kigge på tyske DVD-online-butikker....der er jeg
næsten sikker på, at du finder udbuddet ganske overvældende.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 11:47

Carsten Riis skrev den 14-06-2008 12:31:

> På min hylde har jeg også ConAir; Swordfish og Robin Hood (den med
> Kevin Costner) stående, som har sprogkombinationen du spørger til.

Min TheMatrix 10disc-box er også med tysk tale og tysk/engelske
undertekster.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Holst

Dato : 14-06-08 12:10

Carsten Riis wrote:

> Eller hvad med at kigge på tyske DVD-online-butikker....der er jeg
> næsten sikker på, at du finder udbuddet ganske overvældende.

Idéen er jo altid god, men det er faktisk min erfaring (som godt nok kun
tæller ganske få dvd'ere), at tyske dvd'ere kun er undertekstet på tysk.

Det er måske også meget fint at tage en engelsk film, der er
tysksynkoniseret efterfølgende, men til undervisningsbrug må det trække
voldsomt ned, at personernes mundbevægelser er engelske, når de taler tysk.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-06-08 17:52

Holst skrev den 14-06-2008 13:10:

> Det er måske også meget fint at tage en engelsk film, der er
> tysksynkoniseret efterfølgende, men til undervisningsbrug må det trække
> voldsomt ned, at personernes mundbevægelser er engelske, når de taler tysk.

Nu spurgte spørgeren ikke nødvendigvis om tyske film, men bare om film
med tysk tale med engelske undertekster.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Holst

Dato : 14-06-08 17:58

Carsten Riis wrote:

> Nu spurgte spørgeren ikke nødvendigvis om tyske film, men bare om film
> med tysk tale med engelske undertekster.

Ja, det ved jeg, og det var da heller ingen kritik af dit forslag, så
ingen grund til at straks at gå i forsvarsposition. Jeg forsøgte blot at
henlede OP på en uhensigtsmæssighed ved at vælge ikke-tyske film til
undervisningsbrug.

Fra : Holst

Dato : 18-06-08 14:27

Abricosicus wrote:

> Er der nogen, der har en god idé til, hvor jeg kan finde sådan én på nettet
> ?

Jeg købte i går min tredje tyske film, nemlig den fantastiske klassiker
"Das Boot", som det nok er 20 år siden jeg sidst har set. I en
Director's Cut-udgave, der varer 216 min.

Den er både med engelsk og tysk lyd ifølge bagsiden, og ligeledes er der
også både engelske og tyske undertekster foruden franske, hollandske,
danske, svenske, finske og norske undertekster.

Den glæder jeg mig meget til at se, men hvornår har jeg lige 3½ time til
at se film i ...?

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-06-08 17:11

Holst wrote:

> Jeg købte i går min tredje tyske film, nemlig den fantastiske
> klassiker "Das Boot", som det nok er 20 år siden jeg sidst har set. I
> en Director's Cut-udgave, der varer 216 min.

Det er en fremragende film - men kan du få fat i boksen med miniserien er
den endnu bedre.

vh
Jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-06-08 07:27

Jan Boegh skrev den 18-06-2008 18:11:

> Det er en fremragende film - men kan du få fat i boksen med miniserien
> er den endnu bedre.

enig.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-08 00:59

Abricosicus wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der har en god idé til, hvor jeg kan finde sådan én på nettet

Taler vi købe-film eller gratis-film?
Købe-film skal du lige være opmærksom på hvorvidt de må bruges til
undervisningsbrug eller ej.
Hvis det er selvstudie kræver det vel at eleverne har en kopi hver?

Men ellers kan jeg da nævne Der Untergang
(http://www.imdb.com/title/tt0363163/) og Das Leben Der Anderen
(http://www.imdb.com/title/tt0405094/)

Fra : Holst

Dato : 20-06-08 07:34

Robert Eriksen wrote:

> Købe-film skal du lige være opmærksom på hvorvidt de må bruges til
> undervisningsbrug eller ej.
> Hvis det er selvstudie kræver det vel at eleverne har en kopi hver?

Jeg troede, det var hans eget selvstudium.

Fra : lhs

Dato : 27-06-08 16:12

hmm et par nyere

der untergang i tv serie versionen
godbye lenin
der schuh des manitu
raumschiff surprise
og for at ende i den tunge ende igen så Napola

Hilsen
Lars HS