Yes prime minister
Fra : Kert Rats

Dato : 11-06-08 14:30

Den fabelagtige gode tv-serie fra BBC i 1980'erne kan fås på dvd. Men jeg
tænkte på, om nogen her i gruppen har den og evt. vil lave en kopi til mig?
Jeg skal nok betale udgifter til dvd'er og porto.
Eller er det for fy-fy her i gruppen?

Venligst
Kert Rats

PS: Jeg har Yes Minister på dvd.

www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-08 15:05

Kert Rats skrev:

> Eller er det for fy-fy her i gruppen?

Du er ikke ny i nyhedsgrupperne, så det burde du da vide, at
det er.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : -= JF =-

Dato : 11-06-08 16:34

Kert Rats skrev:

> PS: Jeg har Yes Minister på dvd.

Hvorfor vil du så have en piratkopi af den?

--
Mvh. John

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-08 22:13

> Hvorfor vil du så have en piratkopi af den?

Ja, den undrede jeg mig også over?

Fra : Holst

Dato : 11-06-08 22:16

Nicolai wrote:

> Ja, den undrede jeg mig også over?

Der er to serier, "Yes, Minister" og efterfølgende "Yes, Primi Minister".

Fra : -= JF =-

Dato : 11-06-08 23:34

Holst skrev:

> Der er to serier, "Yes, Minister" og efterfølgende "Yes, Primi Minister".

Jeg troede at jeg kunne huske serien, men jeg kunne ikke huske at den
var delt i to!

--
Mvh. John

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-06-08 16:42

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tænkte på, om nogen her i gruppen har den og evt. vil lave en kopi til
> mig? Jeg skal nok betale udgifter til dvd'er og porto.

Hvis den er fabelagtig hvorfor så ikke betale for originalerne?
Serien burde da i det mindste være det værd når nu du værdsætter den så
meget.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-06-08 17:48

Laziter [9440] wrote:
> Hvis den er fabelagtig hvorfor så ikke betale for originalerne?

Det undrer også mig.

> Serien burde da i det mindste være det værd når nu du værdsætter den så
> meget.

Ja, især hvis der rent faktisk er undertekster med, hvilket jo ellers
fuldstændig mangler på en hel del serie-udgivelser, så synes jeg man bør
betale. Hvis man dividerer prisen med det antal timers underholdning man
får, så vil det jo se særdeles pænt ud i regnskabet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Heide

Dato : 12-06-08 01:35

> [...]
> tænkte på, om nogen her i gruppen har den og evt. vil lave en kopi til
> mig? Jeg skal nok betale udgifter til dvd'er og porto.

Star Trek kan li` Selim Divad, så gi´ ham lige hjælpende hånd !

Fra : Kert Rats

Dato : 12-06-08 06:30

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen

> Star Trek kan li` Selim Divad, så gi´ ham lige hjælpende hånd !

Jo, men Selim er sgu tung kost, musikalsk. Men ikke uinteressant.

Endnu en gang tak for cd'en, Peter!

I øvrigt har jeg set, at jeg kan købe hele serien, Yes minister og Yes Prime
minister, for ca. 700 kr. Men det er sgu mange penge, synes jeg.

Nuvel, jeg finder nok en løsning.

Venligst

Stefan

Fra : John Hinge

Dato : 12-06-08 09:13

On 12 jun 2008 Kert Rats was heard to say:

> I øvrigt har jeg set, at jeg kan købe hele serien, Yes minister og
> Yes Prime minister, for ca. 700 kr. Men det er sgu mange penge,
> synes jeg.

Et hurtigt kik på imdb, antyder at der er 3 Sæsoner i Yes, Minister
og 2 i Yes, Prime Minister.. altså en små 5 sæsoner idet hele..
Så er 700 kroner vist egentlig ganske gennemsnitligt og en ok pris,
specielt taget morskaben i betragtning.
Når man tænker på hvad nogle serier koster per sæson. så er det
faktisk ganske rimeligt.

> Nuvel, jeg finder nok en løsning.

Og hvis man sætter det på spidsen, medvirker du til at færre ting
udgives på dvd, fordi folk ikke vil købe dem..

Noget helt andet, som en anden også muggede lidt over i tråden.
Der er 2 ting derkan irritere mig en anelse ved serier på dvd
(ok der er også andre, men dise to er særlige)

Lidt for mange, også region 2, er ikke flinke til at lægge tekster
på, eller anvender et, for mit udstyr ubrugeligt, Closed Captioning,
signal jeg ihvertfald ikke har ku logge så meget som en eneste lille
tekstblok frem åp min skærm med.

