Grand National
Fra : Kasper

Dato : 20-07-01 07:04

Er der nogen af jer, som kan fortælle mig, hvor i terrænet starten på
subj. går her på næste søndag ?

Endvidere har jeg forgæves forsøgt at finde en online beskrivelse af
hele ruten igennem terrænet, så hvis der er nogen som kender den, og kan
beskrive den kort, så modtages en sådan med tak.

Er der måske endda nogen herfra som skal op/ned/hen og kigge på ?? - det
bliver i bil for mit vedkommende.

Mvh,

Kasper
Super Blackbird (som ikke skal til Viborg med knopdæk på)

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-07-01 14:28

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer, som kan fortælle mig, hvor i terrænet starten på
> subj. går her på næste søndag ?

Næh, men indkørsel til terrænet er skiltet fra en af hovedindkørslerne, jeg
tror det hedder HQ Baltap, og starten plejer at være i gå-afstand derfra.
Sidste år var den faktisk lige ved siden af indgangen.
Altså fra Viborg kører du mod Holstebro, og så kommer der et lille skilt
hvor du skal ind i terrænet.
Starten ligger ikke samme sted hvert år.

> Endvidere har jeg forgæves forsøgt at finde en online beskrivelse af
> hele ruten igennem terrænet, så hvis der er nogen som kender den, og kan
> beskrive den kort, så modtages en sådan med tak.

Ruten lægges først fast i løbet af fredag-lørdag, så vidt jeg er orienteret,
men den varierer nu ikke så meget fra år til år. I de senere år er ruten
blevet mere og mere som en motocross bane, og altså med mindre og mindre
skov, så banen nu kan beskrives som ca. 33 km med det motocross kørere
kalder "vupti'er", altså nærmest en lang pukkel-piste. Derfor bliver farten
ikke så høj som de år hvor der har været nogle plane langsider undervejs, og
ikke så teknisk svær at man skal tænke. Til gengæld bliver det en meget
konditionskrævende ting!

> Er der måske endda nogen herfra som skal op/ned/hen og kigge på ?? - det
> bliver i bil for mit vedkommende.

Jep - mig! Jeg regner med at kigge på fra meget nært hold!

Fra Aalborg Off-Road MC Klub bliver vi:
Claus Rittig - KTM EXC380
Niels Pein - Yamaha DT125R
Søren Lindholt - Yamaha DT125R
Lars Henrik Jensen - Yamaha WR200R
Og jeg ligger i realitetsforhandlinger med Mikkel "Pure Pain" om at være
pit-dulle.

Vi skulle naturligvis have været flere kørere fra klubben, men vi er plaget
af brækket kraveben, knæskade, smadret gearkasse, smadret økonomi, kan ikke
få lov for konen (2 stk.) og den slags, så vi bliver nok kun 4.

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-07-01 15:28

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3b583320$0$296$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Og jeg ligger i realitetsforhandlinger med Mikkel "Pure Pain" om at være
> pit-dulle.

I'll be there. I mit strammeste lædertøj...

Forudsat jeg ikke brækker noget dagen inden når vi skal køre RRH Open i
Herning...

--
Mikkel

Fra : Kasper

Dato : 23-07-01 07:35

"Claus Rittig" skrev d. 20-07-01 14:28 dette indlæg :

> [...]
> tror det hedder HQ Baltap, og starten plejer at være i gå-afstand
derfra.
> Starten ligger ikke samme sted hvert år.

Men altid i den N-lige del af terrænet ?? - og er der et seperat skilt
til selve løbet ?? (jeg ved godt, at der er et permanent skilt til HQ´et
- men det er jo noget helt andet).

> [...]
> Søren Lindholt - Yamaha DT125R
> Lars Henrik Jensen - Yamaha WR200R
> Og jeg ligger i realitetsforhandlinger med Mikkel "Pure Pain" om at

OK, så holder jeg øjnene åbne (måske kan jeg kende jer fra billederne på
Peins hjemmeside?) - jeg tager digitalkameraet med derop, og regner med
at forevige en hel masse ting.....men efter de første par omgange er
kørt, kan det vel være ligemeget, hvem jeg tager billeder af, ikke ??
(hvis altså det bliver et "godt" løb)...hehehe

Kasper
(Blackbird uden knopdæk)

http://www.kandu.dk/

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-07-01 08:05

Kasper <Kasper.news@kandu.dk> wrote in article
<4yP67.5445$Qn.432474@news000.worldonline.dk>...

> [...]
> kørt, kan det vel være ligemeget, hvem jeg tager billeder af, ikke ??
> (hvis altså det bliver et "godt" løb)...hehehe

Ellers kig efter en blå MZ (med gule RR Nord klistermærker) og en fyr i
racelæder - det er mig Jeg er nemlig ansat som pit slave.

Jeg glæder mig nu også ret meget til at se, og ikke mindst høre starten
gå...

--
Mikkel
#54 - in action på lørdag i Herning!

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-07-01 11:12

> Men altid i den N-lige del af terrænet ??

