Anbefale båd.
Fra : Klaus H

Dato : 24-06-08 23:43

Hej med jer.

Kan i anbefale mig en begynderbåd under 80.000,-
Ønsket:
Trailersailer eller hvad man nu kan kalde det på dansk.
Sejle rimeligt for sejl og påhængsmotor.
Ikke veje mere end den kan søsættes fra trailer, som kan trækkes på landevejen af almindelig familiebil.

mvh

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 20:18

806'er ??

Definer lige 'almindelig' familiebil. En alm Audi A6 3,0 TDI quattro kan
trække 2 tons på krogen.....

Bjarke
1800 kg på krogen ....

Fra : news.tele.dk

Dato : 25-06-08 20:54

H-båd

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
meddelelsen news:486299ea$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Klaus H

Dato : 25-06-08 21:54

cut>> Definer lige 'almindelig' familiebil.
cut
max1500 kg.

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 22:05

Og en bådtrailer i den størrelse vejer godt 400 kg, så det er effektivt en
båd på max 1000-1100 kg.

Så er 806 og H-båd udelukket, da de vejer hhv ca 1400 og 1600 kg. I det hele
taget er der ikke mange kølbåde i den vægtklasse, så det skal nok være en
jolle. De vejer til gengæld alle under 1000 kg. Eneste kølbåd under 1000 jeg
lige kan komme i tanke om er 606'eren, men den ved jeg ikke hvorledes
sejler.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-08 23:31

Er en yngling for lille?
http://www.yngling.dk/

--
mvh. Flemming Torp/Gimle/DEN61
"Remember, for every day you're sailing, the boat gets a foot

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:4862b2f6$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Klaus H

Dato : 26-06-08 15:19

Tak for indput.

Jeg skal kikke på en Neptun 22 i weekenden.
1050 kg + trailer.

Klaus H

Fra : Klaus H

Dato : 06-07-08 16:58

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse news:4863a555$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
Tak for indput.

Jeg skal kikke på en Neptun 22 i weekenden.
1050 kg + trailer.

Klaus H

Nå, så blev det konstateret at det ikke er den jeg skal have.

Findes der noget i stil med "Macgregor 19" på det danske marked?

Klaus H

Fra : Klaus H

Dato : 06-07-08 17:03

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> skrev i en meddelelse news:4870eb9e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

[...]

Tilføjelse: Jeg har ingen interesse i kapsejlads. Det er til tursejlads til "madammen og mig".

Klaus H

Fra : OZ3BTO

Dato : 25-06-08 21:53

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:486299ea$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> 806'er ??
>
> Definer lige 'almindelig' familiebil. En alm Audi A6 3,0 TDI quattro kan
> trække 2 tons på krogen.....
>
> Bjarke
> 1800 kg på krogen ....

Normalen for større familiebiler er 15-1800kg

Erik
2800kg på krogen (krogen kan dog klare 3400 ifølge producenten)