Og så er der uhyrligt mange der authorer deres dvd'er så der ikke er
et kapitelstop lige efter introsekvensen, hvilket kan blive rigtig
rigtig rigtig irriterende hvis man sider og ser en del afsnit af
en serie. Så skal man til enten at spole, eller skære tænder over
ten titelsekvens som ofte ikke er nær så god 15 gang man ser den.

Når det er sagt, så er jeg dog glad og taknemmelig for at der faktisk
bliver udgivet så mange serier på DVD som der gør.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter Knutsen

Dato : 12-06-08 12:02

John Hinge wrote:
> [...]
> specielt taget morskaben i betragtning.
> Når man tænker på hvad nogle serier koster per sæson. så er det

Engelske sæsoner er typisk en del kortere end USAnske, men et opslag på
Wikipedia viser at...

[slår lige op]

.... der er 38 afsnit af "Yes, Minister" og ... nå okay, det er 38
episoder i alt, af de to serier, men kr 700 divideret på 38 episoder
giver jo stadigvæk lidt under 18,50 krone per episode, og jeg synes man
bliver ganske godt underholdt af de genudsendelser som TV2Charlie har
kørt med for nylig.

> Og hvis man sætter det på spidsen, medvirker du til at færre ting
> udgives på dvd, fordi folk ikke vil købe dem..

Ja, og især at selskaberne gør mere ud af udgivelserne, f.eks. ved at
putte undertekster på.

> [...]
> på, eller anvender et, for mit udstyr ubrugeligt, Closed Captioning,
> signal jeg ihvertfald ikke har ku logge så meget som en eneste lille

Helt enig.

Engelske undertekster er rigeligt til mig, men når jeg helt må undvære
tekster, så svinder min lyst til rent faktisk at se serien. Måske har
jeg en eller anden lille hørefejl et sted?

> [...]
> en serie. Så skal man til enten at spole, eller skære tænder over
> ten titelsekvens som ofte ikke er nær så god 15 gang man ser den.

Omvendt er der undtagelser, som f.eks. serien "Hustle" der har en rigtig
god intro-sekvens, som såvidt jeg husker heller ikke er specielt lang.

Men okay, jeg kan godt se dit problem. Eller rettere, årsagen til at jeg
ikke umiddelbart kan se det er, at jeg aldrig har kørt et
TV-serie-marathon, netop fordi jeg synes det er for besværligt med
u-tekstede serier; lidt for anstrengende til at man får set mere end et
par timer om dagen.

> Når det er sagt, så er jeg dog glad og taknemmelig for at der faktisk
> bliver udgivet så mange serier på DVD som der gør.

Helt enig. Der findes mange gode TV-serier, og formatet må nødvendigvis
undergå en rænnesance nu hvor DVD-mediet er blevet så udbredt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Aage Jæger

Dato : 12-06-08 09:16

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> I øvrigt har jeg set, at jeg kan købe hele serien, Yes minister og Yes
> Prime minister, for ca. 700 kr. Men det er sgu mange penge, synes jeg.

Jeg tror, du skal ha' tunet din valutaomregner:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1126217/The-Complete-Yes-Minister-Yes-Prime-Minister-Collector-Box-Set/Product.html

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-06-08 09:24

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen

> I øvrigt har jeg set, at jeg kan købe hele serien, Yes minister og Yes
> Prime minister, for ca. 700 kr. Men det er sgu mange penge, synes jeg.

http://dk.cd-wow.com/detail_results_11.php?product_code=386117

Der er gratis fragt i hele verden

Mvh
Benjamin

Fra : Tue Sørensen

Dato : 12-06-08 12:41

On 12 Jun., 13:02, Peter Knutsen <pe...@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
> kørt med for nylig.

> Ja, og især at selskaberne gør mere ud af udgivelserne, f.eks. ved at

Hvis udstyret er problemet, kan det vel udskiftes til noget bedre...
jeg kender ikke noget til Closed Captioning.

> Engelske undertekster er rigeligt til mig, men når jeg helt må undvære
> tekster, så svinder min lyst til rent faktisk at se serien. Måske har
> jeg en eller anden lille hørefejl et sted?