Ja.

> - og er der et seperat skilt
> til selve løbet ??

Ja.

Og realitetsforhandlinger har resulteret i at Mikkel "Pure Pain" er
pit-dulle på dagen sammen med Wild Ting. Jeg havde iøvrigt glemt en kører:

Ib Laursen - KTM EXC250

Jeg skriver vores startnumre herinde på torsdag, hvis jeg kender dem, så
bliver vi lettere at spotte.

Vi kører alle med lygter, det hjælper identifikationen lidt, jeg kører
orange KTM i rød/blå Fox tøj, og jeg er med garanti den eneste i den
farvekombination.
Pein's outfit kan ses på www.pein.dk, SonoSøren og Pegaso Lars kører i
sort/grå/hvid på hvide Yamaha'er og Bette Ib er meget lille og kører på en
hvid KTM.

> [...]
> kørt, kan det vel være ligemeget, hvem jeg tager billeder af, ikke ??
> (hvis altså det bliver et "godt" løb)...hehehe

Hæ, joh. Hvis du skulle risikere at skyde nogle gode billeder må du gerne
maile mig dem. Jeg tager også digi-dimsen med, men jeg tager jo ikke
billeder under løbet...

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 28-07-01 01:38

Claus Rittig skrev...
>Jeg skriver vores startnumre herinde på torsdag, hvis jeg kender dem, så
>bliver vi lettere at spotte.

Og du plejer jo at holde hvad du lover

Nu er det Lørdag, kan du trække den længere

--
Hilsen Jens, HONDA Revere (som forsøger at blive frisk til Søndag)
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-07-01 18:30

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse
> Claus Rittig skrev...
>
> Og du plejer jo at holde hvad du lover
>
> Nu er det Lørdag, kan du trække den længere

Næh, men det er ikke min skyld!
Skønt vi er rettidigt tilmeldt har vi ikke fået en bønne fra FMS, så jeg
kender først numrene når vi står dernede imorgen, og jeg har ikke internet i
traileren!

Mikkel Pure Pain er i pitten sammen med Wild Ting, jeg kører orange KTM i
blå/rød kluns, de andre kan i nok spotte på at de kører hvide DT'er.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-07-01 14:36

Enduro update.

Aldrig har Dansk Enduro været mere spændende!

Når starten går for det ca. 250 mand store felt til årets Grand National i
hærens øvelsesterræn i Finderup ved Viborg, d. 29. Juli kl. 10.00 vil der
være lagt op til en gyser af et løb!

I mange år har Steen Boris, Silkeborg, været dansk enduro's eneherskende
konge. Enduro-kørernes Elite-klasse har i årevis haft een suveræn vinder.
Sidste år behøvede Steen Boris og den spanske Gasgas motorcykel ikke engang
stille op i sæsonens sidste DM afdeling, Sønderjysk Terræn Cross, for han
havde allerede så mange point at DM'et var i hus. Der har i samme periode
altid været tæt kamp mellem Danske Enduro's to kronprinser: Jan Hansen,
Nakskov og Håkon Krogshede, Århus, og som altid har fordelt 2. og 3.
pladserne imellem sig.

I år er det anderledes! Steen Boris har mistet for mange point til at kunne
vinde DM, bl.a. pga. en begynderfejl (!?) med et nedslidt bagdæk i sæsonens
første løb der kørtes i et snedækket landskab omkring Brovst, og dernæst
sygdom under det næste DM løb i Hedehusene.

Når starten går til Grand National, er Jan Hansen og Håkon Krogshede begge
på 69 point, så de ved at DM'et skal vindes i sæsonens to sidste løb, og
under den 3 timer lange marathon-test i Viborg kan alt tabes, eller alt
vindes! Det eneste der ligger fast, er at det bliver en Yamaha der vinder
Danmarksmesterskabet, for både Jan Hansen og Håkon Krogshede kører Yamaha.

Enduro'ens Bredde-klasse har hele sæson'en set ud til at skulle have en
suveræn vinder i Thomas Carlsen, Aalborg - også på Yamaha - men et
træningsuheld i sidste uge kostede et brækket kraveben, så han stiller ikke
til start d. 29. og det åbner mulighed for flere andre kørere i
topplaceringerne.
Forhåbentlig bliver der plads til mig på skammelen, ganske vist er jeg i
elendig form, men det er min KTM jo ikke...

Grand National bliver spændende i år, men løbet er altid et imponerende syn
med sin samlede start for 2 - 300 kørere. Brølet, når op til 300 motorer
bliver startet, og fyret af i kampen for at være først ude på banen er
ubeskriveligt. Det skal opleves.

Fra : Jens U

Dato : 25-07-01 15:33

Claus Rittig skrev ...
> [...]
>hærens øvelsesterræn i Finderup ved Viborg, d. 29. Juli kl. 10.00 vil der

Nu da min ferie er blevet spoleret af en pludseligt opstået sygdom,
så skulle muligheden være at jeg igen vil opleve sådan et løb.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere