Det ser sort ud for Nanocover
Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 04-07-08 19:18

Hej Ng,

Fra mirakel middel til fiasko...

http://www.finansnyheder.dk/news/shownewsstory.aspx?storyid=9889547

Hvis man køber aktier nu, så skal man nok betragte det som at spille lotto.

Mvh
Leon

Fra : Ole Flemming Jeppese~

Dato : 04-07-08 19:52

>Fra mirakel middel til fiasko...

> [...]

Hej Leon

Det er vel det man må må regne med, hvis man går på markedet med et
produkt, som ikke er ordentligt testet. Det er mit
indtryk at nanocover som bundmaling ikke var pengene værd. Det har
været testet af bl.a Dansk sejlunion som vel nærmest
kom til den konklusion, at det ikke var en skid værd. Ærgeligt nok,
for vi savner virkeligt et brugbart alternativ til de
traditionelle bundmalinger. Hvad gør vi når, det vi plejer at bruge
bliver forbudt? Jeg overvejer lige nu, om jeg skal
hamstre bundmaling årgang 2008 til de næste mange sæsoner for
overhovedet at kunne sejle!

Lad os høre nyhedsgruppens mening om denne sag!

MVH

Ole Jeppesen

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 05-07-08 07:17

> Det er vel det man må må regne med, hvis man går på markedet med et
> produkt, som ikke er ordentligt testet.

Hej Ole,

Fadæsen med bundmaling gav dem et lille fald i omsætningen i Danmark, men
det er nu ikke hele årsagen til at de sikkert lukker.

Bestyrelsesformandens væddemål med Dansk sejlunion.
Så mistede auktionærerene tilliden, da man fandt ud af virksomheden blev
ejet og kontrolleret af en dømt virksomhedstømmer, som stadig sad i fængsel.
(dette mere end halveret aktiens pris og dermed virksomhedens værdi)
Og her til sidst har det vist sig, at salgsstrukturen har været for
pyamideagtigspil-agtig, med salg af franchise rettigheder som blev solgt
videre og gensolgt og gensolgt, indtil de havnede ude hos små
privatpersoner, som ikke genereret noget salg.

Om deres produkt, som så. Så er det jo ikke noget de har udviklet, det er er
OEM produkt. Som stadig sælges under andre navne.

Mvh
Leon

Fra : Harding Larsen

Dato : 05-07-08 13:06

Hej Ole,

Ja det er svært at sælge forlorent guld. Der har gennem tiderne
været mange "mirakelmagere" og inden for bundmaling er
Chilipeber, Round-up, Nanopartikler m.m. forsøgt solgt af
fidusmagere. Den slags produkter er ikke langtidsholdbare.

De gængse bundmalingsprodukter består af en binder hvori de
metaller der gennem sæsonen frigives er bundet.
Overskuddet falder til bunds i vandmiljøet under sejlads eller
havner i vinterpladsernes grus m.m. ved afspulingen om efteråret.

Skal man have noget som ikke skal fornyes hvert år så er en
epoxy iblandet fint kobberpulver løsningen og en sådan påsmøring
holder 15 - 25 år.

Denne bundbehandling er fuldt lovlig; men er ikke så
opreklameret som den almindeligt anvendte profitol.

Mvh/Harding

Ole Flemming Jeppesen <olejeppesen@BSE54mail.dk> (slet BSE54)

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 20:49

Hvorfor er der egentligt ikke nogen kommercielle produkter baseret på
epoxy/kobber tricket ? ER det mon fordi, at det virker bedst, hvis man
bruger lidt rigeligt kobber og det har svært ved at overholde
grænseværdierne for kobberindhold ?

Bjarke

"Harding Larsen (slet SRN6V)" <harding@SRN6Vlarsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:12152599260.851802908719346@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding Larsen

Dato : 11-07-08 17:40

Hej Bjarke,

Prøv at se i Prospektet fra West Epoxy.
Desuden findes der flere i England der sælger produktet.

Mvh/Harding

Bjarke M. Christensen <Bjarkegrevestranddk> (snabel-a) (punkt)

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-07-08 09:53

"Harding Larsen (slet SRN6V)" <harding@SRN6Vlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

>profitol

Herligt udtryk - TAK for at du har udvidet mit ordforråd!

Kunne ikke nære mig for at Google ordet.
Nysgerrige, kig her:
http://www.mbgj.org/
men også her
http://www.teutoburg.de/download/TM/RENOSTAR-Profitol.pdf
(!!!)
Med ét slag behøver jeg ikke lænegere at referere til at jeg bruger
polyhardolkrapyltrotylamylat...

Skal vi ikke snart ud at sejle?

Lars
Odense

Fra : Harding Larsen

Dato : 11-07-08 17:49

Lærerne på DTU brugte det allerede for over 40 år siden når der
skulle mere vand i en kemisk blanding.

"Indernettet" i båden virker skam når vi sejler.

Mvh/Harding

Fra : Lars Hansen

Dato : 12-07-08 18:19

> Lærerne på DTU brugte det allerede for over 40 år siden når der
> skulle mere vand i en kemisk blanding.

Der findes et elller andet sted en herlig medicinopskrift, hvis hele pointe
er at navne alle de latinske betegnelser/beskrivelser/henvisninger til vand,
man kan remse op. Resultatet er en for lægmand dybt imponerende stribe
ingredienser der altså ikke omfatter ét eneste aktivt stof ud over vandet.

> "Indernettet" i båden virker skam når vi sejler.

Så langt er jeg ikke kommet i min elektroniske udrustning, så jeg må melde
pas de næste par uger.
Limfjorden kalder i første omgang.

God vind, hvor du nu er

VH
Lars

Fra : Harding Larsen

Dato : 13-07-08 10:48

Ja den opskrift kunne vores kemiingeniør. Jeg får den af ham når
jeg ser ham igen i august.

En PC med netkort ombord det må du anskaffe dig. På
DS´hjemmeside er der en liste over alle de havne som har
NoPayNet men der kommer stadig nye til. I all de havne vi har
besøgt, på nær Odden var der etableret net. Odden havns
flydebroer er ikke i bedste stand, dækslerne over brøndhullerne
ligger på så dårlige understøtninger at træder man på dem
risikerer man at få en fod ned i hullet og det kan give slemme
sår.

Rigtig god tur til Limfjorden, Mariager fjord er nu også værd at
besøge. Der er så dejligt stille her og ikke mange gæstesejlere.
Ud over havnene er der mange ankerbøjer på beggsider således at
man kan finde læ or vinden og de hidsige byger.

Mvh/Hading

Fra : blueocean

Dato : 07-07-08 06:38

HEj det findes også se link
http://www.coppercoat.com/

det virker.

mvh.
Gert
Sy-Grog
Kaskelot

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 07-07-08 17:31

Det ser ud til at de holder skindet på næsen lidt endnu.

http://www.finansnyheder.dk/news/ShowNewsStory.aspx?StoryId=9892850

-L

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 19:22

Det er vist hvad man må betegne som en kortvarig "timeout". At forsøge at
afskrive gælden hos kreditorerne og låne nye penge (samtidig !!) er ikke nær
så godt som at tjene penge og have plus på kontoen i banken ..... Hvilken
rente tror I at dem der nu skal låne dem penge forventer ? Tro mig ... Det
er ikke til de 6-8% vi er vandt til nede i banken .... De seed og
investorkapital forretninger jeg har arbejdet med regner i hvor mange gange
(målt i faktorer *2, *3 eller *4) de får pengene igen efter 1-3 år. Og så
bliver det lige pludseligt lidt dyrt at låne de 30 mio. som de tabte sidste
år.

Bemærker iøvrigt sætningen "Som konsekvens af den kuldsejlede økonomi er
nogle af Nanocovers 11 ansatte blevet sagt op, mens andre bliver i
virksomheden. Brian Petersen vil ikke oplyse om antallet af fyringer."
hvilket i sig selv eliminere min forventninger totalt. Jeg har altid
arbejdet i store virksomheder hvor 11 personer ikke engang er nok til at
passe receptionen. Og så skulle resterne af disse 11 personer revolutionere
Danmark med nanoteknologi ??

Jeg er skeptisk. Men det kan jo være det er meningen det skal gå ned med et
stort drøn....

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 19:10

Jo, men det er jo engelsk og miljølovgivningen er jo (endnu) ikke
harmoniseret i EU. Så det kan jo være det er lovligt at sælge i England men
ulovligt i Danmark. Kobbergrænseværdierne kan være forskellige og udregnet
uens.....

Jeg er ikke i tvivl om det virker (dyrt og effektivt). Har I nogensinde set
mos på et kirketag ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

snip

HEj det findes også se link
http://www.coppercoat.com/

det virker.

mvh.
Gert
Sy-Grog
Kaskelot

Fra : Harding Larsen

Dato : 11-07-08 17:44

West Epoxy findes også i Danmark.

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 12-07-08 18:44

Jo, men det er da godt nok en noget vag formulering: "425 Copper Compound:
425 Copper Compound can be added to the mixed epoxy to provide a base coat
for conventional bottom paint. When added to the epoxy at the rate of 80% by
weight, the resultant hard surface increases the moisture exclusion
effectiveness, abrasion resistance and provides some back up antifouling
properties. Can be used for any coating application when a harder surface is
required, e.g. coating moulds. "

Det er jo i hvert fald ikke agressiv markedsføring som nanocover har lagt
for dagen ....

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Harding Larsen

Dato : 13-07-08 10:39

Ja det er rigtigt nok; spules bunden hvert efterår og men hvor
meget markedsføring er der råd til for et produkt som ikke
genkøbes de næste mange år.
Dem der sælger produkter til påsmøring hvert år til priser der
er sammenlignelige med det andet produkt prismæsigt, er nok de
aggresive for netop at fastholde deres kunder.

Kobber 80% i epoxyen, er nem at have med at gøre ved påføringen,
blot temperaturen er høj nok. Efterfølgende spules bunden hvert
efterår når båen er kommet på land og en gang imellem kan man
lave en let håndafslibning således at nye kobberpartikler
blotlægges.

Mvh/Harding