Det er virkelig tegn på en skrabet og uprofessionel udgave når der
ikke er undertekster på. Briterne er nu meget bedre end amerikanerne
til at tekste deres DVD-udgivelser - men også hos dem er der svipsere.
Nu er jeg stor Shakespeare-fan, og jeg mener det er fuldkommen
utilgiveligt at udsende en Shakespeare DVD uden undertekster - også
selvom det kun er på deres eget sprog. Og det er desværre sket en del
gange, selv på britiske udgivelser. Men som sagt er amerikanerne meget
værre - de tænker ofte slet ikke på at nogen kunne have brug for
undertekster; nogle gange er der desuden kun spanske undertekster
på...

Så er der selvfølgelig også nogle DVDer hvor underteksterne er
tvungne, og ikke kan slås fra - f.eks. på billige region 2 udgaver af
japanske film. Og så er der de skandinaviske udgaver hvor man godt nok
kan vælge mellem dansk, norsk,svensk og finsk, men ikke kan slå dem
helt fra...

Nogle gange får man jo fingre i en udenlansk udgave med udenlandske
undertekster (og her mener jeg ikke engelsk, men en eller anden form
for kaudervælsk - dvs. et sprog man ikke forstår), og så skal
underteksterne jo helst kunne slås fra... indtil for nylig havde jeg
en hollandsk udgave af Highlander, kun med hollandske tekster, men de
kunne heldigvis slås fra...

> Omvendt er der undtagelser, som f.eks. serien "Hustle" der har en rigtig
> god intro-sekvens, som såvidt jeg husker heller ikke er specielt lang.

Dexter har en smuk intro som jeg nødig ville undvære - den sætter
virkelig stemningen. Og er også ret kort.

- Tue

Fra : John Hinge

Dato : 13-06-08 08:53

On 12 jun 2008 Tue Sørensen was heard to say:

> Hvis udstyret er problemet, kan det vel udskiftes til noget
> bedre... jeg kender ikke noget til Closed Captioning.

Closed Captioning er velsådan set i princippet en slags tekstning
via noget teksttv agtigt stads..

> re

Jeg har ikke umiddelbart hørefejl, men desværre er der flere og
flere engelsktalende skuespillere, der, ligesom flere og flere
danske, ikke har en solid teater baggrund, og derfor ikke forstår
at bruge deres stemmer Klart Og Tydeligt, Så Alle I Salen Kan Høre
Det, Også De På Bageste Række, Samt Tante Oda.
Det bliver ikke bedre hvis det f.ek er scifi, med mumlende skuespillere
og 'sære' ord..
Og nu ser jeg forholdsvist meget scifi...

> Det er virkelig tegn på en skrabet og uprofessionel udgave når der
> ikke er undertekster på. Briterne er nu meget bedre end
> amerikanerne til at tekste deres DVD-udgivelser

Nu erjeg f.eks næsten igennem Farscape.. Ingen tekster, og har nyligen
set hele Andromeda. Ingen tekster

> [...]
> af japanske film. Og så er der de skandinaviske udgaver hvor man
> godt nok kan vælge mellem dansk, norsk,svensk og finsk, men ikke

Jeg har dem mistænkt for at bruge det som en ekstra 'regionslås'

> Dexter har en smuk intro som jeg nødig ville undvære - den sætter
> virkelig stemningen. Og er også ret kort.

Jamen der er skam mange gode titelsekvenser derude, men hvis man ser
op imod 6-10 afsnit af en serie i rap, så bliver de trælse :)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 13-06-08 11:48

John Hinge wrote:
> On 12 jun 2008 Tue Sørensen was heard to say:
>
> Closed Captioning er velsådan set i princippet en slags tekstning
> via noget teksttv agtigt stads..

Min fjernsyn kan ikke aktivere tekst-TV når jeg ser noget gennem
SCART-stikket, og heller ikke når jeg ser noget via det indbyggede
DVD-afspiller. Men okay, det er også et discount 14", så det er måske
forklaringen.

Peter

John:
> [...]
> at bruge deres stemmer Klart Og Tydeligt, Så Alle I Salen Kan Høre
> Det, Også De På Bageste Række, Samt Tante Oda.

Et eller andet sted så synes jeg egentlig det øger realismen lidt når
skuespillerne ikke taler med teaterstemmeføring. Omvendt kan det hurtigt
blive for meget. Jeg så "Pusher" for et halvt år siden, og da slog jeg
underteksterne til. Også de sidste 2/3 af "Ondt blod", som blev sendt på
dansk TV for nylig, så jeg med tekst-TVs undertekster på.

