Forsikring
Fra : Kim Gomez

Dato : 24-06-08 23:47

Hej NG.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe med dette problem:

Jeg har lovet en ven af mig, at han kan låne min båd ( i et anfald af
svaghed og hjerne udfald), men hvilken forsikring skal han tegne for at
båden er dækket ind for evt. skader, da han ikke altid behandler tingene
lige godt.

Det er en træbåd belagt med glasfiber, hvorfor jeg ikke kan tegne en kasko
forsikring på den, men har dog selv ansvar, men det vil jo ikke dække selve
båden hvis han skulle sejle ind i noget eller gå på grund.....

Håber i kan hjælpe med denne...

mvh

Kim

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-06-08 14:25

Hej Kim
Hvis du ikke stoler på mandens evner, bør du ikke lade ham låne din
"øjesten"! Jeg mener båden er ansvarsforsikret, lige meget hvem der fører
den? Men...
Hilsen Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som søvnen bringer drømme"!
C. Columbus 1451-1506

Fra : Klaus H

Dato : 25-06-08 14:50

cut
> Hej Kim
> Hvis du ikke stoler på mandens evner, bør du ikke lade ham låne din
> "øjesten"! Jeg mener båden er ansvarsforsikret, lige meget hvem der fører
> den? Men...
cut
men laver han skade på din båd hænger han selv på regningen - hvis han har noget at betale den med.

Klaus H

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-06-08 15:08

Den Wed, 25 Jun 2008 00:46:31 +0200 skrev Kim Gomez:
> [...]
> svaghed og hjerne udfald), men hvilken forsikring skal han tegne for at
> båden er dækket ind for evt. skader, da han ikke altid behandler tingene

Jeg vil foreslå dig at ringe til Pantaenius - de ved alt, hvad der er
værd at vide om forsikringer af både. De kan helt sikkert oplyse, hvilken
forsikring der skal til, hvis man låner en båd.

Normalt vil en almindelig ansvarsforsikring dække - sådan en som ofte
følger med "famlieforsikringer", men hos f.eks. Codan dækker deres Basis
2 kun, hvis båden er mindre end 5,5 meter lang og har en motor på mindre
end 25 HK.

En ansvarsforsikring er i dette tilfælde ikke så god som en kasko.
Ansvarsforsikringen dækker nemlig kun såfremt forsikringstageren (din
ven) har ansvar for skaden, og ikke har lavet den med vilje. Det betyder
bl.a. at hændelige uheld ikke er dækket og naturligvis heller ikke skader
forvoldt af andre.

Mvh

Carsten

Fra : Kim Gomez

Dato : 26-06-08 19:35

Tak for alle indlæg

mvh

Kim

Fra : Foto

Dato : 27-06-08 18:32

Du giver næsten svaret selv: selvom han er din ven bør han ikke låne
båden...