12V dykpumpe
Fra : Kim Schroeder

Dato : 25-06-08 22:49

Ikke lige sejllads men samme boldgade hvad angår problemet:
Vi søger en dykpumpe, som vi kan vande have med fra beholderen med regnvand
i et kolonihavehus
Vi har kun 12V.

Pumpen må gerne kunne tåle at køre tør samt have et effektivt filter.

Håber, at en venlig sjæl kan hjælpe.

Kim & Birgitte

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-08 12:47

Vil du give 150 kr. for denne her?:
http://netbaad.com/product.asp?product=1901&sub=0&page=1

--
Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Kim Schroeder

Dato : 26-06-08 22:10

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse news:486381ae$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Vil du give 150 kr. for denne her?:
> http://netbaad.com/product.asp?product=1901&sub=0&page=1

[klip]

Tak for tippet.

Jeg har udkig på dens storebror (Rule 1100 GPH) med tilhørende niveaukontakt.

Kim

Fra : Ivar

Dato : 26-06-08 22:25

Kim Schroeder skrev:

> Jeg har udkig på dens storebror (Rule 1100 GPH) med tilhørende niveaukontakt.

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad skal du bruge niveaukontakten til?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : NewsGroups

Dato : 27-06-08 07:35

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad skal du bruge niveaukontakten til?

Formodentlig for at undgå at den står og køre unødigt ->
Sakset fra opr. indlæg. >>Pumpen må gerne kunne tåle at køre tør<<

Fra : Kim Schroeder

Dato : 27-06-08 10:04

"NewsGroups" <spørg@først> skrev i en meddelelse news:48648a3f$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Formodentlig for at undgå at den står og køre unødigt ->
> Sakset fra opr. indlæg. >>Pumpen må gerne kunne tåle at køre tør<<

Rigtigt !

Spørgsmålet er om det er nødvendigt med en niveaukontakt - det kommer
an på om pumpen kan tåle at køre tør (når beholderen er tom) ?
Det har jeg indtil videre ikke kunnet få svar på.
Kan den tåle det korvarigt, kan man jo bare gå hen og stoppe pumpen,
når der ikke kommer mere vand ud af slangen.

Har også kig på Johnson pumper fra hellers.dk.
Er der nogen som har erfaringer med disse ? Er de bedre end Rule pumperne ?

Kim

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 27-06-08 14:38

> [...]
>
> Har også kig på Johnson pumper fra hellers.dk.
> Er der nogen som har erfaringer med disse ? Er de bedre end Rule pumperne

Johnson pumper er typisk med impeller og kan ikke tåle at kører tør, hvor
imod Rule typisk er med plast-skovlhjul, der så kan have problemer med at
starte hvis det ikke bliver spædet. Rule er den typiske lænspumpe, den
stopper ikke pga et par blade og andre dafnier.

Jeg har 2stk Rule 12v 1400gal./h (3/4" slange-studs, tror jeg) pumper
stående ude på hylden, hvis du bor i nærheden af Korsør.
Den kan let trække en spredebom, det er prøvet.

Mvh
Leon

Fra : Kim Schroeder

Dato : 01-07-08 23:16

Tak for hjælpen,

Løsningen blev en Rule 500 dykpumpe med tilhørende kontakt,
som afbryder ved for lav vandstand i beholderen.
Begge dele købt hos http://www.netbaad.com/

Nu får vi se, om det virker efter hensigten.

"Et er søkort at forstå - noget andet skib at sejle.."

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 09-07-08 19:54

For lige at runde af og af hensyn til senere lignenende vandingsprojekter:

Man skal være opmærksom på, at en ½" haveslange yder en ikke ubetydelig
modstand.
Den valgte pumpe gør det, som den er beregnet til fortrinligt - menlig at pumpe
over en kort afstand med ringe modstand - men yder for lille et tryk til mit
formål.
Projektet (og pumpen) er lagt på hylden, da der formentlig udrulles 230V
i haveforeningen indenfor en overskuelig fremtid.

Kim