> Det bliver ikke bedre hvis det f.ek er scifi, med mumlende skuespillere
> og 'sære' ord..
> Og nu ser jeg forholdsvist meget scifi...

Jeg mener at vide at Tue også ser en del sci-fi.

Tue:

John:
> Nu erjeg f.eks næsten igennem Farscape.. Ingen tekster, og har nyligen
> set hele Andromeda. Ingen tekster

Tak for advarslerne, så er det ikke serier jeg skal forsøge mig med
foreløbig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : John Hinge

Dato : 14-06-08 08:23

On 13 jun 2008 Peter Knutsen was heard to say:

> John:
>
> Tak for advarslerne, så er det ikke serier jeg skal forsøge mig
> med foreløbig.

Så hårdt vil det måske dog være synd at tage det.
Farscape er en rigtigt underholdende serie, som blandt andet formår
at gøre hvad der essentielt set er en muppet dukke, til en engagerende
person, på lige fod med de 'rigtige' skuespillere, i en sådan grad at
man ganske holder op med at betragte ham som dukke, men istedet sidder
og bander over hans opportunisme ;)

Andromeda er mere sådan.. Ramasjang.. Nogen steder er det ikke helt
ufortjent man kalder den for "Herkules in Space".. Omvendt må jeg
da klart indrømme at jeg blev underholdt i alle 5 sæsoner.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 13-06-08 07:59

On 13 Jun., 09:53, John Hinge <sidekick_gimmenosp...@nntp.dk> wrote:
> [...]
> at bruge deres stemmer Klart Og Tydeligt, Så Alle I Salen Kan Høre
> Det, Også De På Bageste Række, Samt Tante Oda.

Den slags plejer jeg nu at bebrejde dem der står for det lydtekniske
for... Uanset hvor svagt man mumler må der da findes en mikrofon som
kan gengive det!

Man ja, udtale kan være problematisk - f.eks. når amerikanerne
forsøger at lave Shakespeare-film... Jo, de klarer det engang i
mellem, men det er sgu hit and miss...

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 14-06-08 12:43

On 14 Jun., 09:23, John Hinge <sidekick_gimmenosp...@nntp.dk> wrote:
> [...]
> person, på lige fod med de 'rigtige' skuespillere, i en sådan grad at
> man ganske holder op med at betragte ham som dukke, men istedet sidder

Det er rigtigt at Rygel er en til tider meget underholdende (og
irriterende) figur, men overordnet set synes jeg nu at Farscape er
meget middelmådig, og på mange måder mere fantasy end science fiction.
På den anden side kan man godt argumentere for at dens miljø på nogle
måder er overbevisende fremmedartet. Alligevel er der dog en utrolig
mængde menneskelignende racer, ligesom i de fleste andre SF-serier,
uden at der er en videnskabelig forklaring på dette (i hvert fald ikke
en der bliver afsløret). Paradoksalt nok er det element jeg absolut
bedst kan lide ved Farscape imidlertid også menneskene, nemlig The
Peacekeepers. De virker igen overbevisende fremmedartede i deres
kultur og tankegang, og de er på mange måder både seje og tragiske.
Men de lidt for mange muppet show-agtige elementer (som også er lidt
for "sjove" nogle gange) gør desværre serien til ret useriøs science
fiction og lidt for børneagtig underholdning.

> Andromeda er mere sådan.. Ramasjang.. Nogen steder er det ikke helt
> ufortjent man kalder den for "Herkules in Space".. Omvendt må jeg
> da klart indrømme at jeg blev underholdt i alle 5 sæsoner.

Jeg har kun set de første 13-14 afsnit af første sæson, og så skimmet
et par senere afsnit. Jeg synes konceptet er vildt fedt (at den
utopiske civilisation gradvist skal genopbygges), men plottet går så
ulideligt langsomt, og fortabes i alt muligt irrelevant, ja,
ramasjang, at man glemmer hvad det egentlig skal handle om, og så
bliver det overordnede plot nærmest ligegyldigt. Desuden finder jeg
flere af figurene (især Harper) *meget* irriterende. Igen fokuseres
der lidt for meget på ikke-særlig-sjov humor, som virkelig
underminerer de ordentlige sci-fi elementer. Mægtig ærgeligt.

Jeg har heldigvis ikke set Hercules-serien, så den ødelægger ikke min
oplevelse af Kevin Sorbo i Andromeda. Dylan Hunt er en (omend lidt for
selv-)fed figur med alle de rigtige idealer, men måske lige lidt for
meget womanizer (lidt a la den gamle Captain Kirk).

Næh, den nye Battlestar Galactica - *det* er imponerende science
fiction!

- Tue

Fra : John Hinge

Dato : 15-06-08 09:38

On 14 jun 2008 Tue Sørensen was heard to say:

> Næh, den nye Battlestar Galactica - *det* er imponerende science
> fiction!

Galactica.. sejt, helt afgjort.
Jeg har nu også en stor fakkel for Torchwood (hæ) og det nye Doctor
Who i det hele taget. Og venter tålmodigt på at Sæson 2 af Torchwood
og Sæson 4 af Dr. Who udkommer på købe dvd..

Fra : Mr D

Dato : 17-06-08 07:04

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 14 Jun., 09:23, John Hinge <sidekick_gimmenosp...@nntp.dk> wrote:
> On 13 jun 2008 Peter Knutsen was heard to say:
>
> Næh, den nye Battlestar Galactica - *det* er imponerende science
> fiction!

Hov, diskuterer I fed scifi herinde under dække af en middelmådig engelsk
komi-serie? Jeg opdagede lige dette, og må give mit besyv med omkring BSG.
Hold fast hvor er den bare kommet godt igang i den nye sæson. Jeg synes
ellers den dykkede i både 2 og 3, men det var da godt, man hængte på.

I skriver om Torchwood sæson 2. Jeg vidste ikke, der var noget, der hed
sådan. Jeg troede at serien blev lukket ned allerede midt i eller efter
første sæson. Det blev jeg nemlig lidt ked af, for jeg synes den var ret
god. Hvor langt er den?

.... og Farscape? Den er da også afsluttet og lukket ned, er den ikke?

simon

Fra : the LU

Dato : 17-06-08 08:38

"Mr D" <sigri@fjerndetteemail.dk> wrote in message

> ... og Farscape? Den er da også afsluttet og lukket ned, er den ikke?

Jo, desværre. Dog er der tale om at der snart (hvis ikke allerede) skulle
produceres nogle såkaldte "webisodes" for SciFi Channel.
http://www.scifi.com/farscape/

/Toby

Fra : Just Johnny

Dato : 17-06-08 08:59

Mr D posted the following:

>"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hov, diskuterer I fed scifi herinde under dække af en middelmådig engelsk
>komi-serie?

Nej, der diskuteres middelmådig Scifi under dække af fed engelsk
komi-serie!

BSG er da en gang udkogt religions-ævl forklædt som Scifi. Men,
bevares, det er det bedste TV-Scifi der bliver produceret for tiden.
(Dette siger jo så mere om hvor lidt TV-Scifi der laves, end det siger
om BSG!)

Lidt

Spoiler

space

for

BSG

sæson

4

Jeg ser den efterhånden kun for at se hvor mange måder de kan
omdefinere Gaius Baltars rollefigur. For tiden er han jo Jesus, men
han startede jo som Judas, og ind imellem nåede han også lige at blive
Videnskabsmanden der redder verden, den gode præsident, den onde
præsident, den forfulgte martyr og var der ikke også et par stykker
til? "I've lost count."

Og hvormange plot-tråde er det efterhånden, at de ikke har gidet
afslutte? "I've lost count here as well."

Og Jorden som ødelagt ruin, (dog minus den obligatoriske halvt
ødelagte frihedsgudinde, da de panorerer rundt i ruinerne). Helt
ærligt, hvor stor en kliché er den slutning ikke?

Fra : Jesper Lund

Dato : 14-06-08 17:26

Aage Jæger wrote:

> Jeg tror, du skal ha' tunet din valutaomregner:
>
> http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1126217/The-Complete-Yes-Minister-Yes-
Prime-Minister-Collector-Box-Set/Product.html

Eller endnu billigere (ca. 250 kr incl forsendelse) og uden toldrisikoen
hos Play
<http://www.bbcshop.com/Comedy/The-Complete-Yes-Minister-and-Yes-Prime-
Minister-Box-Set-DVD/invt/bbcdvd2113>

Jeg fik min box i løbet af tre dage. Eneste ulempe er at BBC shop bruger
Verified by Visa.

--
Jesper Lund